آیپد پرو 11 اینچی نسل بعدی اپل می تواند از پنل OLED سامسونگ استفاده کند

سامسونگ چند سالی است که صفحه نمایش های OLED را برای آیفون ها و اپل واچ ها عرضه می کند. و برای اولین آیپدهای با صفحه نمایش OLED، سامسونگ دوباره تامین کننده پنل نمایشگر خواهد بود. با این حال، گزارش‌ها حاکی از آن است که سفارش‌ها بین نمایشگر سامسونگ و LG Display تقسیم خواهند شد.

سامسونگ سفارشات پنل صفحه نمایش OLED iPad Pro را با ال جی به اشتراک خواهد گذاشت

بر اساس گزارش جدید Hankooki، سامسونگ دیسپلی پنل‌های OLED 11 اینچی را برای آیپد پروهای 11 اینچی نسل بعدی عرضه می‌کند، در حالی که LG Display پنل‌های OLED را برای نسل بعدی آی‌پد پرو 13 اینچی عرضه خواهد کرد. با این حال، این احتمال وجود دارد که سامسونگ دیسپلی تا پایان سال جاری پنل های OLED را حتی برای آیپد پروهای 13 اینچی عرضه کند. سامسونگ دیسپلی 4 میلیون پنل OLED و LG Display 4.5 میلیون پنل OLED را برای آیپد پروهای آینده عرضه خواهد کرد.

پنل‌های OLED معمولی برای گوشی‌های هوشمند معمولی بین 50 تا 60 دلار قیمت دارند، در حالی که پنل‌های OLED برای آی‌پد پرو 11 اینچی می‌توانند حدود 280 تا 290 دلار قیمت داشته باشند. قیمت پنل OLED برای آیپد پرو 13 اینچی می تواند 380 تا 390 دلار باشد. این به دلیل اندازه صفحه نمایش بزرگتر و فناوری پنل OLED پشت سر هم است که اپل برای آن انتخاب کرده است. این فناوری جدید که از دو لایه OLED روی هم استفاده می کند، روشنایی و قابلیت اطمینان پنل های OLED را تا حد زیادی بهبود می بخشد. طبق گزارشات، پنل OLED ساختار پشت سر هم از LG Display طول عمر پنل را تا 4 برابر بهبود می بخشد، در حالی که راندمان 1.5x-2 برابر در مقایسه با OLED با ساختار تک لایه بهبود می یابد.

با توجه به این افزایش قیمت، انتظار می رود قیمت آیپد پرو نیز بالاتر باشد. برخی گزارش‌ها ادعا می‌کنند که نسل جدیدتر آی‌پد پروهای ۱۱ اینچی ۱۰۰ تا ۱۵۰ دلار بالاتر از مدل‌های آی‌پد پرو نسل فعلی خواهند بود. آیپد پرو 13 اینچی که انتظار می رود امسال عرضه شود می تواند 150 تا 200 دلار قیمت بیشتری نسبت به آیپد پروهای 13 اینچی با صفحه نمایش Mini-LED داشته باشد.

منبع sammobile
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.