چگونه sleep کامپیوتر را در ویندوز 11 غیر فعال کنیم؟

می‌توانید از حالت sleep در ویندوز برای مدیریت زمان به خواب رفتن رایانه شخصی خود استفاده کنید. با این حال، اگر بخواهید کامپیوتر ویندوز 11 خود را به طور کامل از sleep جلوگیری کنید، چه؟ برای مثال، اگر یک لپ‌تاپ دارید که همیشه به برق وصل است، ممکن است برای sleep به آن نیاز نداشته باشید.

اجازه دادن به رایانه شما برای به خواب رفتن پس از مدت زمان مشخصی باعث صرفه جویی در مصرف باتری می شود. اما اگر لپ‌تاپ شما بیشتر اوقات به دیوار وصل است، ممکن است نخواهید که به خواب برود.

حالت sleep به صرفه جویی در مصرف باتری کمک می کند، که هنگام کار در چندین مکان در طول روز مفید است. در حین جابجایی بین اتاق‌ها، به منبع تغذیه لپ‌تاپ نیازی نخواهید داشت.

اما اگر به آن نیاز ندارید، در این راهنما به شما نشان خواهیم داد که چگونه از خوابیدن رایانه ویندوز 11 خود جلوگیری کنید. ما سه گزینه مختلف را پوشش خواهیم داد. می توانید تنظیمات لازم را در تنظیمات انجام دهید، از Group Policy استفاده کنید یا از ابزار رایگان و قدرتمند PowerToys استفاده کنید.

از sleep رایانه ویندوز 11 خود جلوگیری کنید

ابتدا، بیایید به نحوه جلوگیری از خوابیدن رایانه خود از طریق تنظیمات شارژ در ویندوز 11 نگاهی بیندازیم.

  • کلید Windows را فشار دهید تا منوی استارت باز شود و روی تنظیمات کلیک کنید. همچنین، کلید Windows + I را فشار دهید تا مستقیماً باز شود.
  • پس از باز شدن تنظیمات، از ستون سمت چپ گزینه System را انتخاب کنید و روی گزینه Power & battery در سمت راست کلیک کنید.
  • ستون سمت راست را به پایین اسکرول کنید و روی Screen, sleep & hibernate timeouts کلیک کنید تا منوی صفحه تنظیمات خواب و خواب زمستانی ویندوز 11 گسترش یابد.
  • گزینه‌های Make my device sleep after را از منوهای کشویی در بخش‌های Plugged و On باتری روی هرگز تنظیم کنید.
توجه: به یاد داشته باشید که وقتی گزینه On باتری را روی هرگز تنظیم می‌کنید، تا زمانی که باتری تمام شود به کار خود ادامه می‌دهد. رایانه ویندوز 11 خود را از حالت Sleeping خارج کنید.

اکنون، رایانه شما تا زمانی که آن را خاموش یا راه اندازی مجدد نکنید، روشن می ماند. همچنین، در حالی که در این بخش هستید، ممکن است بخواهید زمانی را انتخاب کنید که صفحه نمایش پس از بیکار بودن رایانه شخصی خاموش شود.

ایده خوبی است که صفحه نمایش خود را پس از عدم فعالیت خاموش کنید تا کیفیت آن در طول زمان حفظ شود. همچنین از دیدن اتفاقات روی صفحه نمایش شما در زمانی که شما دور هستید جلوگیری می کند.

با استفاده از PowerToys از خوابیدن رایانه ویندوز 11 خود جلوگیری کنید

در نسخه‌های Home و Pro، می‌توانید ابزار PowerToys را نصب کنید و با استفاده از مراحل زیر از ماژول Awake برای جلوگیری از به خواب رفتن رایانه شخصی خود استفاده کنید.

  • اگر قبلاً PowerToys را ندارید از فروشگاه مایکروسافت دانلود کنید.
  • پس از نصب، روی ماژول Awake (نماد فنجان قهوه) از منوی سرریز در ماژول taskbar.powertoys awake کلیک کنید.
  • از منوی ظاهر شده گزینه Keep awake indefinitely را انتخاب کنید.

اکنون، کامپیوتر شما تا زمانی که تیک گزینه را بردارید یا آن را به تنظیمات دیگری تغییر ندهید، به حالت Sleep نمی رود. به عنوان مثال، می توانید آن را به گزینه خاموش تغییر دهید تا تنظیماتی را که در طرح برق پیکربندی کرده اید انجام دهید.

این گزینه باعث می شود تا زمانی که سیستم شما وارد حالت خواب می شود، جابجایی را آسان تر می کند. به جای رفتن به تنظیمات و گزینه‌های پیمایش، استفاده از ابزار Awake فقط چند کلیک طول می‌کشد.

متوقف کردن رایانه ویندوز 11 شما از خواب

دلایل مختلفی وجود دارد که چرا می خواهید حالت sleep  را در کامپیوتر خود غیر فعال کنید. مهمتر از همه، به این دلیل است که معمولاً به برق متصل است. خارج کردن رایانه از حالت Sleep ممکن است چندین لحظه طول بکشد. در عوض، می‌خواهید وارد سیستم شوید و کارها را در ویندوز 11 انجام دهید.

همچنین ممکن است نخواهید هنگام آزمایش برنامه های جدید، بازی یا تماشای ویدیو، رایانه شخصی شما به خواب برود. و اگر به هر حال به برق وصل باشد، صرفه جویی در مصرف باتری فایده ای ندارد. علاوه بر این، اگر می‌خواهید از خوابیدن رایانه‌تان در بیشتر مواقع جلوگیری کنید، اما تنظیمات را در موقعیت‌های دیگر تغییر دهید، استفاده از ماژول Awake در PowerToys بهترین گزینه است.

امتیاز دهید
منبع groovypost
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.