گوشی‌های نسل بعدی گلکسی ذخیره‌سازی سریع‌تری برای هوش مصنوعی خواهند داشت

چند سالی است که Samsung Semiconductor حافظه غیرفرار UFS 4.0 را برای دستگاه های تلفن همراه معرفی کرده است. از آن زمان، سامسونگ از UFS 4.0 برای سری گلکسی اس 23، گوشی های تاشو 2023 و آخرین سری گلکسی اس 24 استفاده کرده است. اکنون، این شرکت در حال آماده شدن برای پیشرفت به مرحله بعدی است.

Samsung Semiconductor نقشه راه را در پلتفرم رسانه اجتماعی Weixin فاش کرد و برنامه های خود را برای نسل بعدی راه حل های UFS (جهت ذخیره سازی فلش جهانی) تایید کرد.

نقشه راه بیان می کند که سامسونگ قصد دارد سال آینده UFS 4.0 CS 4 خطی را قبل از پرش به UFS 5.0 در سال 2027 منتشر کند. طبق گفته Samsung Semiconductor، UFS 4.0 4-lane سرعت را از حدود 4 گیگابایت در ثانیه به 8 گیگابایت در ثانیه افزایش می دهد.

در همین حال، به‌روزرسانی بزرگ UFS 5.0 برای حافظه‌های غیرفرار سامسونگ که قرار است در سال 2027 معرفی شود، می‌تواند سرعت بالای 10 گیگابایت بر ثانیه را افزایش دهد.

نسل بعدی UFS امسال وارد تولید می شود - چیکاو

نسل بعدی UFS امسال وارد تولید می شود

Samsung Semiconductor می گوید قصد دارد تا قبل از سال 2025 تولید انبوه راه حل های 4 خطی UFS 4.0 را آغاز کند. این شرکت تاکید کرد که حافظه 4 خطی UFS 4.0 دو کنترل کننده UFS را برای افزایش سرعت خواندن متوالی ترکیب می کند.

این شرکت می‌گوید این پیشرفت‌ها در فناوری UFS زمان بارگذاری و برنامه‌های هوش مصنوعی روی دستگاه را بهبود می‌بخشد. اگرچه سامسونگ چیزی در مورد اینکه کدام دستگاه‌های گلکسی ممکن است ابتدا از UFS 4.0 4-lane استفاده کنند، فاش نکرده است، اما این می‌تواند سری Galaxy S25 باشد. UFS 5.0 می تواند چند سال بعد در کنار سری گلکسی اس 27 آینده معرفی شود.

سامسونگ در حال حاضر ویژگی‌های مبتنی بر هوش مصنوعی بیشتری را برای دستگاه‌های نسل بعدی برنامه‌ریزی کرده است و برخی از ابزارهای هوش مصنوعی احتمالاً از طریق یک مدل پولی ارائه می‌شوند. هنوز مشخص نیست که آیا این اتفاق خواهد افتاد یا خیر، اما در هر صورت، این پیشرفت‌های هوش مصنوعی با فناوری‌های سریع‌تر حافظه موبایل کار می‌کنند.

توجه سردبیر: با توجه به این نقشه راه UFS، ما حدس می زنیم که گلکسی Z Fold 6 و Z Flip 6 آینده از همان راه حل UFS 4.0 مانند سری گلکسی S24 استفاده کنند، زیرا UFS 4.0 4-lane احتمالا برای تولید انبوه آماده نخواهد شد. تا زمانی که سری Z6 تاشو تابستان امسال رسمی شود.

منبع sammobile
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.