نحوه مخفی کردن برنامه ها در گوشی ها و تبلت های اندرویدی

ممکن است دلایل مختلفی داشته باشید که بخواهید یاد بگیرید چگونه برنامه ها را در دستگاه های Android پنهان کنید. چه برای دور نگه داشتن برنامه های کاری از دسترس کوچکترها و چه برنامه های حساس به دور از چشمان کنجکاو. دانستن نحوه پنهان کردن برنامه ها برای حفظ حریم خصوصی شما بسیار مهم است.

وقتی برنامه‌ها را در اندروید مخفی کنید دقیقاً چه اتفاقی می‌افتد؟ اگر در تلفن در حال پیمایش باشد، هیچ کس نمی تواند آنها را پیدا کند. این بدان معنا نیست که راه های دیگری برای یافتن آنها وجود ندارد. تاریخچه نصب برنامه فروشگاه Play شما نشان می دهد که کدام برنامه ها را دانلود کرده اید. پوشه های داده برنامه نیز روی دستگاه باقی خواهند ماند.

برنامه پنهان همچنین در نتایج جستجوی راه‌انداز ظاهر نمی‌شود. حتی اگر شخصی سعی کند برنامه را مستقیماً جستجو کند، نمی تواند آن را پیدا کند. آنها باید لیست برنامه های نصب شده را در منوی تنظیمات جستجو کنند یا حافظه داخلی را مرور کنند تا پوشه های داده را پیدا کنند. تا آن زمان، احتمالاً متوجه خواهید شد که آنها چه کار می کنند.

پنهان کردن برنامه ها با غیرفعال کردن آنها متفاوت است. ممکن است دستگاه شما دارای bloatware و برنامه های سیستمی از پیش نصب شده باشد که قابل حذف نباشد. پس از غیرفعال شدن، این برنامه ها دیگر نمی توانند از منابع سیستم استفاده کنند و سرعت گوشی شما را کاهش دهند. با این حال، ممکن است فقط بخواهید برنامه‌ها را پنهان کنید و در عین حال بتوانید از آنها استفاده کنید تا در راه‌انداز نمایش داده نشوند.

بنابراین در اینجا نحوه مخفی کردن برنامه ها در اندروید بدون غیرفعال کردن آنها آورده شده است. این دستورالعمل‌ها با استفاده از یک گوشی سامسونگ جمع‌آوری شده‌اند، اما در اکثر گوشی‌ها و تبلت‌های اندرویدی به خوبی کار می‌کنند.

نحوه مخفی کردن برنامه ها در اندروید

  • مرحله 1: از صفحه اصلی به بالا بکشید تا لانچر باز شود. روی نماد سه نقطه در گوشه بالا سمت راست ضربه بزنید.
  • مرحله 2: روی Settings و سپس Hide apps ضربه بزنید.
  • مرحله 3: برنامه مورد نظر را برای پنهان کردن انتخاب کنید. شما همچنین می توانید آن را جستجو کنید. پس از انتخاب برنامه های مورد نظر، روی انجام شد ضربه بزنید.

اگر گوشی سامسونگ دارید، می‌توانید از پوشه امن برای مخفی کردن برنامه‌ها استفاده کنید. چند سالی است که گوشی های سامسونگ با پوشه امن عرضه می شوند. این یک فضای خصوصی و رمزگذاری شده در دستگاه گلکسی شما است که می تواند با رمز عبور یا اثر انگشت محافظت شود. پوشه امن را می توان به عنوان یک اقدام امنیتی اضافی پنهان کرد.

نکته جالب در مورد پوشه امن این است که از بقیه سیستم جدا می ماند. حتی پوشه های داده برنامه در مرورگر فایل قابل مشاهده نیستند. این تضمین کننده جداسازی کامل برنامه ها و داده های داخل پوشه امن از خارج است.

تنها نقطه ضعف اینجا این است که هر بار که می خواهید از برنامه استفاده کنید، باید از آن در پوشه امن استفاده کنید. با توجه به آنچه گفته شد، همچنان راه حلی عالی برای مخفی کردن برنامه ها در دستگاه های اندرویدی ساخته شده توسط سامسونگ است.

امتیاز دهید
منبع sammobile
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.