آموزش تعمیر کد QR که در اندروید کار نمی کند

کدهای QR را در همه جا پیدا می کنید، و اسکن کدهای QR در اندروید به طور کلی ساده است. این کدها را در وب سایت ها، تلویزیون و حتی محصولات فیزیکی خواهید دید. اما گاهی اوقات، اگر کار نمی کند، باید یک کد QR را که در اندروید کار نمی کند، تعمیر کنید.

عملکردهای زیادی با کدهای QR وجود دارد. وقتی آنها را با دوربین گوشی اندرویدی خود اسکن می کنید، می توانند شما را به معاملات ویژه، وب سایت ها و پرداخت ها راهنمایی کنند و داده های دیگر را نمایش دهند. همچنین، می‌توانید کدهای QR خود را از مرورگر خود ایجاد کنید و آن‌ها را در جایی که مفید هستند نمایش دهید.

دلایل مختلفی وجود دارد که چرا اسکن کدها در اندروید کار نمی کند. به عنوان مثال، ممکن است به دلیل کثیف بودن دوربین، تنظیمات برنامه دوربین یا مشکل در خود کد باشد. بنابراین، اگر مشکل دارید، توضیح می‌دهیم که چرا کد QR کار نمی‌کند و چگونه مشکل را برطرف کنیم.

لنز دوربین گوشی اندرویدی خود را تمیز کنید

اگر مشکلی در اسکن کردن کد دستگاه اندرویدی دارید، اولین مرحله عیب یابی تمیز کردن لنز دوربین است. تلفن شما با گذشت زمان لکه ها، گرد و غبار و زباله ها را جمع آوری می کند و این می تواند دلیل مشکل باشد.

لنز دوربین را با یک پارچه میکروفیبر بدون پرز پاک کنید، همانطور که یک جفت عینک را بدون محلول تمیز کننده تمیز می کنید. آن را با یک پارچه خشک پاک کنید تا لکه ها، اثر انگشت و سایر زباله ها پاک شود. هنگامی که لنز را پاک کردید، دوباره کد را اسکن کنید و ببینید کار می کند یا خیر.

کد QR را بررسی کنید

اگر کد QR شکل خوبی دارد و چروک یا محو نشده است، نباید مشکلی در اسکن آن داشته باشید. اما اگر واضح نباشد، ممکن است در اسکن کد QR با مشکل مواجه شوید. به عنوان مثال، روی یک بسته، کد ممکن است به دلیل آب و هوا لکه دار شود، چروک شود یا روی آن پارگی و خراش ایجاد شود.

چین و چروک ها و لکه ها را بردارید و اطمینان حاصل کنید که کد QR در یک منطقه با نور مناسب است تا اسکن آن آسان تر باشد. اگر کار نکرد، اگر در دسترس دارید، یک گوشی یا تبلت دیگر را امتحان کنید. اگر کد خیلی آسیب دیده باشد، نمی توانید آن را اسکن کنید.

چندین کد QR را اسکن کنید

برای کمک به کاهش مشکل، سعی کنید چندین کد QR را با دستگاه Android خود اسکن کنید. حتی اگر کدی به شکل خوب ظاهر شود، مشکل ممکن است مربوط به تلفن یا دوربین شما باشد. بنابراین، سعی کنید کدهای دیگری را که در این نزدیکی دارید اسکن کنید. این به شما کمک می کند تشخیص دهید که آیا مشکل از کد است یا گوشی شما.

اگر بتوانید سایر کدهای QR را با موفقیت اسکن کنید، احتمالاً مشکل از خود کد است. به عنوان مثال، برخی از توسعه دهندگان سعی می کنند کدهای خود را از نظر زیبایی شناسی جذاب کنند و از مربع های سیاه سنتی در پس زمینه سفید دور شوند. اگر تلفن شما کدهای دیگر را اسکن نمی کند، با تمیز کردن لنز دوربین شروع کنید و به مراحل دیگر عیب یابی بروید.

تنظیم فوکوس دوربین

دلیل دیگر کار نکردن کد QR در اندروید این است که دوربین به درستی فوکوس نمی کند. برای تنظیم فوکوس، دوربین را به آرامی به داخل و خارج از کد حرکت دهید تا فوکوس را بگیرد.

بسته به دوربین خود، ممکن است لازم باشد فوکوس را با نزدیک‌تر کردن و دورتر کردن تلفن از کد تنظیم کنید. هنگامی که یک تصویر فوکوس شده دارید، روی کد QR روی صفحه خود ضربه بزنید تا آن را ایزوله کنید.

برنامه دوربین را بررسی کنید

اگر همچنان مشکل اسکن کردن کد QR کار نمی کند، باید تنظیمات برنامه دوربین را باز کنید. برنامه دوربین هر گوشی متفاوت است، اما این مراحل به شما نشان می دهد که در دستگاه خود به دنبال چه چیزی باشید.

  • برنامه دوربین را در تلفن یا رایانه لوحی Android خود باز کنید.
  • روی نماد چرخ‌دنده ضربه بزنید تا Settings در Android کار نمی‌کند باز شود.
  • سوئیچ اسکن کدهای QR را روشن کنید یا آن را خاموش و دوباره روشن کنید تا آن را بازنشانی کنید.

علاوه بر این، می توانید برنامه های دیگر را ببندید یا گوشی خود را مجددا راه اندازی کنید. کار دیگری که می خواهید انجام دهید این است که برنامه های اسکن را به روز کنید. همچنین، یک باگ سیستم می‌تواند باعث این مشکل شود، بنابراین گوشی خود را به‌روزرسانی کنید و سعی کنید آن را فعال کنید.

از Google Lens یا سایر برنامه ها استفاده کنید

اگر همچنان با مشکل کار نکردن کد QR در Android از طریق برنامه دوربین خود مشکل دارید، Google Lens را امتحان کنید. در گوشی شما تعبیه شده است و می‌توانید از نوار جستجوی Google به آن دسترسی داشته باشید. روی نماد ضربه بزنید و گوشی خود را روی کد QR بگیرید.

لنز گوگل اندروید

همچنین می‌توانید برنامه اختصاصی Google Lens را برای عملکردهای اضافی مانند ترجمه متن و شناسایی اشیا از فروشگاه Play دانلود کنید. اگر همچنان مشکل دارید، از یک برنامه دیگر برای اسکن QR یا بارکد استفاده کنید – Play Store دارای مجموعه‌ای از این برنامه‌ها، هر دو گزینه رایگان و پولی است.

فضای ذخیره سازی دستگاه Android خود را بررسی کنید

اگر تلفن شما نزدیک به ظرفیت ذخیره سازی خود باشد، ممکن است برنامه اسکن از کار بیفتد. برخی از برنامه‌ها برای عملکرد صحیح به فضای ذخیره‌سازی کافی نیاز دارند. بنابراین، برای اطمینان از اینکه دستگاه شما فضای ذخیره سازی کافی دارد، برنامه های استفاده نشده (مخصوصا بازی ها) را حذف کنید.

ایده خوب دیگر این است که حافظه پنهان اندروید را پاک کنید، فضای ذخیره سازی آزاد کنید و فایل های سیستم و برنامه های خرابی را که می توانند باعث کار نکردن کد QR در دستگاه شما شوند، حذف کنید.

جمع بندی

کدهای QR جعبه های مفیدی با داده هایی هستند که می توانید به طرق مختلف با تلفن خود استفاده کنید. اما وقتی با مشکل کار نکردن کدها مواجه می شوید، ممکن است خسته کننده باشد. خوشبختانه با استفاده از مراحل بالا می توانید مشکل را برطرف کنید.

به یاد داشته باشید که دو گزینه اسکن کد QR در اندروید وجود دارد – برنامه دوربین و Google Lens. بنابراین، اگر یکی کار نمی کند، می توانید دیگری را بدون دانلود برنامه جدید امتحان کنید.

متأسفانه، اگر خود کد محو یا پاره شده باشد، کاری جز تلاش برای دریافت کد جدید نمی‌توانید در مورد آن انجام دهید.

5/5 - (1 امتیاز)
منبع groovypost
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.