10 تا از بهترین لانچر اندروید را بشناسید

Android launcher به کاربران گوشی های اندروید این امکان را می دهد که صفحه اصلی گوشی شان را شخصی سازی کنند. به کمک لانچر می توان عملکردهایی که مطابق با سلیقه شخصی است را به راحتی به صفحه اصلی گوشی افزود. با نصب لانچر اندروید می توان یک راه انداز را به راحتی به سیستم عامل گوشی اضافه کرد. اگر شما تمایل دارید محیط تبلت یا گوشی اندرویدی خود را سفارشی سازی نمایید بهتر است ابتدا در مورد بهترین لانچر اندروید اطلاعات کافی را بدست آورید. سپس از بین آن ها لانچر اندروید مناسبی را برای نصب روی گوشی یا تبلت انتخاب کنید.

معرفی انواع بهترین لانچر اندروید

لانچر در اصل به معنای رابط گرافیکی در بخش رام گوشی موبایل می باشد. شما زمانی که برای اولین بار گوشی تان را راه اندازی می کنید برنامه های موجود در دستگاه به صورت چیدمانی مشخص نمایان می شوند. این نوع رابط گرافیکی بر اساس لانچر پیش فرضی که در گوشی های اندروید قرار دارند طراحی می شود. خبر خوب برای کاربران گوشی های اندروید این است که می توانند رابط گرافیکی گوشی خود را به کمک بهترین لانچر اندروید سفارشی سازی نمایند. در صورتی که تمایل دارید با بهترین و جدیدترین انواع Android launcher آشنا شوید بهتر است تا پایان این مطلب همراه ما باشید.

انواع لانچر اندروید

انواع  Android launcher به دو دسته زیر تقسیم می شوند :

  1. لانچر هوشمند :

این نوع لانچرها به گونه ای طراحی شده اند که با هسته گوشی سازگاری دارند. هر یک از این نوع لانچر اندروید ها دارای سطحی متفاوتی از هوشمند می باشند. بعضی از لانچر های هوشمند به گونه ای طراحی شده اند که در زمان نصب مکان یا زمان را از شما می خواهند تا بتوانند بر اساس موقعیت مکانی، روز هفته و زمانی از روز را که در آن هستید پیش بینی نمایند.

با نصب این لانچرها ممکن است ساعاتی از روز که در منزل هستید در صفحه اصلی گوشی تان برنامه های واتس آپ، اینستاگرام و سایر برنامه های پرمخاطب اجتماعی را مشاهده کنید. زمانی که در محل کارتان حضور دارید با نصب یک لانچر هوشمند احتمالا در صفحه گوشی تان برنامه هایی نظیر ایمیل، تقویم، مخاطبین و … را مشاهده خواهید کرد.

  1. لانچر مخصوص طراحی :

با نصب این نوع لانچرها می توانید ظاهر گرافیکی گوشی تان را به آسانی تغییر دهید.  با نصب این نوع لانچر های اندروید به گزینه هایی نظیر بسته های آیکون، ابزارهای مختلف و تصاویر پس زمینه مختلف دسترسی خواهید داشت.

Android launcher

بررسی کاربرد Android launcher

از مهم ترین کاربرد لانچر اندروید می توان به موارد زیر اشاره کرد :

  1. افزایش سرعت گوشی های اندروید :

برخی از انواع بهترین لانچر اندروید به صورتی طراحی شده اند که سبک هستند و زمانی که شما این نرم افزار را روی گوشی خود نصب می کنید به صورت قابل توجهی سرعت گوشی تان افزایش پیدا می کند. توجه داشته باشید که برخی از لانچرها به گونه ای طراحی شده اند که فضای زیادی از حافظه گوشی را اشغال می کنند و در نتیجه باعث کاهش سرعت گوشی می شوند. در نتیجه بهتر است شما در زمان نصب Android launcher توجه و حساسیت لازم را به خرج دهید تا بتوانید بهترین نوع لانچر را برای نصب روی گوشی تان انتخاب کنید.

  1. قابلیت پنهان سازی برنامه های گوشی :

برخی از نرم افزارهای Android launcher به گونه ای طراحی شده اند که با نصب آن ها می توانید برنامه های گوشی تان را مخفی کنید. به کمک برخی از این نوع لانچرها می توانید به راحتی آیکون یا نام برنامه های گوشی خود را نیز تغییر دهید.

  1. استفاده از تم سایر گوشی ها :

در صورتی که شما گوشی جدیدی را خریداری کرده اید ولی با محیط و تم آن سازگار نیستید و تمایل دارید تم گوشی قبلی تان روی گوشی جدید تان نصب شود می توانید برای انجام این کار از Android launcher استفاده کنید. با نصب لانچر اندروید گوشی قبلی تان می توانید محیط صفحه اصلی گوشی جدید خود را شبیه به گوشی قبلی تان کنید.

  1. دسترسی راحت به برنامه ها :

با نصب لانچر اندروید می توانید چیدمان برنامه های اصلی گوشی تان را بر اساس نیاز و میزان استفاده از برنامه انجام دهید. با انجام این کار در صورت نیاز به استفاده از برنامه مورد نظرتان می توانید به راحتی آن را پیدا کنید و در نتیجه در زمان خود صرفه جویی کنید.

در صورت تمایل می توانید به کمک این نوع نرم افزار برنامه ها را بر اساس حروف الفبا در صفحه اصلی گوشی تان مرتب کنید. قابلیت کوچک یا بزرگ کردن آیکون برنامه به کمک بهترین لانچر اندروید امکان پذیر است.

لانچر اندروید

نحوه نصب بهترین لانچر اندروید روی گوشی

برای نصب بهترین لانچر اندروید روی گوشی تان طبق مراحل زیر پیش بروید :

  1. دانلود بهترین لانچر اندروید از فروشگاه گوگل پلی
  2. نصب لانچر اندروید روی گوشی
  3. باز کردن Android launcher
  4. وارد بخش تنظیمات لانچر شوید.
  5. مطابق با سلیقه شخصی تان لانچر را سفارشی کنید.
  6. در صورت تمایل می توانید تم های مربوط به لانچر اندروید را از فروشگاه گوگل پلی دانلود کنید.

نحوه غیر فعال کردن لانچر اندروید

  1. برای غیر فعال کردن Android launcher روی گزینه Settings کلیک نمایید.
  2. گزینه Apps & Notifications را انتخاب نمایید.
  3. از منویی که باز می شود گزینه Default Apps را انتخاب کنید سپس روی launcher ضربه بزنید.
  4. در این مرحله می توانید launcher پیش فرض یا اصلی تلفن همراه تان را فعال کنید.

بهترین Android launcher

از محبوب ترین و کاربردی ترین انواع لانچر اندروید می توان به موارد زیر اشاره کرد :

  1. Nova Launcher :

یکی از انواع بهترین لانچر اندروید رایگان در فروشگاه گوگل پلی Nova Launcher است. این نرم افزار به صورت کاربردی، سبک و سریع طراحی شده است. با نصب این نوع لانچر روی گوشی لیستی از برنامه های پرکاربرد در اختیار شما قرار داده می شود. سفارشی سازی پوشه ها، نمادها، صفحه اصلی گوشی و … یکی از مهم ترین کاربردهای این نوع لانچر اندروید می باشد. به کمک Nova Launcher می توانید نام یا شکل آیکون برنامه ها را نیز تغییر دهید.

Nova Launcher

  1. Niagara Launcher :

با نصب این نوع لانچر روی گوشی رابط کاربری جذاب و متفاوتی خواهید داشت. به کمک Niagara Launcher می توانید تغییرات کاربردی را در شکل، اندازه، فونت و نام آیکون های گوشی تان اعمال کنید. این نوع لانچر دارای تم تاریکی است که این تم باعث می شود تا صفحه اصلی گوشی خاص به نظر برسد. این نوع نرم افزار را می توانید روی گوشی ها با اندروید پایین نیز نصب کنید.

این نوع لانچر اندروید دارای طراحی خیره کننده ای است و با نصب روی گوشی فضای زیادی را ذخیره نمی کند. در نتیجه Niagara Launcher با توجه به قابلیت ها و طراحی که دارد در رده بهترین لانچر اندروید قرار گرفته است.

بهترین لانچر اندروید

  1. Microsoft Launcher :

این نوع Android launcher جزو نرم افزارهای سریع و جذاب لانچر به شمار می رود. Microsoft Launcher دارای قابلیت سفارشی سازی زیادی است. می توانید به کمک این نوع لانچر روزانه تصاویر پس زمینه گوشی تان را بروز رسانی کنید. این نوع لانچر قابلیت همگام شدن با کل حساب مایکروسافت را دارد. به کمک آن می توانید یک فید شخصی سازی شده را دریافت کنید، نتایج جستجوی روزانه خود را ببندید و … .

Microsoft Launcher

  1. Poco Launcher :

این نوع لانچر جزو بهترین لانچر اندروید است که رایگان نیز می باشد. استفاده سریع و آسان از این نوع لانچر اندروید باعث شده است که مورد توجه کاربران زیادی قرار بگیرد. این نوع لانچر به صورت پیش فرض روی گوشی های شیائومی نصب شده است. به کمک این نوع لانچر می توان برنامه های موجود در کشو برنامه ها را بر اساس دسته و رنگ دسته بندی نمود. جستجوی برنامه های کاربردی گوشی نیز به کمک این نوع لانچر به راحتی امکان پذیر است. به کمک Poco Launcher می توانید آیکون و نماد برنامه ها را مخفی کنید.

Poco Launcher

  1. Smart Launcher 5 :

این نوع لانچر مدت زمان طولانی است که جزو بهترین لانچر اندروید به شمار می رود. آخرین نسخه Smart Launcher نسخه 5 می باشد که این نوع نسخه به صورت کاربردی طراحی شده است. در نسخه 5 این نوع لانچر بسیاری از مشکلات نرم افزاری رفع شده اند و امکانات آن نیز بهبود پیدا کرده است.

Smart Launcher 5

  1. Olauncher :

یکی از انواع جدیدترین و بهترین لانچر اندروید Olauncher است. به کمک این نوع لانچر می توانید پس زمینه و تم گوشی تان را به صورت سفارشی تنظیم کنید. این نوع لانچر اندروید به صورتی طراحی شده است که به کمک آن می توان برنامه ها، آیکون ها و … را نیز سفارشی سازی کرد.

Olauncher

بیشتر بخوانید: پس از 13 سال شاهد روان شدن سیستم عامل اندروید به لطف اندروید 12 هستیم

  1. Apex Launcher :

این نوع Android launcher دارای طراحی بصری خیره کننده ای است. برای زیبایی بیشتر فضای داخلی گوشی تان می توانید این نوع لانچر را با تم و نمادهای موجود در فروشگاه play ترکیب نمایید. Apex Launcher جزو لانچرهای سبک و سریع است که برای نصب روی گوشی و تبلت های اندروید مناسب می باشد.

بهترین لانچر اندروید

  1. Total Launcher :

به کمک Android launcher می توانید صفحه اصلی و برنامه های اصلی تلفن همراه تان را به صورت کامل سفارشی سازی کنید. بعد از نصب این نوع لانچر می توانید تم های مختلف آن را نیز دانلود کنید.

Total Launcher

  1. Action Launcher :

اگر به دنبال متفاوت ترین و بهترین لانچر اندروید هستید بهتر است از نصب Action Launcher روی گوشی همراه تان غافل نشوید. به کمک این نوع لانچر می توانید رنگ و طرح پس زمینه خود را به راحتی تغییر دهید. قابلیت سفارشی سازی آیکون ها، نوار جستجو و … به کمک این نوع لانچر امکان پذیر است.

Action Launcher

  1. Ratio :

اگر صفحه تلفن همراه تان نامرتب است می توانید با نصب Ratio صفحه گوشی تان را به راحتی مرتب کنید. این نوع لانچر اندروید به صورت تم تک رنگ طراحی شده است.

بررسی بهترین لانچر اندروید

سخن پایانی :

در این مطلب 10 مورد از بهترین لانچر اندروید را به شما همراهان عزیز و گرامی معرفی کردیم. امیدواریم با مطالعه این مطلب توانسته باشید از بین بهترین لانچرهای اندروید، لانچر کاربردی و در عین حال جذابی را برای نصب روی گوشی یا تبلت تان انتخاب کنید.

5/5 - (2 امتیاز)
منبع fossbytes androidauthority
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.