سامسونگ در حال خرید 5 میلیون پنل از LG Display است

مدت زیادی شایعه شده بود که سامسونگ ممکن است شروع به تهیه پنل برای تلویزیون های OLED خود از LG Display کند. تمرکز صفحه نمایش سامسونگ تا حد زیادی بر روی ساخت پنل های OLED برای دستگاه های تلفن همراه باقی مانده است، بنابراین سامسونگ الکترونیکس را ملزم می کند تا در جای دیگری به دنبال پنل های بزرگتر مورد نیاز برای سری جدید تلویزیون های OLED خود باشد.

قرارداد سامسونگ و LG Display سال گذشته به طور رسمی اعلام شد. سامسونگ پنل‌های OLED WRGB LG Display را برای تلویزیون‌های خود تامین می‌کند. همچنین اخیراً گزارش شد که این دو شرکت اکنون قرارداد را تمدید کرده اند. یک گزارش جدید ادعا می کند که سامسونگ الکترونیکس 5 میلیون پنل OLED از LG Display خریداری خواهد کرد.

رابطه سامسونگ و LG Display در حال شکوفا شدن است

ال‌جی دیسپلی قرار است طی پنج سال آینده 5 میلیون پنل سفید OLED را به سامسونگ الکترونیکس عرضه کند. انتظار می رود این تامین کننده در سال 2024 تا 800000 دستگاه را به سامسونگ ارائه دهد. این میزان 8 برابر بیشتر از عرضه تخمینی 200000 دستگاه در سال گذشته است. این نشان می دهد که روابط بین دو شرکت در مسیر درستی پیش می رود.

سامسونگ در حال حاضر مدل های تلویزیون OLED 55 اینچی، 64 اینچی، 77 اینچی و 83 اینچی را در خط تولید خود دارد. ممکن است در سایزهای 42 و 48 اینچی نیز عرضه شود و LG Display نیز پنل‌هایی را برای آن مدل‌ها ارائه می‌کند. سامسونگ همچنین ممکن است خرید پنل های LCD خود را از ال جی افزایش دهد و از 3 میلیون دستگاه در سال گذشته به تقریباً 6 میلیون دستگاه در سال 2024 برسد.

LG Display در موقعیتی منحصر به فرد برای سرمایه گذاری از تقاضای فزاینده سامسونگ برای پنل های OLED و LCD قرار دارد. این غول کره ای در حال حاضر 80 درصد از بازار جهانی پنل های تلویزیون OLED را در اختیار دارد و همچنین تنها شرکتی است که پنل های تلویزیون OLED بزرگتر از 80 اینچ را تولید می کند.

منبع sammobile
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.