سامسونگ قرارداد پنل تلویزیون OLED خود را با ال جی تمدید کرد

سال گذشته، سامسونگ قراردادی تاریخی با LG Display برای تلویزیون های OLED خود امضا کرد. بخش تلویزیون سامسونگ تصمیم گرفت از پنل های OLED WRGB LG Display در برخی از تلویزیون های OLED خود استفاده کند و این یک معامله بزرگ است، زیرا این دو شرکت برای چند دهه با هم مخالف بودند. اکنون به نظر می رسد که آنها قرارداد خود را تمدید کرده اند.

سامسونگ ممکن است حداقل به مدت پنج سال از پنل های OLED ال جی در تلویزیون های خود استفاده کند

دیجی تایمز گزارش می دهد که سامسونگ قراردادی پنج ساله با ال جی دیسپلی امضا کرده است. سامسونگ DX، بخش Samsung Electronics که تلویزیون‌ها را تولید و به فروش می‌رساند، طبق گزارش‌ها، حداقل به مدت پنج سال از پنل‌های OLED WRGB LG Display در برخی از تلویزیون‌های خود استفاده خواهد کرد. در حالی که Samsung Display، واحد تولید پنل صفحه نمایش این شرکت، پنل‌های QD-OLED را نیز تولید می‌کند، اما گزینه‌های اندازه پنل‌های زیادی مانند LG Display ندارد. بنابراین، برای پر کردن شکافی که Samsung Display در حال حاضر نمی تواند برطرف کند، Samsung DX از پنل های OLED ال جی استفاده می کند.

سال گذشته، سامسونگ نسخه 83 اینچی S95C را معرفی کرد و در آن از پنل OLED WRGB ال‌جی استفاده شد، در حالی که در نسخه‌های 55، 65 و 75 اینچی این تلویزیون از پنل QD-OLED سامسونگ دیسپلی استفاده شد. امسال سامسونگ از سه تلویزیون OLED S85D، S90D و S95D رونمایی کرده است. این امکان وجود دارد که برخی از انواع بسیار کوچک و فوق بزرگ این تلویزیون ها از پنل های OLED ال جی استفاده کنند. هنوز مشخص نیست که آیا سامسونگ از جدیدترین پنل‌های OLED ال‌جی با MLA (میکرو لنز آرایه) استفاده کرده است یا خیر که سطوح روشنایی را بهبود می‌بخشد.

تفاوت اساسی بین پنل های OLED ساخته شده توسط LG Display و Samsung Display وجود دارد. در حالی که پنل OLED ال‌جی از چهار زیرپیکسل قرمز، سبز، آبی و سفید برای هر پیکسل استفاده می‌کند، پنل QD-OLED سامسونگ از سه زیرپیکسل قرمز، سبز و آبی استفاده می‌کند. پنل سامسونگ می تواند رنگ های عمیق تری را نمایش دهد، زیرا پیکسل با رنگ سفید که به عنوان هک برای افزایش روشنایی استفاده می شود، گل آلود نمی شود. با این حال، سامسونگ تازه وارد بازار پنل تلویزیون های OLED شده است و پنل های آن در تست های خاص به اندازه ال جی قابل اعتماد نیستند.

منبع sammobile
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.