گلکسی A55 و A35: هفت سال به روز رسانی نرم افزار یا پنج سال؟

جدیدترین گوشی های میان رده سامسونگ، گلکسی A35 و گلکسی A55 بالاخره رسمی شدند. A55، مدل ممتازتر از این دو، برخی ارتقاءهای کلیدی را نسبت به مدل قبلی خود به ارمغان می آورد.

این ارتقاها شامل اولین تراشه اگزینوس میان رده سامسونگ با پردازنده گرافیکی مبتنی بر معماری گرافیکی AMD RDNA، شبیه به Exynos 2200 و Exynos 2400 است که گوشی های پرچمدار Galaxy S22 و Galaxy S24 سامسونگ را تامین می کند. A55 همچنین اولین گوشی میان رده غول کره ای است که با 12 گیگابایت رم عرضه می شود، چیزی که حتی در گلکسی S24 نمی توانید آن را دریافت کنید.

گلکسی A55 و A35 با One UI 6.1 عرضه می شوند و نوید چهار ارتقای اصلی سیستم عامل را می دهند

از نظر نرم‌افزاری، گلکسی A55 و گلکسی A35 از نسخه 6.1 One UI (با اندروید 14 به عنوان پایه) مانند سری گلکسی S24 متمایز هستند. اما آیا آن‌ها همان پشتیبانی نرم‌افزاری جامد را با پرچم‌دار 2024 سامسونگ دریافت خواهند کرد؟

پاسخ منفی است، آنها این کار را نخواهند کرد. Galaxy S24، S24+ و S24 Ultra همچنان تنها گوشی‌های هوشمندی هستند که از مارس 2024 برای هفت سال واجد شرایط به‌روزرسانی‌های سیستم‌عامل و امنیتی هستند. A55 و A35 چهار ارتقاء سیستم عامل اصلی و پنج سال به روز رسانی امنیتی مانند مدل های قبلی خود دریافت خواهند کرد.

چهار به‌روزرسانی اصلی سیستم‌عامل هنوز بالاتر از آن چیزی است که گوشی‌های میان‌رده تولیدکنندگان دیگر دریافت می‌کنند، بنابراین ما آن را در برابر جدیدترین میان‌رده‌های سامسونگ نگه نخواهیم داشت، اگرچه شاید این شرکت می‌توانست پنجمین ارتقای سیستم‌عامل اصلی را به لیست اضافه کند.

برای کسانی که تعجب می کنند، A35 و A55 همچنین ویژگی های هوش مصنوعی را که نقطه فروش بزرگ سری گلکسی S24 هستند، از دست می دهند. با این حال، با توجه به قدرت پردازشی که ویژگی‌های هوش مصنوعی برای یک تجربه رضایت‌بخش نیاز دارند، قابل درک است، و نمی‌توانیم احتمال اینکه سامسونگ برخی از ویژگی‌های هوش مصنوعی را به این دو گوشی در آینده با به‌روزرسانی نرم‌افزاری به‌روزرسانی کند، رد کنیم.

منبع sammobile
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.