احتمالا آیفون 16 و آیفون 16 پلاس مستقیماً به سراغ تراشه A18 می روند

یکی از روش‌های شفافی که اپل در سال‌های اخیر تلاش کرده است تا میانگین درآمد خود را به ازای هر واحد آیفون فروخته شده افزایش دهد، تفاوت بیهوده ویژگی‌ها بین آیفون‌های «وانیلی» (بخوانید: ارزان‌تر) و حرفه‌ای‌های گران‌تر است. کار به جایی رسید که مدل‌های وانیلی اکنون با چیپست‌های مختلف و قدیمی‌تر به منظور صرفه‌جویی در هزینه‌های اپل و محافظت از حاشیه سود آن کار می‌کنند.

با این حال، ممکن است سال آینده به نوعی تغییر کند. بر اساس یادداشت تحقیقاتی جف پو، تحلیلگری که اپل و زنجیره تامین آن را پوشش می دهد و سابقه مناسبی دارد، که به Haitong International Securities در هنگ کنگ ارسال شده است، هر چهار مدل آیفون 16 از تراشه های A18 استفاده می کنند.

طبق شایعات، آیفون 16 و آیفون 16 پلاس از تراشه A18 استفاده می کنند

این با خط تولید امسال فاصله زیادی دارد، جایی که آیفون 15 و آیفون 15 پلاس A16 Bionic را دریافت می کنند، در حالی که آیفون 15 پرو و ​​آیفون 15 پرو مکس هر دو از تراشه A17 Pro استفاده می کنند.

طبق شایعات، آیفون 16 و آیفون 16 پلاس از تراشه A18 استفاده می کنند - چیکاو

اکنون، ممکن است فکر کنید که اپل بالاخره قصد دارد قابلیت‌های چیپست را به یکی از اصلی‌ترین فروش‌های برتر برای خط پرو خود تبدیل نکند، اما اشتباه می‌کنید. ببینید، در حالی که هر چهار مدل در سال 2024 از تراشه A18 استفاده خواهند کرد، اما به نظر می رسد همان چیزی نخواهد بود، زیرا گفته می شود آیفون 16 و آیفون 16 پلاس با A18 عرضه می شوند، در حالی که آیفون 16 پرو و ​​آیفون 16 پرو مکس دارای A18 Pro خواهد بود، که به شدت حاکی از آن است که فضای بیشتری در آن وجود دارد.

بنابراین در پایان، اپل فقط می‌تواند چیپست‌های خود را تغییر نام دهد تا احساس کند که آیفون‌های وانیلی از نظر مشخصات سخت‌افزاری به نسخه پرو خود نزدیک‌تر هستند. مشخص نیست که A18 چقدر با A17 Pro مورد استفاده در آیفون های پرو امسال متفاوت خواهد بود، باید منتظر ماند و دید.

به گفته TSMC، به هر حال، A18 و A18 Pro توسط TSMC بر روی نسل دوم فرآیند 3 نانومتری “N3E” تولید خواهند شد که هزینه کمتری دارد و عملکرد بهتری نسبت به “N3B” که برای A17 Pro استفاده می‌شود، خواهد داشت.

منبع gsmarena
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.