مدیرعامل کوالکام استراتژی دو تراشه ای گلکسی اس 24 را تایید کرد

سری گلکسی اس 23 که اوایل امسال عرضه شد، منحصراً از تراشه اسنپدراگون 8 نسل 2 «برای گلکسی» استفاده می‌کند. برخلاف سال های گذشته، سامسونگ پرچمدار 2023 خود را بین بازارهای کوالکام و اگزینوس تقسیم نکرد. این شرکت تراشه اگزینوس رده بالایی را برای سال 2023 عرضه نکرد و تصمیم گرفت زمان بیشتری را برای توسعه تراشه Exynos 2400 آینده صرف کند.

حال، اگر شکی باقی مانده بود که سامسونگ در سال 2024 به استراتژی تراشه دو طرفه برای گوشی های پرچمدار خود باز خواهد گشت، مدیرعامل کوالکام به تازگی تایید کرده است که این کار را خواهد کرد.

هفته گذشته، سامسونگ فاش کرد که جدیدترین تراشه اسنپدراگون 8 نسل 3 کوالکام، فناوری جدید دوربین ISOCELL Zoom Anyplace گلکسی اس 24 را تامین می کند. با این حال، تراشه Exynos 2400 را در همین زمینه ذکر نکرده است.

دیروز، اول نوامبر، زمانی که کریستیانو آمون، مدیرعامل کوالکام پس از اعلام درآمد سه ماهه چهارم مالی، جلسه ای برگزار کرد. در طول کنفرانس، مدیرعامل کوالکام نه تنها تایید کرد که پرچمدار آینده سامسونگ یک بار دیگر استراتژی دو تراشه ای را اتخاذ خواهد کرد، بلکه کوالکام باید اکثریت سهم را داشته باشد (از طریق The Elec).

بر اساس گزارش های خارجی به نقل از مدیرعامل کریستیانو آمون در طول کنفرانس، رئیس کوالکام گفت: گلکسی اس 24 به زودی عرضه خواهد شد و کوالکام بیشترین سهم بازار را در اختیار دارد.

انحصار گلکسی S24 اولترا

اگرچه سری گلکسی اس 24 ظاهرا از تراشه های اگزینوس و کوالکام در بازارهای مختلف استفاده می کند، استراتژی دو طرفه احتمالاً مانند چند سال پیش نخواهد بود.

بسیاری از گزارش ها حاکی از آن است که گلکسی اس 24 اولترا صرف نظر از بازار، منحصراً از تراشه اسنپدراگون 8 نسل 3 «برای گلکسی» استفاده می کند. اما مدل پایه گلکسی اس 24 و گلکسی اس 24 پلاس آنهایی هستند که از راه حل های اگزینوس و کوالکام استفاده می کنند. بازارهای بین المللی باید Exynos را دریافت کنند، در حالی که مناطق منتخب باید از راه حل کوالکام بهره مند شوند.

این استراتژی جدید می تواند توضیح دهد که چرا کوالکام ظاهراً مطمئن است که اکثریت سهام سری گلکسی اس 24 را در اختیار خواهد داشت. گلکسی اس 24 اولترا با توجه به عملکرد پرچمداران قبلی گلکسی اس می تواند پرفروش ترین مدل از هر سه مدل باشد. و شاید حتی بیشتر از آن اگر تنها نسخه ای باشد که راه حل اسنپدراگون را در بازارهایی ارائه می دهد که در غیر این صورت پیکربندی Exynos 2400 را ارائه می دهند.

منبع sammobile
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.