سامسونگ بزرگترین سازنده گوشی های تاشو جهان؛ رقابت با سرعت در حال افزایش است

سامسونگ برای سال‌ها بزرگترین برند گوشی‌های هوشمند تاشو در جهان بوده است و در سه ماهه سوم 2023 جایگاه اول خود را حفظ کرده است. با این حال، پیش‌بینی می‌شود که فروش سامسونگ در سه ماهه چهارم، پس از عرضه‌های جدید و افزایش رقابت، کاهش یابد.

کاهش سهم سامسونگ از بازار گوشی‌های تاشو

سامسونگ در سه ماهه سوم امسال حدود 72 درصد سهم بازار داشت، اما پیش بینی می شود که در سه ماهه چهارم به حدود 42 درصد کاهش یابد. دلیل این پاییز عرضه گوشی های تاشو جدیدتر و با مشخصات بهتر از برندهای رقیب است. به طور کلی، در سه ماهه سوم سال جاری 7 میلیون گوشی هوشمند تاشو به فروش رسید که نسبت به سه ماهه قبل 215 درصد و نسبت به سه ماهه سوم سال گذشته 16 درصد افزایش داشته است. هوآوی با 9 درصد سهم بازار در رتبه دوم و Honor با سهم بازار 8 درصد در رتبه سوم قرار گرفتند.

سهم سامسونگ از بازار گوشی‌های تاشو در سه ماهه سوم 2023 72 درصد بود، اما در سه ماهه چهارم 2023 به 42 درصد کاهش یافت - چیکاو

سهم بازار گوشی هوشمند تاشو سامسونگ Q3 2023 DSCC

گلکسی زد فلیپ 5 پرفروش‌ترین گوشی هوشمند تاشو در سه ماهه سوم 2023 بود و سهم بازار 45 درصدی را به خود اختصاص داد. گلکسی زد فولد 5 در همان سه ماهه 24 درصد از سهم بازار را به خود اختصاص داد.

هوآوی میت ایکس 3 و آنر مجیک وی 2 سومین و چهارمین گوشی های هوشمند پرفروش بودند که هر کدام 6 درصد از سهم بازار را به خود اختصاص دادند. با این حال، انتظار می رود فروش گوشی های هوشمند تاشو سامسونگ به تنها 42 درصد کاهش یابد که بسیار کمتر از رقم 82 درصدی سال گذشته است.

پیش‌بینی می‌شود در سال 2023 مجموع فروش گوشی‌های هوشمند تاشو به 15.8 میلیون دستگاه برسد که نسبت به سال گذشته 23 درصد افزایش داشته است.

انتظار می رود هواوی و آنر در سه ماهه آخر سال جاری به ترتیب به 21 و 19 درصد از بازار دست یابند. همچنین  سهم بازار گلکسی زد فلیپ 5 به 22 درصد کاهش یابد، در حالی که انتظار می رود سهم بازار هواوی میت ایکس 5 به 15 درصد برسد.

آنر مجیک وی 2 می تواند سومین گوشی تاشو پرفروش در سه ماهه چهارم 2022 باشد، در حالی که انتظار می رود گلکسی زد فولد 5 با 12 درصد سهم بازار به جایگاه چهارم در رتبه بندی سقوط کند. انتظار می رود گلکسی زد فلیپ 4 در رتبه پنجم لیست پرفروش ترین گوشی های امسال قرار گیرد.

BOE می تواند سامسونگ دیسپلی را به عنوان بزرگترین سازنده OLED تاشو در جهان پشت سر بگذارد

Samsung Display پنل‌های OLED تاشو را برای بسیاری از گوشی‌های تاشو ارائه می‌کند و در سال‌های گذشته جایگاه برتری داشت. با این حال، سهم بازار آن اکنون در حال کاهش است زیرا سازندگان پنل‌های OLED چینی سهم بازار خود را بهبود بخشیده‌اند. پنل‌های OLED تاشو از شرکت‌های چینی مانند BOE و CSOT اکنون ویژگی‌های پیشرفته‌ای مانند LTPO (اکسید پلی‌کریستالی با دمای پایین)، POL-LESS (کمتر قطبش‌کننده) و UTG (شیشه فوق‌العاده نازک) را ارائه می‌دهند که قبلاً فقط در پنل‌های OLED نمایشگر سامسونگ موجود بود.

در واقع، در سه ماهه چهارم سال جاری، انتظار می‌رود سهم بازار OLED تاشو سامسونگ از 75 درصد به تنها 35 درصد کاهش یابد. انتظار می رود شرکت چینی BOE در سه ماهه چهارم سال 2023 با سهم بازار بیش از 45 درصد از صفحه نمایش سامسونگ پیشی بگیرد. این ضربه بزرگی برای صفحه نمایش سامسونگ است که پیشگام در بخش OLED موبایل محسوب می شود. سامسونگ باید یا قیمت های خود را کاهش دهد یا نوآوری های جدیدی را برای جذب مشتریان و فروش بیشتر ارائه دهد.

منبع sammobile
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.