معرفی بهترین تبلت ها برای بازی

تبلت‌های گیمینگ در سال‌های اخیر پیشرفت‌های زیادی داشته‌اند. ابعاد جمع و جور و وزن سبک آنها جایگزین قابل حمل تری برای بازی در حال حرکت با لپ تاپ های گیمینگ هستند.

لیست بهترین تبلت های گیمینگ

بهترین تبلت برای بازی: ایسوس ROG Flow Z13

ASUS ROG Flow Z13ASUS - چیکاو

اگر نمی‌خواهید دور و برتان بچرخید و می‌خواهید بهترین تبلت بازی را به سادگی تهیه کنید،  ASUS ROG Flow Z13 عالی است.

این تبلت و لپ تاپ ترکیبی است که دارای صفحه نمایش بزرگ 13.4 اینچی پردازنده Core i9-13900H اینتل است. این تبلت که روی ویندوز 11 اجرا می شود، گزینه های بسیار بیشتری را نسبت به هر تبلت دیگری در لیست ما برای بازی ارائه می دهد.

قیمت بالای آن ممکن است آن را خارج از دسترس برخی از خریداران قرار دهد، و کمی سنگین تر از برخی از گزینه های جایگزین است. از نظر سرعت پردازش و عملکرد خالص گیم‌پلی، این نزدیک‌ترین چیزی است که احتمالاً به کیفیت رایانه شخصی در تبلت‌های بازی می‌رسید.

نظرات مثبت

  • تبلت و لپ تاپ هیبریدی
  • صفحه نمایش بزرگ
  • 16 گیگابایت رم
  • قابل استفاده با کنترلر بازی

نظرات منفی

  • گران قیمت

بهترین آی‌پد برای بازی: اپل آی‌پد (نسل دهم)

اپل آیپد نسل دهم اپل - چیکاو

اپل آی‌پد (نسل دهم) با تراشه بیونیک A14 و نمایشگر بزرگ 10.9 اینچی مایع شبکیه چشم، انتخابی عالی برای تبلت‌های بازی موبایل است.

پردازنده قدرتمند آن به لطف CPU 6 هسته ای و پردازنده گرافیکی 4 هسته ای، عملکرد روانی را ارائه می دهد، در حالی که صفحه نمایش 2360 x 1640 با وضوح بالا با فناوری True Tone تصاویری واضح با رنگ های زنده ارائه می دهد.

این برنامه که بر روی آخرین نسخه iPadOS اجرا می‌شود، دسترسی به کتابخانه وسیعی از بازی‌ها را در App Store فراهم می‌کند، از جمله بازی‌هایی که برای iPad بهینه‌سازی شده‌اند. به علاوه، سازگاری آن با Apple Pencil و Magic Keyboard Folio تطبیق پذیری بیشتری را فراهم می کند.

اپل آی‌پد 10 با پیشرفت‌هایی در مقایسه با نسل‌های قبلی، از جمله عملکرد سریع‌تر و روان‌تر، راهی عالی برای لذت بردن از بازی در حال حرکت است.

نظرات مثبت

  • عملکرد بهبود یافته است
  • نمایشگر بزرگ و پر جنب و جوش
  • صدای بلندگوی چشمگیر
  • اتصال 5G

نظرات منفی

  • گران تر از نسل قبلی
  • بهترین دید در شرایط آفتابی نیست

بهترین تبلت گیمینگ میان رده: سامسونگ گلکسی تب A8

SAMSUNG Galaxy Tab A8-2Samsung - چیکاو

گلکسی Tab A8 سامسونگ یک گزینه میان رده محکم برای بازی با تبلت کمتر، گزینه ای مقرون به صرفه و ارزشمند برای اکثر افراد، به ویژه کسانی است که در حال حاضر در اکوسیستم سامسونگ هستند.

این صفحه نمایش 10.5 اینچی LCD با صفحه نمایش 1920 در 1200 و باتری 7040 میلی آمپر ساعتی با دوام طولانی دارد که آن را برای جلسات گیم پلی طولانی تر مناسب می کند.

این تبلت جمع و جور و سبک وزن با گزینه ای برای دریافت تا 128 گیگابایت حافظه داخلی و حافظه قابل ارتقا از طریق کارت microSD برای گیمرهای معمولی ایده آل است. به علاوه، با دسترسی به Samsung Kids، سرگرمی زیادی را برای گیمرهای جوان‌تر نیز فراهم می‌کند.

گلکسی تب A8 تبلتی است که تجربه ای کامل را با قیمتی مناسب ارائه می دهد. دارای صفحه نمایش LCD بزرگ 10.5 اینچی با وضوح بالا و نسبت تصویر گسترده است که آن را برای تماشای فیلم، بازی و مرور وب ایده آل می کند.

نظرات مثبت

  • عالی برای گیم پلی گاه به گاه
  • گزینه ای مقرون به صرفه تر
  • عملکرد روانی را ارائه می دهد
  • صفحه نمایش بزرگ و پر جنب و جوش

نظرات منفی

  • برای عناوین سخت تر مناسب نیست

بهترین تبلت کوچک برای بازی: اپل آی‌پد مینی (نسل ششم)

اپل مینی نسل ششم اپل - چیکاو

اپل آی‌پد مینی (نسل ششم) با نمایشگر 8.3 اینچی Liquid Retina کوچک‌تر، در مقایسه با اکثر تبلت‌های دیگر، یک واحد کوچک‌تر است. با این حال، با چیپست A15 مشابه آیفون 13 پرو در زیر کاپوت خود، نسبت به اندازه خود هم قدرتمند و هم کارآمد است.

آی‌پد مینی (نسل ششم) را می‌توان به راحتی در کیف یا کوله‌پشتی قرار داد، و از آنجایی که وزن آن فقط 0.65 پوند است، حمل کردن آن با خود آسان است و بازی در حال حرکت را راحت و بدون دردسر می‌کند.

قابلیت 5G آن به این معنی است که می تواند از بازی های چند نفره آنلاین پشتیبانی کند. و دسترسی به Apple Arcade، و همچنین کتابخانه عظیم بازی‌های اپ استور، به این معنی است که عناوین سازگار برای لذت بردن از آن کم نیست.

اپل آی‌پد مینی نسل ششم، به اندازه‌ای کوچک که به راحتی در هر کیف یا کوله‌پشتی قرار گیرد، بازی‌های قابل حمل را آسان می‌کند. و با تراشه A15 Bionic و صفحه نمایش با وضوح بالا، از عملکرد عالی برای همه بازی های مورد علاقه خود لذت خواهید برد.

نظرات مثبت

  • طراحی فشرده و قابل حمل
  • سازگار با Apple Arcade
  • عمر باتری خوب
  • اجرای فوق العاده

نظرات منفی

  • نمایشگر کوچکتر ممکن است برای همه مناسب نباشد.

سوالات متداول

آیا تبلت به طور کلی برای بازی خوب است؟

در حالی که نمی تواند با قدرت پردازش یک رایانه بازی با عملکرد بالا برابری کند، یک تبلت می تواند به عنوان یک پلتفرم بازی قابل حمل تر، لذت زیادی را ارائه دهد. با صفحه نمایش بزرگتر و باتری های بزرگتر از گوشی های هوشمند، آنها گزینه بسیار معتبرتری برای بازی های موبایلی هستند. و با یک تبلت گیمینگ رده بالا، می توانید از عناوین برتر بیشتر در حال حرکت لذت ببرید.

تبلت گیمینگ اندرویدی یا اپل، کدام گزینه بهتری است؟

به دنبال هر نوع تبلت بازی باشید، مجموعه ای از گزینه های عالی اندروید و اپل را خواهید یافت. پیشنهادات اپل در مورد عملکرد خام، قدرت و دوام برتری دارند. آنها همچنین دسترسی به بازی های انحصاری iOS را فراهم می کنند. با این حال، تبلت‌های اندرویدی معمولاً مقرون به صرفه‌تر هستند و دسترسی و سازگاری بهتری با برنامه‌ها و سخت‌افزار شخص ثالث دارند.

آیا تبلت می تواند جایگزین لپ تاپ برای بازی شود؟

به طور کلی، لپ‌تاپ‌ها به دلیل افزایش قدرت پردازشی و قابلیت‌های ذخیره‌سازی، نسبت به اکثر تبلت‌ها، عملکرد بیشتری را ارائه می‌کنند. با این حال، در سال‌های اخیر، تبلت‌ها پیچیده‌تر شده‌اند و فاصله بین خود و لپ‌تاپ‌ها را به میزان قابل توجهی کاهش داده‌اند.

یک تبلت گیمینگ چقدر باید رم داشته باشد؟

8 گیگابایت رم نقطه شروع خوبی برای تبلت های بازی برای اکثر بازی ها است. عناوین بزرگ‌تر و سخت‌تر ممکن است نیاز به حجمی تا حدود 16 گیگابایت داشته باشند تا بتوانید از تجربه کامل بهره ببرید. با این حال، برای بازی‌های معمولی‌تر و عناوین کم‌تقاضا، ممکن است یک تبلت با رم بین 4 تا 6 گیگابایت کافی باشد.

آیا برای ذخیره بازی ها در تبلت به اسلات کارت SD نیاز دارم؟

نه لزوما، زیرا اکثر تبلت ها حافظه داخلی را برای بازی ها و داده های شما فراهم می کنند. با این حال، کارت‌های SD برای انتقال داده‌ها و افزایش فضای ذخیره‌سازی در دسترس بسیار مفید هستند و به شما امکان می‌دهند عناوین سخت‌تری را نصب کنید.

برای بازی تبلت 128 یا 256 گیگابایتی بخرم؟

256 گیگابایت گزینه بهتری برای بازی خواهد بود، به شرطی که هزینه یک تبلت 256 گیگابایتی را زیاد ندانید. اگر قصد دارید در حال حرکت به بازی بپردازید، احتمالاً به فضای ذخیره سازی اضافی برای نصب بازی های مورد علاقه خود نیاز خواهید داشت.

5/5 - (1 امتیاز)
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.