تراشه Tensor G4 گوگل از Exynos 2400 به عنوان طرح اولیه با طراحی CPU سفارشی استفاده می کند

گوگل چند سال پیش به تراشه‌های تنسور خود برای دستگاه‌های پیکسل روی آورد. Tensor G4 نسخه 2024 خواهد بود که خط تولید دستگاه های خود را تقویت می کند و مانند تراشه های قبلی خود، آخرین تراشه از Exynos 2400 سامسونگ به عنوان طرح اولیه استفاده می کند. در حال حاضر Exynos 2400 را در برخی از انواع Galaxy S24 و Galaxy S24+ پیدا کرده اید.

این تعجب آور نیست، زیرا چیپست های قبلی Tensor از تراشه های Exynos سامسونگ به عنوان طرح اولیه استفاده می کردند. نکته جالب توجه این است که گوگل این بار بر خلاف استفاده از طراحی CPU سامسونگ، از طراحی CPU سفارشی استفاده می کند.

Tensor G4 نیز قرار است توسط سامسونگ تولید شود

چیپست تنسور نتیجه همکاری نزدیک گوگل و سامسونگ است. اولین تراشه برای سری Pixel 6 استفاده شد که در سال 2021 راه اندازی شد. این تراشه مبتنی بر Exynos 2100 است و دارای همان پیکربندی CPU و GPU است.

سال بعد زمانی که Tensor G2 بر اساس Exynos 2200 با یک GPU سفارشی مبتنی بر ARM طراحی شده توسط گوگل عرضه شد، تغییر جزئی ایجاد شد. این یک داستان مشابه برای Tensor G3 بود و انتظار می رفت که Tensor G4 امسال نیز همینطور باشد. با این حال، ممکن است اینطور نباشد، همانطور که در یک بنچمارک اخیر رویت چیپست مشخص شده است.

این پردازنده با طراحی هشت هسته ای CPU برخلاف CPU اگزینوس 2400 مشاهده شد که احتمالاً نشان دهنده این واقعیت است که Google یک پیکربندی CPU سفارشی برای جدیدترین تراشه خود طراحی کرده است. اگر این گزارش دقیق باشد، این اولین چیپست در سری Tensor گوگل خواهد بود که دارای یک CPU سفارشی است.

این نشان دهنده پیشرفت قابل توجهی در هدف گوگل برای توسعه تراشه سفارشی خود است. این شرکت تاکنون آنها را از Samsung Foundry ساخته است، اما گزارش‌های قبلی همچنین نشان می‌دهد که ممکن است گوگل سال آینده برای Tensor G5 به TSMC تغییر مکان دهد.

منبع sammobile
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.