آیفون 15 پلاس در مقابل گلکسی اس 23 پلاس؛ نبرد امتیازات!

سال گذشته، اپل تصمیم گرفت مدل «پلاس» را احیا کند (بازنشستگی مینی کم فروش) و این باعث ایجاد رقابت دیگری در دنیای گوشی های هوشمند شد. بله، ما در مورد سامسونگ، دشمن اصلی و رقیب اصلی و مدل قدیمی گلکسی اس پلاس آن صحبت می کنیم.

اولین مدل جدید آیفون پلاس در برابر رقیب گلکسی پلاس خود عملکرد قابل قبولی داشت. اما زمان آن رسیده است که ببینیم آیفون 15 پلاس که به تازگی معرفی شده در برابر گلکسی اس 23 پلاس که اکنون قدیمی شده است، چگونه است. اپل در 12 سپتامبر به طور رسمی از سری آیفون 15 رونمایی کرد، بنابراین ما هر ذره اطلاعاتی را که برای این نبرد نیاز داریم در اختیار داریم.

انتظارات آیفون 15 پلاس در مقابل گلکسی اس 23 پلاس:

  • iOS 17 در مقابل اندروید 13
  • A16 در مقابل Snapdragon 8 Gen 2
  • آیفون 15 پلاس در مقایسه با قیمت 999 دلاری اس 23 پلاس، 899 دلار ارزان تر است.
  • گوشی S23 Plus دارای دوربین سوم (تله فوتو، با زوم اپتیکال 3X) است.
  • S23 Plus دارای یک صفحه نمایش 120 هرتزی است، در مقایسه با آیفون کندتر 60 هرتزی.
  • همچنین S23 Plus با حافظه 256 گیگابایتی شروع می شود، در حالی که iPhone 15 Plus از 128 گیگابایت شروع می شود.
  • S23 Plus دارای باتری بزرگتر و شارژ سیمی سریعتر است
  • قفل آیفون 15 پلاس با Face ID باز می شود، در حالی که گلکسی S23 از اسکنر اثر انگشت زیر صفحه نمایش استفاده می کند.

فهرست مطالب:

  • طراحی و اندازه
  • تفاوت های نمایش
  • کارایی
  • دوربین
  • کیفیت صدا
  • باتری و شارژ
  • مشخصات
  • خلاصه

طراحی و اندازه

Galaxy S23 Plus و iPhone 15 Plus، همانطور که از نام آنها پیداست، نسخه های بزرگتری از مدل های پایه مربوطه خود هستند. Galaxy S23 طراحی آشنای نسل قبلی خود را حفظ کرده است، اما اکنون هیچ جزیره دوربینی در پشت ندارد. آیفون 15 پلاس نیز راه پدر خود یعنی آیفون 14 پلاس را دنبال می کند.

هر دو گوشی دارای صفحه نمایش تخت هستند، اما آیفون 15 پلاس مانند مدل قبلی خود از طراحی مربعی بیشتری برخوردار است، در حالی که گلکسی اس 23 پلاس کمی گردتر خوش دست تر است. در ابعاد و وزن نیز تفاوت وجود دارد، آیفون 15 پلاس دارای صفحه نمایش 6.7 اینچی OLED است، در حالی که گلکسی اس 23 پلاس با صفحه نمایش 6.6 اینچی AMOLED عرضه می شود. وزن آیفون 15 پلاس 201 گرم است، در حالی که گلکسی اس 23 پلاس 196 گرم وزن کمی دارد.

هر دو گوشی از طراحی ساندویچ شیشه ای بهره می برند، آیفون 15 پلاس دارای یک روکش مات بافت در پشت است، برخلاف پشتی براق سنتی تر برای S23 Plus. در مورد رنگ های مربوطه، آنها را در زیر بررسی کنید.

رنگ های Galaxy S23 Plus:

  • کرم رنگ
  • یاسی
  • سبز
  • فانتوم بلک

رنگ های آیفون 15 پلاس:

  • مشکی
  • سبز
  • رنگ صورتی
  • آبی

تفاوت های نمایشگر

نرخ تازه سازی پادشاه است!

در مورد صفحه نمایش، S23 Plus یک صفحه نمایش 6.6 اینچی AMOLED با نرخ به روز رسانی تا 120 هرتز را به نمایش می گذارد. از سوی دیگر، آیفون 15 پلاس با صفحه نمایش 6.7 اینچی OLED کمی بزرگتر اما تنها با نرخ تازه سازی 60 هرتز عرضه می شود. رزولوشن آیفون 15 پلاس نیز بالاتر است که منجر به تراکم پیکسلی بالاتر – 460 پیکسل در هر اینچ در مقایسه با S23 390 PPI می شود.پ

وقتی صحبت از روشنایی به میان می‌آید، گلکسی اس 23 پلاس با روشنایی اسمی 750 نیت و حداکثر HDR تا 1500 نیت رتبه‌بندی می‌شود، در حالی که آیفون 15 پلاس می‌تواند حداکثر روشنایی HDR را تا 1600 نیت و حداکثر روشنایی در فضای باز خیره‌کننده 2000 نیت داشته باشد.

در مجموع، هر دو گوشی دارای نمایشگرهای زرق و برق دار هستند و نرخ تازه سازی نمایشگر بزرگترین تفاوت است. اگر می خواهید صفحه نمایش 120 هرتزی صاف داشته باشید، S23 Plus گوشی شماست، اگر به نرخ رفرش بالا اهمیت نمی دهید، از هر دو گوشی راضی خواهید بود، با یک مزیت جزئی برای آیفون در مورد روشنایی و جزئیات. برای اطلاعات بیشتر منتظر تست های آزمایشگاهی نمایشگر ما باشید.

کارایی

گلکسی اس 23 پلاس دارای جدیدترین و بهترین کوالکام است – اسنپدراگون 8 نسل 2. و در حالی که شکاف بین چیپست های سری A اپل و پردازنده های پرچمدار اسنپدراگون در طول سال ها کاهش یافته است، مزیت آیفون 15 پلاس این است که حداقل وقتی در مورد معیارهای مصنوعی صحبت می کنیم.

ممکن است ما وسوسه شویم که برخی از معیارها را بین A16 و Snapdragon 8 Gen 2 انتخاب کنیم، و شما می توانید این کار را انجام دهید، اما این احتمال وجود دارد که iPhone 15 Plus از پیشرفت های نرم افزاری بهره مند شود و در مجموع نمرات متفاوتی کسب کند. تا زمانی که تست ها را انجام ندهیم، نمی توانیم با اطمینان بگوییم که کدام گوشی در اینجا تاج را می گیرد.

همچنین مقایسه سخت افزار بین دستگاه اندروید و iOS دشوار است، اینها اکوسیستم های مختلفی هستند و به طور متفاوتی بهینه شده اند. اگر بخواهیم نشناسیم، گلکسی اس 23 پلاس با رم بیشتری (8 گیگابایت در مقایسه با 6 گیگابایت در آیفون 15 پلاس) عرضه می شود، اما واقعاً تفاوتی در سرعت ایجاد نمی کند، هر دو دارای حافظه LPDDR5 سریع هستند.

اکنون، وقتی صحبت از فضای ذخیره‌سازی داخلی به میان می‌آید، مدل پایه Galaxy S23 Plus از 256 گیگابایت شروع می‌شود، در حالی که آیفون 15 پلاس از 128 گیگابایت شروع می‌کند، اما مجدداً، انتظار می‌رود آیفون نیز ارزان‌تر باشد، بنابراین با فاکتورگیری همه چیز به هم می‌رسد. در قیمت، حافظه عاقلانه.

آیفون 15 پلاس در مقابل گلکسی اس 23 پلاس - چیکاو

از نظر نرم افزاری، آیفون 15 پلاس با iOS 17 عرضه می شود و به لطف رویداد WWDC امسال، ما ایده ای در مورد تمام ویژگی های جدید iOS 17 داریم که در راه است. در واقع، می‌توانید نسخه بتای توسعه‌دهنده iOS 17 را دانلود کنید و برخی از ویژگی‌های جالب جدید مانند NameDrop، همه به‌روزرسانی‌های iMessage و تلفن و موارد دیگر را بررسی کنید. پوشش دقیق iOS 17 و همچنین مقاله اختصاصی پیش‌نمایش iOS 17 ما را بررسی کنید تا همه چیزهایی را که باید درباره آخرین سیستم‌عامل موبایل اپل بدانید که انتظار می‌رود در 18 سپتامبر برای دانلود در دسترس باشد، بیاموزید.

گلکسی اس 23 پلاس از اندروید 13 استفاده می کند، اما به زودی پس از عرضه آیفون 15 پلاس در قفسه ها در 22 سپتامبر، نسخه بعدی آن را دریافت خواهد کرد. بنابراین، حتماً مرکز اندروید 14 ما را بررسی کنید تا ببینید از آپدیت بزرگ بعدی سیستم عامل موبایل گوگل چه انتظاری دارید. .

دوربین

سه دوربین در پشت گلکسی اس 23 پلاس وجود دارد. دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی، اولتراواید 12 مگاپیکسلی و تله فوتو 10 مگاپیکسلی با زوم اپتیکال 3 برابری است.

مقایسه دوربین آیفون 15 پلاس در مقابل گلکسی اس 23 پلاس - چیکاو

سه بیشتر از دو است، این یک ریاضی ساده است، و آیفون 15 پلاس دارای تنظیمات دوربین دوگانه است، درست مانند سلف خود، البته ارتقا یافته – دوربین اصلی اکنون دارای یک سنسور 48 مگاپیکسلی است که از مدل‌های آیفون پرو سال گذشته گرفته شده است. سنسور فوق عریض همان چیزی است که در آیفون 14 پلاس یافت می شود، یک سنسور 12 مگاپیکسلی با دیافراگم و فاصله کانونی مشابه با دوربین فوق عریض داخل S23 Plus.

اکنون، بدیهی است که همه چیز به این سادگی نیست و ما باید هر دو سیستم دوربین را در کنار هم آزمایش کنیم تا نتیجه‌گیری معنادار داشته باشیم، اما روی کاغذ، گلکسی اس 23 پلاس یک مزیت دارد. داشتن زوم اپتیکال 3X برای کادربندی اشیاء دور، گرفتن عکس های پرتره بهتر و غیره بسیار مفید است. منتظر مقایسه دقیق دوربین بین این دو در روزهای آینده باشید.

کیفیت صدا

به نظر می رسد سامسونگ در مقایسه با مدل های قبلی خود پیشرفت های قابل توجهی در بلندگوهای گلکسی اس 23 پلاس انجام داده است، اگرچه آرایش اسپیکر بدون تغییر باقی مانده است، به طوری که یک بلندگوی پایین در کنار گوشی برای ایجاد یک افکت استریو هنگام بازی یا تماشای فیلم در حالت افقی کار می کند.

به سراغ آیفون 15 پلاس برویم، این گوشی دارای همان بلندگوی پایین و یک گوشی است. ما خودمان باید گوشی را بشنویم، اما اگر به بلندگوی آیفون 14 پلاس نگاه کنیم (یا بشنویم)، می‌دانیم که باید منتظر صدایی بلند و غنی با باس قابل‌توجه از آیفون 15 پلاس باشیم.

به طور طبیعی، هیچ یک از این تلفن ها دارای جک هدفون نیستند، که در چشم انداز گوشی های هوشمند امروزی چندان تعجب آور نیست. با این وجود، همچنان می توانید به راحتی از هدفون یا بلندگوهای بلوتوث مورد علاقه خود لذت ببرید، یا در عوض، می توانید یک دانگل را به عنوان یک راه حل پشتیبان انتخاب کنید.

باتری و شارژ

گلکسی اس 23 پلاس دارای باتری بزرگ 4700 میلی آمپر ساعتی و پشتیبانی از شارژ سریع 45 واتی است. از طرف دیگر، آیفون 15 پلاس به احتمال زیاد ظرفیت باتری نسل قبلی خود یعنی 4325 میلی آمپر ساعت را حفظ می کند (اپل ظرفیت باتری را لیست نمی کند اما با قضاوت بر اساس ساعات ذکر شده برای سناریوهای مختلف استفاده، احتمالاً همان سلول است). اگر به تست های بین اس 23 پلاس و آیفون 14 پلاس سال گذشته نگاهی بیندازیم، خواهیم دید که اعداد گویای تمام ماجرا نیستند. ما انتظار داریم که هر دو گوشی از نظر عمر باتری بسیار نزدیک باشند، اما باید تست باتری خود را در آیفون 15 انجام دهیم تا تعدادی اعداد را در اینجا به شما ارائه دهیم.

به دلیل وجود درگاه جدید در آیفون 15 پلاس، شارژ یک ناشناخته بزرگ بود. اپل کم و بیش مجبور شد از لایتنینگ به USB-C سوئیچ کند، اما طنز این است که آیفون 15 پلاس از USB 2.0 استفاده می کند و سرعت شارژ و انتقال به نوعی ثابت مانده است. بنابراین، گلکسی اس 23 پلاس در مورد سرعت شارژ یک مزیت دارد، اما واقعاً نباید تفاوت شب و روز داشته باشد (به زودی منتظر معیارهای شارژ باشید).

 

جمع بندی

ما در اینجا به دو دستگاه بسیار متفاوت نگاه می کنیم، علیرغم شباهت آنها در طرح نامگذاری. برای اولین بار، بحث اندروید و iOS وجود دارد، و این چیزی نیست که بتوان آن را به سادگی گرفت. اگر نمی‌خواهید پلتفرم‌ها را تغییر دهید، بهتر است با چیزی که در حال حاضر استفاده می‌کنید بمانید، بنابراین هر یک از این تلفن‌ها این کار را انجام خواهند داد.

اگر به دنبال جابه‌جایی هستید، Galaxy S23 Plus با یک دوربین تله فوتو اضافی، باتری بزرگ‌تر و شارژ سریع‌تر، چیزهای بیشتری را روی کاغذ ارائه می‌دهد. بیایید سرعت تازه‌سازی صفحه نمایش سریع‌تر و روان‌تر را در گلکسی اس 23 پلاس نیز فراموش نکنیم.

اما باز هم، اگر شما یک کاربر اندرویدی هستید که به دنبال فرو بردن انگشتان پا در اکوسیستم اپل هستید، آیفون 15 پلاس می تواند یک دروازه عالی برای انجام این کار باشد، به خصوص اگر به گوشی های با صفحه نمایش بزرگ عادت دارید. در اینجا هیچ درست یا نادرستی وجود ندارد، و برای اینکه کارها حتی سخت تر شود، برچسب قیمت نیز در هر دو دستگاه کاملاً مشابه است.

5/5 - (2 امتیاز)
منبع phonearena
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.