چگونه دستیار گوگل را فارسی کنیم؟ | آموزش تغییر زبان گوگل اسیستنت

چگونه دستیار گوگل را فارسی کنیم تا بتوانیم از تمامی امکانات آن با زبان فارسی بهره مند شویم؟ دستیار گوگل یکی از قابلیت‌های مفید و کاربردی گوشی‌های هوشمند است که در بسیاری از مواقع می‌تواند به کاربران کمک کند. با این حال، ممکن است که برخی از کاربران می‌خواهند زبان دستیار گوگل را تغییر دهند. در این مقاله به شما نحوه تغییر زبان این هوش مصنوعی را آموزش می دهیم. همراه چیکاو باشید.

دستیار گوگل چیست و چه قابلیت هایی دارد؟

دستیار گوگل یا همان Google Assistant، یک سیستم هوش مصنوعی است که توسط شرکت گوگل توسعه داده شده است و قابلیت‌های متنوعی در ارتباط با کاربران ارائه می‌دهد. این دستیار هوشمند می‌تواند به سوالات شما پاسخ دهد، فرمان‌های صوتی را اجرا کند، تنظیمات دستگاه شما را تغییر دهد و در کل به شما در تعامل با دستگاه های هوشمند کمک کند.

برخی از قابلیت‌های دستیار گوگل شامل موارد زیر می‌شود:

  1.   پاسخ به سوالات: دستیار گوگل می‌تواند به سوالات شما پاسخ دهد، از جمله پاسخ به سوالات مربوط به هوا، ترافیک، وضعیت پروازها، خبرها و غیره.
  2.   تنظیم تقویم: با استفاده از دستیار گوگل، می‌توانید برنامه روزانه خود را تنظیم کنید و اعلامیه‌ها و یادآوری‌های خود را دریافت کنید.
  3.   مدیریت تنظیمات دستگاه: دستیار گوگل به شما امکان می‌دهد تا تنظیمات دستگاه خود را مدیریت کنید، از جمله روشن و خاموش کردن بلوتوث، وای‌فای، روشن و خاموش کردن صفحه نمایش و غیره.
  4.   کنترل دستگاه‌های هوشمند: با استفاده از دستیار گوگل، می‌توانید دستگاه‌های هوشمند خود را کنترل کنید، از جمله تلویزیون، لامپ‌های هوشمند، درب‌های برقی، دستگاه‌های پخش موسیقی و غیره.
  5.   ترجمه زبان: دستیار گوگل می‌تواند به شما در ترجمه زبان‌های مختلف کمک کند.
  6.   پخش موسیقی: دستیار گوگل قابلیت پخش موسیقی را نیز داراست. شما می‌توانید با صدای خود، آهنگ‌های مورد علاقه‌تان را بازی کنید، لیست پخش را مدیریت کنید، پخش آهنگ‌های مورد علاقه‌تان را به صورت خودکار فراخوانی کنید و حتی از طریق دستیار گوگل به درخواست شما، به پخش موسیقی در تمامی اتاق‌های خانه‌تان نیز کمک می‌کند. همچنین، از طریق این دستیار هوشمند می‌توانید به پادکست‌های مختلف گوش دهید و درخواست پادکست‌های جدید نیز دهید.
  7.   همچنین، دستیار گوگل از امکانات چندزبانگی و بین‌المللی نیز پشتیبانی می‌کند. این به شما کمک می‌کند تا بدون مشکل در تعامل با افراد از دیگر کشورها و با زبان‌های مختلف، با دستیار گوگل صحبت کنید و از قابلیت ترجمه زبان این دستیار بهره‌مند شوید.
  8.   با توجه به قابلیت‌های متنوع و پویای دستیار گوگل، این سیستم هوشمند امکانات بیشتری را نیز در آینده به شما خواهد داد.

آموزش تغییر زبان دستیار گوگل

گوگل در تلاش است تا این هوش مصنوعی روز به روز از زبان های مختلفی پشتیبانی کند. اما تاکنون برنامه ای برای فارسی زبانان نداشته است.  در پاسخ به سوال ” چگونه دستیار گوگل را فارسی کنیم؟” تنها می توانیم دو روش زیر را برای تغییر زبان این هوش مصنوعی به شما آموزش دهیم. روش های زیر تنها برای زبان هایی که این هوش مصنوعی از آنها پشتیبانی می کند کاربرد دارد. 

روش اول: تنظیمات زبان گوشی

برای این کار، مراحل زیر را دنبال کنید:

  1.   وارد تنظیمات گوشی خود شوید.
  2.   به بخش زبان و ورودی بروید.
  3.   انتخاب زبان را به زبان دلخواه انجام دهید.
  4.   در بخش تنظیمات گفتار، نیز زبان را تغییر دهید.

روش دوم: تنظیمات دستیار گوگل

 در صورتی که روش قبلی به هر دلیلی موثر نبود، می‌توانید به تنظیمات خود دستیار گوگل بروید و زبان مورد نظر خود را به عنوان زبان پیش فرض تنظیم کنید. برای این کار، مراحل زیر را دنبال کنید:

  1.   باز کردن دستیار گوگل.
  2.   روی آیکون تنظیمات کلیک کنید.
  3.   به بخش تنظیمات زبان بروید.
  4.   انتخاب زبان را انجام دهید.

جمع‌بندی

متاسفانه این سرویس هوشمند از بسیاری از زبان ها با تعداد سخنوران کمتر پشتیبانی می کند اما از زبان فارسی خیر! امیدواریم که در آینده نزدیک بتوانیم از هوشمند ترین دستیار موبایل دنیا با زبان فارسی استفاده کنیم.
2.8/5 - (12 امتیاز)
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.