فضای خصوصی اندروید ویژگی‌های پوشه امن سامسونگ را کپی می‌کند

در نوامبر 2023، گوگل اندروید 14 QPR2 بتای 1 را منتشر کرد که فضای خصوصی را به همراه داشت، قابلیتی شبیه به پوشه امن سامسونگ که در اکثر گوشی‌های هوشمند و تبلت‌های این شرکت یافت می‌شود.

خوب، گوگل اکنون اندروید 14 QPR3 بتای 2.1 را منتشر کرده است و گزینه جدیدی را به فضای خصوصی می آورد که سامسونگ قبلاً با پوشه امن ارائه می کند. همراه با آن، نسخه جدید سیستم عامل جریان راه اندازی جدیدی را برای فضای خصوصی به ارمغان می آورد که به شما اطلاعات بیشتری در مورد نحوه عملکرد این ویژگی و کارهایی که می توانید با آن انجام دهید و پیشنهاد جدیدی برای استفاده حداکثری از ویژگی جدید ارائه می دهد.

گزینه جدید، که “قفل کردن فضای خصوصی به طور خودکار” است، به شما امکان می دهد این ویژگی را به گونه ای پیکربندی کنید که بسته به یکی از دو گزینه فرعی که در آن انتخاب می کنید، فضای محافظت شده را به طور خودکار قفل کنید، که عبارتند از “هر بار قفل دستگاه” و “پس از 5 دقیقه عدم فعالیت.”

اگر اولین مورد را انتخاب کنید، این ویژگی بلافاصله پس از قفل کردن دستگاه، فضای خصوصی را قفل می کند و اگر دومی را انتخاب کنید، پس از پنج دقیقه عدم فعالیت، فضای خصوصی را قفل می کند.

اکنون یک چیز بسیار جالب وجود دارد: پوشه امن در حال حاضر این ویژگی را ارائه می دهد. بنابراین، به نظر می رسد گوگل از سامسونگ الهام گرفته است.

در مورد پیشنهاد جدید، زمانی که در حال راه‌اندازی فضای خصوصی هستید، این ویژگی اکنون به شما توصیه می‌کند یک حساب Google اختصاصی برای استفاده از آن ایجاد کنید تا از آن استفاده کنید تا داده‌ها در خارج از فضای خصوصی ظاهر نشوند، مانند: «عکس‌ها، فایل‌ها، ایمیل‌ها، مخاطبین همگام‌سازی شده، رویدادهای تقویم و سایر داده‌ها، «سابقه دانلود برنامه و توصیه‌ها»، «سابقه مرور، نشانک‌ها، و رمزهای عبور ذخیره‌شده» و «محتوای پیشنهادی مرتبط با فعالیت شما در برنامه‌های فضای خصوصی». این پیشنهاد و همچنین گزینه قفل خودکار فضای محافظت شده حریم خصوصی و امنیت فضای خصوصی را بیشتر می کند.

در نهایت، Private Space اکنون یک جریان راه‌اندازی اصلاح‌شده را ارائه می‌کند، همانطور که می‌توانید در تصاویر بالا که توسط Mishaal Rahman در Android Authority به اشتراک گذاشته شده است، تصور بهتری از این ویژگی به شما ارائه دهد.

به طور کلی، توسعه Private Space کامل به نظر می رسد و گوگل می تواند این ویژگی جدید را با اندروید 15 به عموم ارائه دهد. خوشبختانه برای کاربران سامسونگ، آنها مجبور نیستند منتظر آن بمانند زیرا قبلاً پوشه امن را دارند.

همانطور که گفته شد، جالب است که ببینیم سامسونگ پس از ورود فضای خصوصی با اندروید 15، چه کاری با پوشه امن انجام می دهد. می تواند پوشه امن را با فضای خصوصی جایگزین کند یا می تواند فضای خصوصی را غیرفعال کند و به ارائه پوشه امن ادامه دهد.

ما انتظار داریم سامسونگ گزینه دوم را انتخاب کند زیرا پوشه امن حداقل در حال حاضر ویژگی های بیشتری نسبت به فضای خصوصی ارائه می دهد.

منبع sammobile
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.