اپل در سال 2023 از سامسونگ به عنوان بزرگ‌ترین برند گوشی‌های هوشمند در جهان پیشی گرفت

سامسونگ بیش از یک دهه است که بزرگترین برند گوشی های هوشمند در جهان بوده است. با این حال، سال گذشته سلطنت آن به پایان رسید، زیرا اپل در سال 2023 از سامسونگ به عنوان بزرگترین برند گوشی های هوشمند در جهان پیشی گرفت. سازنده آیفون 234.6 میلیون گوشی هوشمند فروخت و 20.1 درصد از سهم بازار را به دست آورد.

طبق آخرین اعداد شرکت تحقیقاتی بازار IDC، سامسونگ در سال 2023 226.6 میلیون گوشی هوشمند گلکسی را به فروش رساند که سهم 19.4 درصدی از بازار را به خود اختصاص داده است. این کاهش 13.6 درصدی نسبت به محموله های آن از سال 2022 (262.2 میلیون) است.

سامسونگ به طور کلی سال بدی را پشت سر گذاشت، اما کسب و کار گوشی های هوشمند آن از نظر سود بسیار خوب عمل کرد، به لطف تمرکز این شرکت بر روی گوشی های هوشمند رده بالایی مانند گلکسی اس 23، گلکسی زد فلیپ 5 و گلکسی زد فولد 5. بازار کلی گوشی های هوشمند افت کرد. 3.2 درصد در سال 2023 نسبت به سال قبل.

با این حال، سال 2024 می تواند سال خوبی برای سامسونگ باشد، زیرا طبق گزارش ها اطمینان دارد که تعداد بیشتری از گلکسی اس 24 را نسبت به سری گلکسی اس 23 در سال گذشته ارسال می کند. همچنین انتظار می‌رود که این شرکت گلکسی زد فلیپ 6 و گلکسی زد فولد 6 را در اواخر امسال عرضه کند.

با وجود اینکه سال بدی برای بازار گوشی های هوشمند بود، قابل ستایش است که می بینیم اپل فروش خود را 3.7 درصد افزایش داده است. این شرکت سری آیفون 15 را با طراحی صفحه نمایش جدید برای مدل های غیر پرو و ​​طراحی تیتانیومی برای مدل های پرو در خط تولید عرضه کرد.

شیائومی سومین برند بزرگ گوشی‌های هوشمند در سال 2023 بود، با 12.5 درصد سهم از بازار و فروش از مرز 146 میلیون دستگاه عبور کرد. محموله های آن نیز نسبت به سال قبل 4.7 درصد کاهش داشته است. حتی محموله های اوپو در سال 2023 نزدیک به 10 درصد کاهش یافت و در مجموع در رتبه چهارم قرار گرفت. Transsion، شرکت مالک برندهای گوشی‌های هوشمند Infinix، Itel و Tecno، شاهد جهش عظیم 30.8 درصدی در محموله‌ها بود. این شرکت نزدیک به 95 میلیون گوشی هوشمند در سال 2023 فروخته است.

رایان ریث، معاون گروه ردیاب‌های جهانی تحرک و مصرف‌کننده دستگاه IDC، گفت: «تغییر کلی در رتبه‌بندی در بالای بازار، شدت رقابت را در بازار گوشی‌های هوشمند نشان می‌دهد. اپل مطمئناً در افت رتبه سامسونگ نقش داشته است، اما فضای کلی اندروید در درون خود متنوع می شود. هوآوی بازگشته است و به سرعت در چین نفوذ می کند، برندهایی مانند OnePlus، Honor، Google و دیگران در حال راه اندازی دستگاه های بسیار رقابتی در محدوده قیمت پایین تر از سطح بالا هستند. و قابلیت‌های تاشو و افزایش بحث‌ها در مورد قابلیت‌های هوش مصنوعی در گوشی‌های هوشمند در حال افزایش است. به طور کلی، فضای گوشی های هوشمند به سمت زمان بسیار جالبی پیش می رود.

منبع sammobile
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.