بررسی لپ تاپ گیمینگ اچ پی Omen Transcend 14

وقتی کسی به یک لپ‌تاپ بازی فکر می‌کند، یک ماشین بزرگ و سنگین را تصور می‌کند و اکثر آنها هم همینطور هستند. با این حال، چند لپ‌تاپ بازی وجود دارد که مسیر باریکی را طی می‌کنند. HP Omen Transcend 14 یکی از آنهاست. اچ پی از این لپ تاپ در نمایشگاه CES 2024 رونمایی کرد و اکنون در هند در دسترس است.

این یک لپ تاپ نسبتا باریک است، اما در عین حال می تواند عناوین AAA را به راحتی اجرا کند. این لپ‌تاپ مانند اکثر لپ‌تاپ‌های بازی دارای نوارهای RGB نیست و کاملاً مخفیانه است. به غیر از اجرای بازی ها، لپ تاپ می تواند انواع کارهای دیگر مانند ویرایش ویدئو، اجرای 100 تب در کروم و … را نیز انجام دهد.

اچ پی ادعا می کند که Omen Transcend 14 سبک ترین و باریک ترین لپ تاپ مجموعه آنهاست. من توانستم لپ تاپ را برای حدود یک هفته امتحان کنم و واقعاً از آنچه می تواند انجام دهد تحت تأثیر قرار گرفتم.

بررسی HP Omen Transcend 14: طراحی و نمایش

HP با طراحی Omen Transcend 14 کار بسیار خوبی انجام داده است. در نگاه اول به هیچ وجه شبیه یک لپ تاپ گیمینگ نیست. این باریک تا 0.79 اینچ، جمع و جور، و وزن حدود 1.6 کیلوگرم است. هیچ بیت پر زرق و برق یا نوار RGB در خارج وجود ندارد. ما گزینه Shadow Black را دریافت کردیم که روکش مات دارد و از شاسی آلومینیومی استفاده می کند. هیچ جا انعطاف پذیری وجود ندارد و همه چیز محکم به نظر می رسد. با این حال، روکش مات برخی از اثر انگشت ها را به خود جذب می کند.

بررسی HP Omen Transcend 14: طراحی و نمایش - چیکاو

لبه های گرد و پورت های زیادی نیز دریافت می کنید. لوگوی Omen روی درب قرار دارد و شعار “طراحی و ساخته شده برای برنده شدن” روی لبه نازک درست در پشت لولاهای نمایشگر قرار دارد. به غیر از آن، هیچ برند دیگری در خارج وجود ندارد.

در زیر لپ تاپ دو دریچه ورودی بزرگ برای فن های دوگانه تعبیه شده است. همچنین بلندگوهای دوگانه با قابلیت شلیک پایین را در پایین خواهید یافت. با این حال، مشبک های خروجی در لبه جلو قرار دارند. شما درگاه های اگزوز را در پشت دارید، جایی که لبه نازک آن قرار دارد. لولاهای نمایشگر کمی جلوتر قرار می گیرند که گرما را از صفحه نمایش و صفحه کلید دور نگه می دارد.

لبه پشتی همچنین دارای یک درگاه HDMI 2.1 و یک پورت USB Type-C 3.2 (Gen 2) است که می تواند برای شارژ یا اتصال به نمایشگر استفاده شود.

HP Omen Transcend 14 دارای پورت های بیشتری در طرفین است. شما دو پورت USB Type-A 10Gbps را در لبه سمت راست دریافت می کنید، در حالی که لبه سمت چپ دارای یک Thunderbolt 4 با یک پورت USB Type-C و یک جک صوتی ترکیبی است. این همه پورت هایی است که روی لپ تاپ دریافت می کنید، و به اندازه کافی است. یک دوربین وب 1080p در قاب بالایی در اطراف نمایشگر در کنار سنسور IR برای تشخیص چهره قرار دارد. حاشیه‌های کناری باریکی دریافت می‌کنید، اما یک چانه قابل توجه در پایین با آرم Omen وجود دارد.

این لپ تاپ تا 120 هرتز نرخ تازه سازی ارائه می دهد

حالا بیایید در مورد نمایشگر صحبت کنیم. HP Omen Transcend 14 صفحه نمایش شگفت انگیزی دارد. این یک پنل OLED 14 اینچی با وضوح 2.8K است که تا 120 هرتز نرخ تازه‌سازی، نسبت تصویر 16:10، پشتیبانی از HDR، روشنایی تا 500 نیت (حالت HDR) و گواهی IMAX را ارائه می‌دهد.

رنگ ها، مشکی ها و کنتراست شگفت انگیز هستند. HP ادعا می کند که این پنل از طیف رنگی 100 درصد DCI-P3 پشتیبانی می کند و من آنها را باور دارم. با این حال، به لطف محافظ گوریلا گلس، یک پوشش بازتابنده براق دریافت می کند که اگر از لپ تاپ در اتاقی با نور خوب یا بیرون استفاده می کنید، می تواند آزاردهنده باشد. جدا از این یک نوک انگشت، صفحه نمایش Omen Transcend 14 واقعاً چشمگیر است.

من از تماشای محتوا، به خصوص ویدیوهای HDR روی نمایشگر لذت بردم. شما همچنین از انجام بازی‌ها بر روی لپ‌تاپ لذت خواهید برد، زیرا پنل دارای زمان پاسخگویی 0.2 میلی‌ثانیه است. سعی کنید در یک اتاق تاریک بنشینید تا از نور خیره کننده جلوگیری کنید.

بررسی HP Omen Transcend 14: صفحه کلید، بلندگوها، پد لمسی و دوربین

بررسی HP Omen Transcend 14: صفحه کلید، بلندگوها، پد لمسی و دوربین - چیکاو

به محض اینکه از صفحه نمایش درخشان HP Omen Transcend 14 به پایین نگاه کنید، اولین نکته ای را خواهید دید که نشان می دهد این لپ تاپ گیمینگ است. شما یک صفحه کلید RGB 4 منطقه ای با اندازه کامل دریافت می کنید که با اکثر صفحه کلیدهای لپ تاپ متفاوت است.

درب‌کلیدها از چاپ آسمان شفاف با شبکه صفر استفاده می‌کنند که به نور RGB اجازه می‌دهد تا کلیدها را احاطه کند. HP می‌گوید این اولین لپ‌تاپ گیمینگ جهان با صفحه‌کلید RGB بدون شبکه است و من این را روی هیچ لپ‌تاپ دیگری ندیده‌ام. تایپ کردن راحت است و با وجود نداشتن فاصله کافی بین کلیدها، به اندازه کافی جابجا می شود. نور RGB را می توان با استفاده از برنامه Omen پیکربندی کرد.

طراحی صفحه کلید از صفحه کلیدهای HyperX الهام گرفته شده است، به همین دلیل است که لوگوی HyperX را در زیر صفحه کلید در سمت چپ پیدا خواهید کرد. همچنین به این دلیل است که صدا توسط HyperX تنظیم شده است. در مورد صدا صحبت می کنیم، بلندگوهای لپ تاپ صدای خوبی ارائه می دهند و همچنین مقداری بیس دارند. من شخصاً دوست داشتم صدای آنها بلندتر باشد، اما باید در داخل خانه زیاد باشد.

در زیر صفحه کلید، یک صفحه نمایش نسبتاً بزرگ Precision پیدا خواهید کرد. به خوبی کار می کرد و از حرکات چند لمسی نیز پشتیبانی می کند. داشتن یک ترک پد بزرگ در لپ تاپ بازی بسیار خوب بود.

با رفتن به دوربین وب، HP Omen Transcend 14 دارای یک دوربین 1080p است که در انواع شرایط نوری به خوبی کار می کند.

این لپ تاپ همچنین از NPU داخلی برای بهبود عملکرد دوربین استفاده می کند. شما همچنین Intel AI Boost را دریافت می‌کنید که به ابزارهای پخش/جلسه مانند OBS Studio کمک می‌کند.

بررسی HP Omen Transcend 14: مشخصات و نرم افزار

در حالی که Omen Transcend 14 به بهترین ها در این صنعت مجهز نیست، هنوز هم درونی قدرتمندی دارد. این لپ تاپ دارای آخرین پردازنده Intel Core Ultra 7 155H با سرعت کلاک تا 4.8 گیگاهرتز و حداکثر 15 وات TDP است. همچنین یک واحد پردازش عصبی داخلی (NPU) دریافت می‌کنید که کمک می‌کند برخی از دوربین‌ها و سایر پیشرفت‌های جزئی را به لپ‌تاپ بیاورید.

این چیپست با پردازنده گرافیکی Nvidia GeForce RTX 4060 جفت شده است که حداکثر 65 وات TGP را دریافت می کند. شما 8 گیگابایت رم ویدیوی GDDR6، 16 گیگابایت رم LPDDR5x (لحیم شده) و 1 ترابایت حافظه PCIe Gen4 NVMe M.2 دریافت می کنید.

HP یک باتری 6 سلولی 71 وات ساعتی را در داخل بسته بندی کرده است که از شارژ سریع از طریق آداپتور برق 140 واتی USB Type-C پشتیبانی می کند. HP ادعا می کند که شارژر می تواند تا 50 درصد شارژ را در 30 دقیقه ارائه دهد، و در طول بررسی من، اعداد تقریباً یکسان بودند.

برای اتصال بی سیم، اچ پی Wi-Fi 6E و بلوتوث 5.3 را روی این دستگاه ارائه کرده است. از نظر نرم افزاری، Windows 11 Home با برخی از نرم افزارهای HP وجود دارد، مانند Omen Gaming Hub که به شما امکان می دهد مناطق نور صفحه کلید را تنظیم کنید، حالت های برق را تغییر دهید و غیره.

بررسی HP Omen Transcend 14: مشخصات و نرم افزار - چیکاو

بررسی HP Omen Transcend 14: عملکرد و بازی

در حالی که ممکن است به خوبی یک لپ تاپ گیمینگ رده بالا عمل نکند، از کارهایی که این همکار کوچک می تواند انجام دهد شگفت زده خواهید شد. HP Omen Transcend 14 یک لپ تاپ عالی برای سازندگان و گیمرهایی است که می خواهند یک جایگزین جمع و جور و قابل حمل برای لپ تاپ های گیمینگ بزرگ و سنگین داشته باشند.

در حالی که لپ‌تاپ بهترین پردازنده‌های جدید Core Ultra اینتل را ندارد، اما همچنان عملکرد خوبی دارد. Intel Core Ultra 7 155H برای انواع کارها و حتی برخی بازی های سنگین به اندازه کافی مناسب است. من مشخصاً برخی از معیارها را روی لپ تاپ اجرا کردم تا بفهمم چقدر خوب است. در PC Mark 10، این لپ‌تاپ امتیاز کلی 6262 را کسب کرد. به‌طور جداگانه، امتیاز 8949 در تست Essentials، 8145 در تست بهره‌وری و 9145 در آزمون ایجاد محتوا کسب شد. افراد حاضر در PC Mark 10 امتیاز 4500 یا بالاتر را برای رایانه شخصی توصیه می کنند که می توانید از آن برای ایجاد محتوا، ویرایش، بهره وری و بازی های سبک استفاده کنید و لپ تاپ HP امتیاز بسیار بالاتری کسب می کند.

ما همچنین Cinebench R23 را روی سیستم اجرا کردیم و امتیاز CPU تک هسته ای 1684 و امتیاز چند هسته ای 13997 را گرفتیم. اگر به دنبال عملکرد عالی در بازی از یک CPU هستید، امتیاز تک هسته ای آن در حالت ایده آل باید بالای 1000 باشد. . همانطور که می بینید، HP در اینجا عملکرد بسیار خوبی داشت. من نتوانستم بنچمارک های 3DMark را اجرا کنم زیرا زمان کافی نداشتم، اما مطمئن هستم که امتیاز بسیار مطلوبی می داد.

از ارقام و تجربه شخصی من در بازی Marvel’s Spider-Man در لپ تاپ بدون افت نرخ فریم و اتمام بازی، HP Omen Transcend 14 عملکرد خوبی داشت. من چند بازی دیگر را امتحان کردم و دائماً بیش از 60 فریم در ثانیه دریافت کردم. این یک دستگاه باریک و جمع و جور عالی برای انجام بازی برای افرادی است که زیاد در حال حرکت هستند.

لپ‌تاپ هنگام بازی بسیار گرم می‌شود، اما به محض اجرای بازی، طرفداران آن را شروع می‌کنند و حرارت را از صفحه کلید دور نگه می‌دارند. لبه عقب، جایی که اگزوزها قرار می گیرند، برای لمس بسیار داغ است و توصیه می کنیم لپ تاپ را پس از اتمام یک جلسه طولانی بازی، مدتی روی میز بیکار بگذارید.

صفحه نمایش 2.8K OLED نیز برای انجام بازی‌ها لذت می‌برد. مرد عنکبوتی مارول روی لپ تاپ فوق العاده به نظر می رسید، با رنگ های عالی، مشکی عمیق و کنتراست خوب. با این حال، در بیشتر موارد، بازی‌ها نمی‌توانند از وضوح صفحه نمایش کامل استفاده کنند، زیرا لپ‌تاپ قادر به کنترل آن نیست. توصیه می‌کنم بازی‌ها را با وضوح فول اچ‌دی+ اجرا کنید، جایی که لپ‌تاپ می‌تواند به راحتی 60+ فریم در ثانیه را حتی با تنظیمات گرافیکی تا آخر راه‌اندازی ارائه دهد.

بررسی HP Omen Transcend 14: عمر باتری

اکنون، لپ‌تاپ‌های گیمینگ به‌عنوان عمر باتری وحشتناکی شناخته می‌شوند، اما همه چیز در HP Omen Transcend 14 کمی متفاوت است. هنگام بازی در حالت شارژ باتری، من بین 1 تا 2 ساعت عمر باتری لپ‌تاپ را از دست خواهم داد. . با این حال، بهتر است با آداپتور برق متناوب متصل به بازی، بازی کنید. هنگامی که بازی نمی کنید، لپ تاپ با استفاده معمولی مانند مرور، پخش وب و مقداری کار، حدود 5 ساعت عمر باتری را ارائه می دهد. مطمئنم که می‌توانید با کاهش روشنایی، خاموش کردن چراغ‌های RGB روی صفحه‌کلید، تغییر روی 60 هرتز و استفاده از حالت برق متعادل در ویندوز 11، بیشتر از لپ‌تاپ فشار بیاورید.

جمع بندی

HP Omen Transcend 14 جدید یک لپ تاپ گیمینگ عالی نسبت به اندازه خود است. قدرت کافی برای اجرای بیشتر بازی ها را دارد و به اندازه کافی قابل حمل است تا بتوان آن را در هر جای کوله پشتی حمل کرد. و این همه چیز نیست، زیرا لپ تاپ می تواند برای کارهای خلاقانه مانند ویرایش ویدیو و تولید محتوا نیز استفاده شود.

شما همچنین یک صفحه نمایش OLED با وضوح 2.8K عالی با گواهی IMAX و عمر باتری مناسبی دارید. صفحه کلید و تاچ پد نیز روی لپ تاپ بسیار خوب هستند. اگر به دنبال خرید یک لپ‌تاپ گیمینگ فشرده و سبک هستید که می‌تواند یک ماشین خلاقانه نیز باشد، HP Omen Transcend 14 یک خرید عالی با قیمت است. این واقعاً فراتر از کاری است که یک لپ تاپ باریک می تواند انجام دهد.

امتیاز دهید
منبع gadgets360
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.