گوشی محبوب گلکسی A51 دیگر به‌روزرسانی دریافت نخواهد کرد!

یکی از محبوب ترین گوشی های هوشمند میان رده سامسونگ دیگر به روز رسانی نمی شود. غول کره ای این هفته تغییراتی را در برنامه به روز رسانی امنیتی دستگاه های گلکسی ایجاد کرد، برخی از آنها را به آپدیت های کمتر کاهش داد و برخی دیگر را به طور کامل از لیست حذف کرد.

دستگاه های حذف شده شامل گلکسی تب S6/Tab S6 5G و گلکسی A01 هستند، اما قابل توجه ترین حذف مربوط به گلکسی A51 است. هر دو نسخه LTE و 5G گلکسی A51 تا ماه گذشته در برنامه به‌روزرسانی دوسالانه بودند، اما از این ماه، فقط مدل 5G به‌روزرسانی دریافت می‌کند.

گلکسی A51 اولین گوشی سامسونگ بود که با اندروید 10 عرضه شد

گلکسی A51 به دلیل اینکه اولین گوشی غیر پرچمدار سامسونگ بود که از آخرین نسخه اندروید (اندروید 10) قبل از پرچمدار گلکسی اس استفاده می کرد، منحصر به فرد بود. گوگل هر به‌روزرسانی اصلی اندروید را در نیمه دوم هر سال منتشر می‌کند و قبل از گلکسی A51، معمولاً باید منتظر پرچم‌دار بعدی گلکسی اس باشیم تا جدیدترین نسخه اندروید را در یک گوشی هوشمند گلکسی ببینیم.

که دیگر اینطور نیست. نمونه‌های اخیر گلکسی A15 و گلکسی A25 هستند که اولین گوشی‌های سامسونگ بودند که با اندروید 14 از پیش بارگذاری شده عرضه شدند و قبل از سری گلکسی S24 وارد قفسه‌های خرده‌فروشی شدند. اکنون، سامسونگ تنها به‌روزرسانی‌های کوچک One UI را برای عرضه با پرچم‌داران جدید منحصر به فرد نگه می‌دارد – به‌روزرسانی‌های 0.1 همراه پرچم‌داران Galaxy S هستند در حالی که به‌روزرسانی‌های .1.1 با هر تاشو جدید ارائه می‌شوند.

سری گلکسی اس 24 رابط کاربری One UI 6.1 را به همراه دارد، اما اینکه آیا می‌توانید آن را یک به‌روزرسانی جزئی بنامید، بحث‌برانگیز است زیرا اولین چیزی است که سامسونگ آن را گلکسی AI می‌نامد و چندین ویژگی مجهز به هوش مصنوعی را به همراه ترکیب امکانات معمولی غیر AI ارائه می‌کند. با این حال، بیشتر قابلیت‌های هوش مصنوعی احتمالاً محدود به دستگاه‌های پرچم‌دار عرضه‌شده در سال 2023 و پس از آن خواهد بود و ممکن است حتی در گوشی‌های میان‌رده آینده مانند A55 دیده نشود.

منبع sammobile
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.