اپلیکیشن اینستاگرام بهترین مکان برای اشتراک گذاری عکس ها و ویدیو هایتان

چیکاو – در گذشته مردم به سختی می توانستند از حال یکدیگر با خبر شوند اما با فراگیر شدن اینترنت و گسترده شدن استفاده از گوشی های هوشمند ابزار هایی پدید آمدند که تنها در یک ثانیه پیام شما را به آن سوی جهان مخابره می کنند. در ایامی که اینترنت و وسایل نقلیه پیشرفته وجود نداشته است هفته ها و سال ها طول می کشید تا پیامی از منطقه ای به منطقه دیگر ارسال شود اما اکنون این ابزار ها کار ها را برای ما راحت تر کردند. شاید با بسیاری از این ابزار ها آشنایی داشته باشید و حتی زندگی روزمره تان به آن وابسته است اما در این مقاله هدف ما شبکه های اجتماعی است که توانسته اند به یکی از مهمترین ابزار های انتقال پیام تبدیل شوند. با فراگیر شده گوشی های هوشمند شبکه های اجتماعی پدید آمدند که توانستند به راحتی ارتباط را بین مخاطبان برقرار کننند و در کمترین زمان ممکن پیام را به آن سوی جهان ارسال کنند که توانسته در حد 100 درصد از هدر رفت وقت و هزینه جلوگیری کند. این شبکه های اجتماعی در حوزه های مختلفی فعالیت می کنند. بعضی ها تنها پیامرسان هستند و بعضی از آنها سیستم اشتراک عکس ها و فیلم ها هستند.  اینستاگرام نمونه موفقی است که توانسته در سطح جهانی خوش بدرخشد و کاربران زیادی را در کشور های مختلف جذب کند. در ادامه قصد داریم تا نگاه کلی به اپلیکیشن اینستاگرام بیاندازیم همراه چیکاو باشید.

اینستاگرام شبکه ی اجتماعی است که به کاربران این امکان را می دهد تا عکس ها و ویدیو هایی خود را با دیگران به اشتراک بگذارند. اینستاگرام در سال 2010 در ماه اکتبر راه اندازی شد و در حال حاضر تحت مالکیت کمپانی فیسبوک می باشد. فیس بوک توانسته بود با سود آوری بیش از 500 میلیون دلار توجه بسیاری از سرمایه گذاران را به خود جلب کند که سرانجام در سال 2012 توسط فیسبوک به ارزش 1 میلیارد دلار خریداری شد. اینستاگرام ابتدا به صورت اپلیکیشن در نسخه آی او اس روانه بازار شد و سپس در سال 2012 نسخه اندروید آن منتشر شد که در کمتر از یک روز بیش از یک میلیون دانلود را تجربه کرد.

اینستاگرام در ابتدا طراحی ساده تری نسبت به اکنون داشته و از امکانات کمتری بهره می برده است. اما ما قصد نداریم به نسخه های قدیمی آن برگردیم و نسخه جدید آن یعنی نسخه 122,0,0,29,238 را بررسی می کنیم. اینستاگرام در حال حاضر طراحی را به خود گرفته که شاید قبل از آن کمتر جایی این رابط کاربری را مشاهده کرده باشید. استفاده از نوار دسترسی پایین، چینش پیج ها، صفحه سرچ، پروفایل های دایره ای و… باعث شده است تا بسیاری از توسعه دهندگان نیز از این طراحی الگو بگیرند. اینستاگرام اپلیکیشنی پر صفحه است که با این وجود توانسته سادگی خود را حفظ کند. ترکیب رنگ ها در اینستاگرام سفد و مشکی است. همچنین پس زمینه اینستاگرام به رنگ سفید است اما اینستاگرام برای نسخه اندروید 10 به بالا ویژگی دارک مود را در نظر گرفته است که جلوه خاصی به صفحه اینستاگرام شما می دهد.

اپلیکیشن شبکه اجتماعی اینستاگرام | چیکاو

در نوار پایینی اپلیکیشن اینستاگرام 5 قسمت دسترسی دیده می شود که صفحه اصلی، صفحه جست و جو یا اکسپلور، اکتیویتی یا فعالیت ها و در آخر صفحه پیج شخصی را شامل می شود. صفحه ی اصلی که با آیکن خانه در نوار دسترسی پایین اپلیکیشن دیده می شود شامل دایره هایی در بالای صفحه است که استوری یا وضعیت روزانه پیج هایی که فالو کردید را مشاهده می کند. این دایره ها در زمانی که خوانده شود نوار قرمز رنگ دور آن برداشته می شود. در کنار آن ها پروفایل خود را مشاهده می کنید که علامت به اضافه در کنار آن خود نمایی می کند. وجود این علامت به این معنی است که شما استوری نگذاشتید و می توانید با کلیک بر روی آن استوری بگذارید. در قسمت پایین می توانید آخرین پستی که فالوور های شما در اینستاگرام گذاشته اند را مشاهده کنید. شما با مشاهده پست ها می توانید آن ها را لایک کرده و نظر خود را زیر پست ها بگذارید که برای انجام آن علامت قلب و پیام به کمک شما می آیند.

اپلیکیشن شبکه اجتماعی اینستاگرام | چیکاو

در اکسپلور یا قسمت جست و جو اینستاگرام پست هایی زیادی دیده می شود که به نظر می رسد اینستاگرام پست هایی که بیشتری بازدید و یا لایک را در مدت زمان معین داشته اند را در این صفحه قرار می دهد. علاوه بر این اینستاگرام این امکان را به کاربران داده تا پست ها را به صورت دسته بندی هایی که در بالا نوار آن را قرار داده، مشاهده کنند. در کادر بالا امکان سرچ را با کلمات دلخواه و برای جست و جوی پیج های افراد خاص فراهم شده است که علاوه بر پیج ها می توانید هشتگ های مربوط را نیز جست و جو کنید.

آیکن وسط نوار پایینی نیز به شما کمک می کند تا پست های خود را روی اینستاگرام بگذارید. برای اینکه بتوانید پست های خود را روی اینستاگرام آپلود کنید باید دسترسی اپلیکیشن را به گالری خود فعال کنید. اینستاگرام گالری شما را نمایش می دهد و می توانید عکس یا فیلم مورد نظر خود را آپلود کنید. در گذشته اینستاگرام اجازه آپلود فیلم بیشتر از 1 دقیقه را نمی داد اما اکنون این محدودیت برداشته شده است.

اگر روی آیکن قلب در نوار پایینی کلیک کنید وارد صفحه فعالیت های پیج خود می شوید. در گذشته می توانستید پیج هایی که آن ها را فالو کردید را ردیابی کنید و ببینی که چه پست هایی ار لایک کرده و در کجاها کامنت گذاشته اند و یا چه افرادی را فالو کرده اند اما اکنون این قابلیت برداشته شده و شما تنها می توانید فعالیت های اخیر پیج خود را رصد کنید. اگر پیج شما شخصی است در اینجا می توانید درخواست های فالو را مشاهده کنید و کسانی که شما را فالو کردند و یا عکس های شما را لایک کردند مشاهده کنید.

اپلیکیشن شبکه اجتماعی اینستاگرام | چیکاو

آخرین قسمت نوار پایینی عکس پروفایل شما را نمایش می دهد که به این معنی است که در این قسمت می توانی پیج خود را مشاهده کنید و آن را سفارشی سازی کنید. در قسمت بالا تعداد فالوور ها و فالویینگ ها و پست ها نمایش داده می شود که با کلیک بر روی آن ها می توانید افرادی که شما را دنبال کرده و یا شما آن ها را دنبال کردید، مشاهده کنید. در بالا آیکن سه خط نماینده ی نوار کشویی ایست که آرشیو ها، کلوز فرند ها، بخش پیدا کردن آشنایان، پست های سیو شده و تنظیمات اپلیکیشن را شامل می شود.

اینستاگرام قابلیت و بخش های زیادی دارد که در این مقاله ما سعی کردیم نگاه کلی به اینستاگرام بیاندازیم. همچنین باید اضافه کرد که محبوبیت بالای اپلیکیشن اینستاگرام در ایران سبب ایجاد بسیاری از کسب و کار های اینترنتی شده است و خیلی از فروشگاه ها محصولات خود را به واسطه این شبکه ی اجتماعی به فروش می رسانند. در آینده امیدواریم که مشکلی برای این کسب و کار ها پیش نیاید. تجربیات استفاده از اینستاگرام را با ما به اشتراک بگذارید.

اینستاگرام

قیمت: رایگان

سازنده: اینستاگرام

سیستم عامل: اندروید

حجم: 33 مگابایت

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

6 نظرات
  1. عرفان نعمتی می گوید

    سلام من اینستاگرام رو انداختم ولی هر چی که میکنم نمیاد میشه بگین چیکار کنم درست بشه

    1. چیکاو می گوید

      سلام و درود
      دوست عزیز بعد از دانلود اپلیکیشن اینستاگرام میبایست برای استفاده ازبرنامه باید اکانت ( پیج اینستاگرام ) بسازید . برای ساخت اکانت اینستاگرام فارسی به مقاله زیر مراجعه کنید .
      آموزش گام به گام نصب اینستاگرام فارسی
      همچنین بعد از نصب اینستاگرام ، برای آشنایی با اصطلاحات اینستاگرام می توانید از مقاله زیر استفاده کنید .
      اصطلاحات اینستاگرام چیست؟

      1. جوادبهنام می گوید

        سلام اینستاگرام من غلط شد هرچه سعی میکنم نصبش کنم نصب نمیشه سفیه اینستاگرامم سفید میشه چه توری نصبش کنم من زبان انگلیسی بلد نیستم لطفلا کمکم کنید تا نصبش کنم ازتون ممنون میشم راهنماییم کنید کمک برای نصب برنامه

        1. بخش تحریریه می گوید

          سلام دوست عزیز
          مقاله آموزش نصب اینستاگرام فارسی را مطالعه بفرمایید.

  2. غضنفر می گوید

    خوب

  3. امیر امیری می گوید

    خیلی عالی