چگونه تاریخچه ناشناس مرورگر را حذف کنیم؟ در اندروید، آیفون و رایانه

اینترنت می تواند میلیاردها نفر را در سراسر جهان به هم متصل کند، خوشبختانه مرورگرها حالت ناشناس را برای کاربران خود فراهم می کنند و امکان مرور اینترنت خصوصی را فراهم می کنند. با این حال، موارد متعددی وجود داشته است که تاریخچه مرور کاربر، حتی در حالت ناشناس، به صورت آنلاین به بیرون درز کرده است. بنابراین، برای کمک به شما با این مشکل. ما راه‌هایی برای مشاهده سابقه حالت ناشناس و حذف آن در اختیار شما قرار می‌دهیم.

حالت Incognito مرورگر چیست؟

با توجه به نیاز به حفظ حریم خصوصی اینترنت، حالت ناشناس در دسامبر 2008 توسط تیم Google Chrome اختراع شد. از آن زمان، این روش به یک حالت محبوب برای مرور اینترنت در میان بسیاری تبدیل شده است تا تاریخچه مرور اینترنت خود را خصوصی نگه دارند.

این توسط دانشجویان، متخصصان و همچنین بسیاری از مشاغل در سطح جهان استفاده می شود. افزایش حالت ناشناس در میان کاربران نشانه آشکاری از محبوبیت آن است. در این حالت، هیچ یک از اطلاعات مربوط به کاربر، اعم از تاریخچه مرور، کوکی ها یا داده های سایت در دستگاه شما ذخیره نمی شود. به این معنی که فعالیت آنلاین شما در تاریخچه مرورگر شما نشان داده نمی شود.

حتی افرادی که از دستگاه شما استفاده می کنند نمی توانند آن را ببینند. همه وب سایت ها شما را به عنوان یک کاربر جدید می بینند و نمی دانند شما کی هستید.

چگونه حالت ناشناس را حذف کنیم؟

پس از افزایش شدید استفاده از اینترنت توسط تلفن همراه، توجه به آن ضروری است. اطمینان از اینکه سابقه مرور شما به طور کامل حذف شده است مهم است.

در اینجا نحوه انجام آن آمده است:

حذف تاریخچه حالت ناشناس در ویندوز

برای اطمینان از مرور اینترنت مبتنی بر حریم خصوصی، دانستن روند نحوه حذف تاریخچه حالت ناشناس در ویندوز با استفاده از کش DNS ضروری است.

بنابراین، برای اطمینان از حذف آن:

  • ابتدا cmd را در منوی استارت دستگاه ویندوزی خود تایپ کنید تا Command Prompt باز شود. در آنجا روی Run as administrator کلیک کنید.
  • سپس دستور ipconfig/flushdns را وارد کرده و Enter را فشار دهید. با این کار تمام داده های کش DNS حذف می شود. کش DNS حذف شده است

حذف سابقه حالت ناشناس در مک

در مک، باید از ترمینال استفاده کنید. در اینجا نحوه انجام آن آمده است:

  • ابتدا Go را باز کنید.
  • سپس روی Utilities ضربه بزنید.
  • Terminal را انتخاب کنید.
  • دستور udo dscacheutil -flushcache را وارد کنید.
  • در نهایت رمز عبور کامپیوتر خود را وارد کنید تا کش DNS خود را پاک کنید و Enter را بزنید.

حذف سابقه حالت ناشناس در اندروید

پس از یادگیری نحوه حذف تاریخچه حالت ناشناس در لپ تاپ ها و رایانه های شخصی. مهم است که یاد بگیرید: چگونه آن را در دستگاه های تلفن همراه حذف کنید. در اندروید، در اینجا نحوه انجام این کار آمده است.

  • ابتدا مرورگر گوگل کروم را باز کنید و chrome://net-internals/#dns را در URL وارد کنید.
  • سپس از سمت چپ DNS را انتخاب کرده و روی Clear host cache ضربه بزنید. با این کار تمام تاریخچه کش DNS شما حذف می شود. فرمان DNS در کروم، بنابراین، این راهی بود که تاریخچه حالت ناشناس را از اندروید خود حذف کرد.

حذف تاریخچه حالت ناشناس در آیفون

حذف تاریخچه حالت ناشناس در آیفون راه دیگری را به ارمغان می آورد. برای این کار باید:

  • با کشیدن انگشت از گوشه سمت راست بالا، Control Center را در آیفون خود باز کنید.
  • برای فعال کردن حالت هواپیما روی نماد هواپیما فشار دهید.
  • به این ترتیب وای فای، بلوتوث و سیگنال تلفن شما به طور موقت غیرفعال می شود و کش DNS شما به طور خودکار پاک می شود. هر بار که از اینترنت در آیفون خود استفاده می کنید، این روند را تکرار کنید. این به طور خودکار کش DNS را حذف می کند.
منبع mysmartprice
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.