آموزش رفع مشکل کار نکردن بلوتوث در اندروید

فناوری بی‌سیم بلوتوث در تلفن اندرویدی شما برای اتصال بلندگوها، هدفون‌های هدفون، ماشین شما و سایر دستگاه‌ها عالی است. اما زمانی که نمی توانید وصل شوید، باید مشکل عدم کارکرد بلوتوث در اندروید را برطرف کنید، و ما به شما نشان خواهیم داد که چگونه.

انواع مختلفی از مشکلات وجود دارد که ممکن است با بلوتوث مواجه شوید. به عنوان مثال، یک سیگنال کاهش یافته، مشکلات جفت شدن، یا مشکلات اتصال ممکن است رخ دهد. ممکن است متوجه شوید که وقتی به یک بلندگوی بلوتوث وصل می‌شوید، به نظر می‌رسد موسیقی پخش نمی‌شود.

بنابراین، به هر دلیلی، اگر بلوتوث روی گوشی یا تبلت شما کار نمی کند، می توانید از مراحل عیب یابی زیر برای رفع مشکل استفاده کنید.

توجه: هر تجربه اندرویدی بین دستگاه‌ها متفاوت است، اما این مراحل به شما ایده می‌دهد که چه چیزی را در تلفن یا رایانه لوحی خود جستجو کنید.

تنظیم بلوتوث را دوباره فعال کنید

اگر نمی‌توانید تلفن خود را با دستگاه بلوتوث دیگری جفت کنید یا با مشکلات اتصال مواجه هستید، فعال کردن مجدد آن در دستگاهتان نقطه خوبی برای شروع است.

  • از بالای صفحه به پایین بکشید تا سایه اعلان نمایش داده شود و دکمه بلوتوث را روشن و خاموش کنید.
  • از طرف دیگر، تنظیمات > اتصالات را باز کنید.
  • کلید بلوتوث را خاموش و روشن کنید و ببینید آیا می‌توانید گوشی خود را با دستگاه دیگر جفت کنید یا خیر.

لغو جفت کردن دستگاه ها و جفت مجدد

هنگامی که در اتصال تلفن خود به دستگاه های دیگر مشکل دارید، می توانید آنها را لغو جفت و سپس دوباره جفت کنید.

  • تنظیمات > دستگاه‌های متصل را باز کنید. در برخی از تلفن‌ها، دستگاه‌های جفت‌شده تحت تنظیمات بلوتوث هستند.
  • دستگاهی را که می‌خواهید تلفنتان فراموش کند پیدا کنید و روی نماد چرخ‌دنده کنار آن ضربه بزنید.
  • روی دکمه Unpair (یا فراموش کردن) ضربه بزنید.
  • سپس هنگامی که پیام تأیید ظاهر شد، فراموش کردن دستگاه یا لغو جفت شدن را انتخاب کنید.
  • در نهایت هنگامی که دستگاه قطع شد، مطمئن شوید که دستگاه بلوتوثی که می‌خواهید به آن متصل شوید در حالت جفت‌سازی است و سعی کنید دوباره به آن وصل شوید. همچنین، در صورت نیاز، حتماً کد تأیید جفت شدن را وارد کنید.

تلفن یا تبلت اندرویدی خود را مجددا راه اندازی کنید

برنامه یا فرآیندی که در حافظه گیر کرده است ممکن است با سیگنال بلوتوث تداخل داشته باشد و از اتصال جلوگیری کند. با راه اندازی مجدد گوشی، تمام برنامه ها و فرآیندهای پس زمینه بسته می شوند. وقتی دوباره وارد سیستم شدید، دوباره دستگاه بلوتوث را جفت کنید و ببینید کار می کند یا خیر.

فاصله بین دستگاه ها را بررسی کنید

بلوتوث محدوده سیگنال محدودی دارد. حداکثر حدود 30 فوت است. بنابراین، باید مطمئن شوید که فاصله بین تلفن و دستگاه بلوتوث شما بیشتر از این نباشد. در واقع هر چه نزدیکتر باشد بهتر است و کشش بیش از حد فاصله باعث ایجاد یک اتصال ناسازگار می شود.

همچنین موانعی مانند دیوارها و سایر وسایل بزرگ باعث اتصال ضعیف می شوند. به عنوان مثال، اگر صدای ناهنجار را از یک بلندگوی بلوتوث دریافت می کنید، سعی کنید دو دستگاه را به هم نزدیک کنید. دور کردن دستگاه های خود از سایر وسایل الکترونیکی نیز می تواند کیفیت سیگنال را بهبود بخشد.

کش اندروید را پاک کنید

اگر همچنان با بلوتوث مشکل دارید، ممکن است به دلیل خراب بودن یا بارگذاری بیش از حد حافظه پنهان فایل ها باشد. فایل‌های باقی‌مانده می‌توانند با سایر برنامه‌ها و فرآیندهای سیستم مانند بلوتوث تداخل داشته باشند. بنابراین، کش اندروید را پاک کنید و دوباره سعی کنید دستگاه بلوتوث را با گوشی یا تبلت خود جفت کنید.

کش بلوتوث را پاک کنید

در حالی که فایل های موقت ذخیره شده را پاک می کنید، پاک کردن حافظه پنهان بلوتوث نیز ایده خوبی است. تنظیمات > برنامه ها را باز کنید و برنامه بلوتوث را انتخاب کنید. اگر آن را نمی بینید، روی دکمه سه نقطه در گوشه بالا سمت راست ضربه بزنید و Show system را انتخاب کنید.

پس از ورود به برنامه بلوتوث، Storage & cache را انتخاب کنید و روی دکمه Clear cache ضربه بزنید.

تنظیمات شبکه را به تنظیمات اولیه برگردانید

اگر به چندین دستگاه وصل شده اید و تنظیمات اتصال را سفارشی کرده اید، یک راه حل برای کار نکردن بلوتوث در اندروید این است که تنظیمات شبکه را به حالت پیش فرض بازنشانی کنید. قبل از استفاده از این مرحله، مهم است که توجه داشته باشید که با این کار Wi-Fi شما نیز ریست می شود. بنابراین، شما باید دوباره به شبکه خود وصل شوید.

  • در تلفن خود، تنظیمات > سیستم یا تنظیمات > مدیریت عمومی > تنظیم مجدد در Samsung Galaxy.fix بلوتوث در اندروید کار نمی کند را باز کنید.
  • گزینه Reset network settings را از settings android انتخاب کنید.
  • برای تأیید بازنشانی تنظیمات شبکه، از جمله Wi-Fi، داده تلفن همراه و تنظیمات شبکه reset اندروید، روی دکمه تنظیم مجدد ضربه بزنید.

به روز رسانی های سیستم را بررسی کنید

همیشه مهم است که دستگاه های فنی خود را که برای تلفن یا رایانه لوحی Android شما معتبر است، به روز کنید. یک اشکال سیستم می‌تواند باعث کار نکردن بلوتوث شود و گرفتن آخرین به‌روزرسانی‌ها می‌تواند مشکل را برطرف کند.

در تلفن خود، به Settings > System > System Update یا Settings > Software Update در Samsung Galaxy بروید و به‌روزرسانی‌های موجود را نصب کنید. همچنین اگر به‌روزرسانی در دسترس نباشد، به شما اطلاع می‌دهد. هنگامی که تلفن شما به روز شد، ببینید بلوتوث کار می کند یا خیر.

جمع بندی

بلوتوث یک فناوری عالی برای اتصال به دستگاه های نزدیک است. اما زمانی که روی دستگاه شما کار نمی کند می تواند مشکل ساز باشد. مشکلات مختلفی ممکن است رخ دهد، مانند پرش از آهنگ ها یا عدم اتصال به دستگاه دیگر.

خوشبختانه، می توانید از مراحل عیب یابی بالا برای رفع مشکل بلوتوث خود استفاده کنید. به خاطر داشته باشید که یک مرحله، بازنشانی تنظیمات شبکه، می تواند مشکل باشد. باید دوباره به شبکه Wi-Fi خود و همه دستگاه‌های بلوتوث متصل شوید، حتی اگر یک اتصال کار نمی‌کند.

امتیاز دهید
منبع groovypost
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.