گزارش‌ ها می گویند تراشه‌ی اختصاصی گوگل همان تراشه ی اگزینوس ۹۹۸۵ سامسونگ است

طی چند روز گذشته، گزارش‌های متعددی در مورد سری آینده پیکسل 6 گوگل منتشر شده است. این سری دارای دو تلفن هوشمند شامل گوگل پیکسل ۶ (Pixel 6) و گوگل پیکسل ۶ پرو (Pixel 6 Pro) خواهد بود. طبق گزارش‌ها، این شرکت این تلفن‌های هوشمند را در پاییز امسال عرضه می‌کند. در حالی که برخی گزارش‌ها معتقد هستند که در 30 سپتامبر (۹ مهر) ارائه می‌شوند، برخی دیگر ادعا می‌کنند که در اکتبر (آبان) معرفی می‌شوند. گوشی‌های سری ۶ گوگل پیکسل، علاوه بر ظاهر منحصری که خواهند داشت، یکی دیگر از ویژگی‌های برجسته‌ی پیکسل ۶، تراشه‌ی سفارشی شده‌ی گوگل به نام Tensor SoC است. به گفته گوگل، تراشه‌ی اختصاصی Tensor SoC  گوشی گوگل پیکسل ۶ را به قوی‌ترین گوشی پیکسل تا کنون تبدیل می‌کند. همراه چیکاو باشید.

با این حال‌، گزارش اخیر Galaxy Club اولین نگاهی را که به بدنه‌ی پردازنده‌ی Tensor SoC گوگل داشته، ارائه می‌دهد. تصویر یک تراشه مربع شکل را نشان می‌دهد که لوگوی (G) گوگل در وسط آن قرار دارد. به طور معمول، به آن صورت، با دیدن ظاهر این تراشه هیچ چیز خاصی در مورد این آن مشخص نمی‌شود. با این حال، گزارشات از Galaxy Club ادعا می‌کنند که این دستگاه در واقع یک CPU تولید نشده از سامسونگ است. یعنی همان تراشه‌ی اگزینوس 9855 سامسونگ است. این گزارش همچنین ادعا می‌کند که تراشه‌ی اگزینوس 9855 کد تحقیق و توسعه را با Whitechapel (نام رمز تلاش گوگل برای توسعه تراشه‌های این شرکت برای استفاده در تلفن‌های هوشمند، Chromebook ها و احتمالاً وسایل بیشتر است) به اشتراک می‌گذارد.

تراشه‌ی اگزینوس ۲۱۰۰ که در گوشی‌های هوشمند پرچمداران سری گلکسی اس ۲۱ سامسونگ استفاده شده‌اند، در واقع تراشه‌های سفارشی شده‌ی اگزینوس ۹۸۴۰ سامسونگ هستند. بنابراین، ما می‌توانیم متوجه شویم که تراشه‌ی سفارشی سازی شده‌ی اگزینوس ۹۸۵۵ باید  از تراشه‌ی سفارشی سازی شده‌ی اگزینوس ۲۱۰۰ کمی بهتر باشد.

پردازنده‌ی Tensor SoC گوگل - چیکاو

در واقع، سال گذشته گزارش‌هایی مبنی بر توسعه‌ی دو پردازنده‌ی سفارشی با شماره اختصاصی سامسونگ وجود داشت. یکی تراشه‌ی سفارشی اگزینوس ۹۸۵۵ و دیگری تراشه‌ی اگزینوس ۹۹۵۵ بود. سامسونگ تراشه‌ی سفارشی ۹۸۵۵ را به گوگل فروخت اما تراشه‌ی سفارشی دیگر یعنی ۹۹۵۵ در پاییز امسال عرضه می‌شود. اگر این خبر صحت داشته باشد، تراشه‌ی اختصاصی گوگل Tensor SoC باید تراشه تمام قدرت سامسونگ باشد که به جای استفاده از فرآیند 4 نانومتری از لیتوگرافی 5 نانومتری استفاده می‌کند.

پیکسل 6 گوگل - چیکاو

در حال حاضر، درباره‌ی این ادعا هیچ پاسخ رسمی از طرف گوگل داده نشده است. از زمان ظهور Tensor SoC ، گوگل این تراشه را به عنوان نوآوری خود اعلام می‌کند. این شرکت تا به حال اعلام نکرده که آن را به عنوان یک نوآوری از یک شرکت دیگر دریافت کرده است. با توجه به این که این ادعا در حوزه‌ی عمومی مطرح شده است، گوگل باید آن را رد کند زیرا سکوت آن تا حدی به این گزارش اعتبار می‌بخشد.

Pixel 6 Pro - چیکاو

با توجه به گمانه زنی‌ها، تیم گوگل باید CPU ، GPU ، پهنای باند و سایر قسمت‌های تراشه‌ی سفارشی سامسونگ اگزینوس ۹۸۵۵ را جابجا کرده باشد. با این حال، این شرکت به طور اختصاصی ISP ، DPU و سایر ماژول‌های مرتبط با هوش مصنوعی در این پردازنده را توسعه می‌دهد. با توجه به اطلاعات موجود، تراشه Tensor باید یک تراشه AI باشد. این بدان معناست که می‌تواند به طور مستقیم مدل‌های AI و ML را در تلفن پردازش کند. این همچنین به کاربران امکان می‌دهد تجربه بهتری از دوربین، تشخیص صدا و سایر عملکردها را داشته باشند. تاکید بر روی دستیار صوتی، ترجمه، زیرنویس و قابلیت دیکته بوده است.

منبع GIZCHINA
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.