حالت رانندگی در گوگل مپ ممکن است در سال 2024 متوقف شود

پس از حذف «حالت دستیار رانندگی» در سال 2022، Google Maps ممکن است از شر ویژگی «حالت رانندگی» برنامه اندروید خود خلاص شود. در یک پست APK Insight، برخی رشته‌های کد نشان می‌دهند که Google Maps Driving Mode در فوریه 2024 خداحافظی می‌کند. رشته کدهایی که در آخرین برنامه Google Maps نسخه 14.52 یافت می‌شوند به این نکته اشاره می‌کنند که رابط کاربری بهینه‌شده در حالت رانندگی کاملاً آماده حذف شدن است.

پیش از این، «دستیار داشبورد حالت رانندگی» نقشه‌های گوگل حذف شده بود که یک صفحه اصلی با نقشه، پیشنهادات رسانه، کنترل‌های صوتی، و عملکردهای تماس و پیامک ارائه می‌داد. این به معنای جایگزینی Android Auto برای صفحه نمایش تلفن ها بود، اگرچه در پایان کاربر مورد استقبال قرار نگرفت.

رشته‌های کد نشان‌دهنده حذف حالت رانندگی Google Maps هنوز فعال نیستند

در مقایسه با داشبورد Assistant Driving Mode، حالت رانندگی گوگل مپ پس از شروع ناوبری توسط کاربر روشن می شود و به صورت نوار سیاهی در پایین صفحه نمایش خودرو ظاهر می شود.

رابط کاربری Google Maps Driving Mode دسترسی سریع به Assistant، Google Maps و یک راه‌انداز را برای نمایش موسیقی، پادکست، کتاب صوتی و سایر برنامه‌های پخش پشتیبانی شده نشان می‌دهد، همانطور که 9To5Google اشاره کرده است. رابط کاربری برای نمایش دکمه های بزرگ بهینه شده است تا کنترل آن در هنگام رانندگی آسان تر شود.

در اینجا رشته کدهایی وجود دارد که نشان می دهد حالت رانندگی نقشه گوگل در سال 2024 حذف خواهد شد:

  • <string name=”el_deprecation_pre_launch_tooltip_description”>این نما در فوریه حذف می‌شود</string>
  • <string name=”el_deprecation_post_launch_tooltip_description”>برای تماس، پیام دادن یا پخش رسانه در حین پیمایش، روی میکروفون ضربه بزنید تا از دستیار استفاده کنید.</string>

در سال 2022، گوگل اعلام کرد که بسیاری از افراد از حالت رانندگی بر روی صفحه نمایش خودرو خود استفاده می کنند و این شرکت تاکید بیشتری بر این ویژگی خواهد داشت. با این حال، اکنون که این قابلیت در حال حذف شدن است، کاربران Google Maps ممکن است مجبور شوند به حالت ناوبری Google Maps تکیه کنند.

منبع sammobile
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.