Google Pixel Launcher به شما امکان می دهد موتور جستجوی پیش فرض را انتخاب کنید

مانند سایر لانچرهای محبوب اندروید، Pixel Launcher دارای یک عملکرد جستجوی جهانی است که می‌تواند تنظیمات، برنامه‌ها و مخاطبین شما را در یک مکان مناسب جستجو کند. Android 14 QPR 2 Beta 3 که اخیراً راه اندازی شده است دارای یک نسخه جدید از لانچر مذکور و یک منوی تنظیمات پنهان بسیار جالب به نام «موتور جستجو» است. توضیحات آن کاملاً واضح است – «برنامه ای را که برای جستجوی وب استفاده می کنید انتخاب کنید. این روی جستجو و محتوای صفحه اصلی شما تأثیر می گذارد.»

همه اینها در حال حاضر حدس و گمان است، اما به نظر می رسد که دستگاه های پیکسل ممکن است به زودی بتوانند موتور جستجوی سطح سیستم خود را از Google به چیزی دیگر مانند Bing یا DuckDuckGo مبادله کنند.

این اطلاعات در توییتر از Nail_Sadykov@ منتشر شد، که یک اطلاعات دهنده شناخته شده در این فضا است، و این تاپیک همچنین دارای اکتشافات مشابه جالبی است که مربوط به مرورگر کروم است.

ظاهراً، کاربران پرچم‌های مشابه «انتخاب موتور جستجو» را در مرورگر و متن همراه آن پیدا کرده‌اند که نشان می‌دهد تنظیم پرچم‌ها بر تجربه «اول اجرا» تأثیر می‌گذارد و به کاربر امکان انتخاب موتور جستجو را می‌دهد.

البته، این راه را به روی انواع حدس و گمان های احتمالی باز می کند، اما ما می خواهیم به شما یادآوری کنیم که گوگل در حال حاضر درگیر یک پرونده بزرگ ضد انحصار است و توسط وزارت دادگستری ایالات متحده و دادستان های کل هشت ایالت شکایت کرده است. این پرونده ادعا می‌کند که گوگل 90 تا 95 درصد انحصار بازار موتورهای جستجو را در انحصار دارد و تقریباً تمام راه‌هایی را که مصرف‌کنندگان ممکن است موتور جستجوی متفاوتی پیدا کنند، قفل می‌کند. با توجه به اینکه غول جست‌وجو همچنان سالانه 10 میلیارد دلار به اپل می‌پردازد تا گوگل را در iOS به‌طور پیش‌فرض نگه دارد، می‌توانید ببینید که چگونه می‌توان برای این موضوع اقدام کرد.

ما احساس می کنیم که این حرکت جدید در پایان گوگل ممکن است به فشار قانونی فزاینده مرتبط باشد. همچنین، ما باید تعجب کنیم که آیا این آخرین راه حمله برای “انحصار” ادعایی گوگل است، با توجه به نبرد مداوم برای فروشگاه Play.

منبع gsmarena
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.