گوگل پیش‌نمایش اندروید 15 را منتشر می‌کند، این موارد جدید است!

در حالی که طرفداران سامسونگ مشتاقانه منتظر به‌روزرسانی One UI 6.1 هستند، گوگل اندروید 15 را با انتشار اولین بیلد آزمایشی برای توسعه‌دهندگان رسمی کرده است تا بتوانند برنامه‌های خود را برای نسخه بعدی سیستم عامل شروع کنند.

اندروید 15 بهبودهایی را در حفظ حریم خصوصی، امنیت و عملکرد به همراه برخی از پیشرفت‌های دیگر به ارمغان می‌آورد. از آنجایی که این اولین پیش‌نمایش توسعه‌دهندگان است، گوگل همه چیز جدید را فاش نکرده است، بنابراین باید منتظر ساخت‌های آینده باشیم تا تصویری کامل از به‌روزرسانی بزرگ بعدی اندروید داشته باشیم.

اندروید 15: چه چیزی جدید است؟

Android 15 دارای نسخه به روز شده Privacy Sandbox است که ابتکاری توسط گوگل با هدف اصلی محدود کردن داده های کاربر توسط وب سایت ها و برنامه ها برای تبلیغات دیجیتال هدفمند استفاده می شود. اندروید 15 همچنین API های جدیدی را برای کمک به توسعه دهندگان ارائه می کند تا عملکرد برنامه های خود را بهینه کنند و مصرف انرژی را کاهش دهند، به خصوص برای برنامه هایی که عملیات پس زمینه زیادی را انجام می دهند.

گوگل به برنامه های شخص ثالث، مانند اسنپ چت یا اینستاگرام، کنترل بیشتری بر سخت افزار دوربین دستگاه می دهد تا آن برنامه ها بتوانند از برخی از ویژگی های موجود در برنامه دوربین دستگاه استفاده کنند. این همچنین باید به برنامه‌های شخص ثالث کمک کند تا تصاویر با کیفیت بهتری ثبت کنند، چیزی که سامسونگ قبلاً در دستگاه‌های گلکسی به آن پرداخته است و سری Galaxy S24 جدیدترین نمونه آن است.

اندروید 15 همچنین امکان ضبط محتویات یک برنامه خاص را به جای کل رابط کاربری برای قابلیت ضبط صفحه امکان پذیر می کند. در حالی که گوگل به طور رسمی همه چیز را فاش نکرده است، Android Police گزارش می دهد که Android 15 همچنین می تواند عملکردهایی مانند گزینه ایجاد میانبرهای صفحه اصلی را برای یک جفت برنامه ارائه دهد تا کاربران بتوانند به سرعت شروع به استفاده از آن برنامه ها در حالت چند پنجره ای کنند.

همه چیز در اندروید 15 ممکن است در دستگاه های گلکسی مانند دستگاه های پیکسل کار نکند. به عنوان مثال، سامسونگ اجرای خود را از یک ضبط کننده صفحه دارد، بنابراین Android 15 داشتن ضبط جزئی صفحه ممکن است لزوماً به این معنی نباشد که در تلفن های هوشمند و تبلت های گلکسی نیز امکان پذیر خواهد بود. در همین حال، ایجاد میانبرهای جفت برنامه، چیزی است که سامسونگ برای سال‌ها به دلیل تمرکز بر قابلیت‌های چندوظیفه‌ای دستگاه‌هایش اجازه داده است.

اندروید 15 چه زمانی عرضه می شود؟

گوگل دو پیش‌نمایش توسعه‌دهنده اندروید 15 و چهار نسخه بتا را قبل از آماده شدن نسخه جدید برای استفاده عمومی منتشر خواهد کرد. انتشار نهایی مدتی پس از ژوئیه برای دستگاه‌های پیکسل انجام می‌شود، مگر اینکه برخی مشکلات پیش‌بینی نشده باعث تاخیر شود.

سامسونگ چند هفته یا چند ماه بیشتر طول می کشد تا نسخه جدید اندروید را برای کاربران خود ارائه کند زیرا باید سیستم عامل اصلی را با پوشش One UI خود تطبیق دهد. مثل همیشه، این شرکت به خاطر صبر و شکیبایی ما با ویژگی ها و بهبودهایی که در نسخه استوک اندروید 15 دیده نشده است، پاداش می دهد.

تا آنجا که به شرایط مربوط می شود، تقریباً هر تلفن هوشمند یا تبلتی که سامسونگ با اندروید 13 راه اندازی می کند، اندروید 15 را دریافت می کند. برخی از دستگاه هایی که با اندروید 12 یا قبل از آن راه اندازی شده اند و واجد شرایط برای سه یا چهار نسل ارتقاء اندروید هستند نیز آن را دریافت خواهند کرد.

برای گلکسی S24+، S24 و S24 Ultra، اندروید 15 اولین آپدیت از هفت آپدیت اصلی خواهد بود. پرچمداران 2024 همچنین اولین گوشی های سامسونگ خواهند بود که به اندروید 15 می روند.

منبع sammobile
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.