حالت دوربین ضبط دوگانه گلکسی اس 24 باید به دستگاه های قدیمی تر نیز بیاید

طی چند سال گذشته، سامسونگ به هدف ارائه ویژگی‌های دوربین جدید از جدیدترین گوشی‌های پرچمدار خود به گوشی‌های پرچم‌دار قدیمی‌تر اشاره کرده است، اما به نظر می‌رسد این شرکت امسال استثنا قائل شده است.

برخی از ویژگی های دوربین گلکسی اس 24 به سری گلکسی اس 23 یا هر دستگاه موجود دیگری که از نظر فنی می تواند آن ویژگی ها را به خوبی اجرا کند، ارائه نمی شود. Super HDR یک مثال است: سامسونگ با استناد به محدودیت‌های سخت‌افزاری، آن را به سری Galaxy S24 محدود می‌کند، حتی اگر دستگاه‌هایی مانند Galaxy S23 هر آنچه را که برای امکان‌پذیر ساختن پشتیبانی Super HDR لازم است، دارند.

اما ویژگی دیگری وجود دارد که ممکن است برای بسیاری مفیدتر از توانایی ضبط ویدیوهای Super HDR و یکی از ویژگی‌هایی که مایلیم در دستگاه‌های قدیمی‌تر ببینیم مفیدتر است: حالت جدید عکسبرداری Dual Rec.

Dual Rec ضبط دوگانه را یک قدم جلوتر می برد

سامسونگ قبلاً حالت Director’s View را منتشر کرده بود که در گوشی‌های پرچمدار گلکسی که به گلکسی S21 برمی‌گردد در دسترس است. Director’s View نسخه پیشرفته‌ای از قابلیت‌های ضبط دوگانه است که گوشی‌های هوشمند برای سال‌ها از آن برخوردار بوده‌اند: به طور همزمان از دوربین‌های عقب و جلو فیلم‌برداری می‌کند، اما همچنین به شما امکان می‌دهد بین هر یک از دوربین‌های عقب جابجا شوید.

سامسونگ با Galaxy S24، Director’s View را با Dual Rec جایگزین کرده است. Dual Rec بیشتر قابلیت های Director’s View را حفظ می کند. شما این امکان را دارید که ویدیو را از هر دوربین به عنوان یک فایل جداگانه ذخیره کنید، علاوه بر یک ویدیوی واحد که فیدهای هر دو دوربین را نشان می دهد، و می توانید بین نمایش تقسیم شده یا تصویر در تصویر جابجا شوید.

اما با Dual Rec می توانید از هر دو دوربین گوشی فیلم بگیرید. از طرف دیگر، Director’s View دوربین سلفی را همیشه فعال می کند. Dual Rec نیز به طور پیش فرض روی دوربین جلو و دوربین اصلی عقب است، اما می توانید از هر ترکیبی مانند فیلم برداری همزمان با دوربین های فوق عریض و تله فوتو استفاده کنید.

گزینه عکسبرداری با وضوح 4K را اضافه کنید و Dual Rec مسلما اجرای بهتری است. متأسفانه، سامسونگ Dual Rec را در به‌روزرسانی One UI 6.1 برای گوشی‌های پرچم‌دار عرضه‌شده در سال گذشته قرار نداده است و نمی‌دانیم که آیا این شرکت آن را در تاریخ بعدی برای دستگاه‌های قدیمی‌تر ارائه خواهد کرد یا خیر.

ترکیب Dual Rec و Director’s View راه حل ایده آلی خواهد بود

در حالی که Dual Rec یک ویژگی عالی است، ما فکر نمی کنیم که دیدگاه کارگردان باید از بین برود. Dual Rec از جابه‌جایی بین دوربین‌های عقب در حین ضبط پشتیبانی نمی‌کند، که ممکن است برای کسانی که از Director’s View استفاده کرده‌اند ناامیدکننده باشد و راه‌حل ایده‌آل ترکیب این دو حالت در یک حالت است.

این مورد در سری گلکسی S24 صدق نمی کند، اما امیدواریم سامسونگ تغییرات لازم را در نظر بگیرد و آنها را در دستگاه های آینده اجرا کند.

منبع sammobile
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.