نقد و بررسی گلکسی واچ 6 و واچ 6 کلاسیک سامسونگ

درست مانند گلکسی زد فلیپ 5 و زد فولد 5، سامسونگ بر روی اصلاحات جزئی تمرکز می کند. دقیقاً مانند اپل، سامسونگ اخیراً نه تنها با ساعت‌های هوشمند، بلکه با گوشی‌های هوشمند پریمیوم خود، نوآوری را آسان کرده است. نمونه‌های آن گلکسی اس 23، گلکسی اس 23 پلاس، گلکسی زد فلیپ 5 و گلکسی زد فولد 5 هستند که اخیراً راه‌اندازی شده‌اند، که همگی عملکرد کیفی و ارتقای تصویر را به همراه دارند.

برای دارندگان گلکسی واچ 5 و گلکسی واچ 5 پرو، سامسونگ این سنت را با سری گلکسی واچ 6 خود نیز ادامه داده است. یک چیپست جدید، نمایشگرهای کمی بزرگتر (که یکی از آنها قاب چرخشی را باز می گرداند) و ردیابی سلامت و تناسب اندام شخصی تر وجود دارد.

روی کاغذ، به سختی دلیلی برای ارتقا به مدل های جدید وجود دارد، زیرا به ندرت چیز جدیدی از نظر مجموعه ویژگی های آن وجود دارد. اما این اصلاحات جزئی، گلکسی واچ 6 و گلکسی واچ 6 کلاسیک را از جهاتی بهتر کرده است. و برای ارتقا دهندگانی که از ساعت هوشمند فعلی خود چندان راضی نیستند یا کسانی که به سادگی به دنبال اولین ساعت هوشمند مجهز به سیستم عامل WearOS خود هستند، ممکن است برای توجیه گرفتن مدل های جدید کافی باشد. همراه چیکاو باشید.

انواع Samsung Galaxy Watch 6 و Galaxy Watch 6 Classic

سری گلکسی واچ 6 سامسونگ در دو مدل عرضه می شود. مدل استانداردی به نام گلکسی واچ 6 وجود دارد و در اندازه های 40 و 44 میلی متری موجود است که مانند گلکسی واچ قبلی 5 باقی مانده است.  سپس گلکسی واچ 6 کلاسیک است که در اندازه های 43 میلی متری و 47 میلی متری نیز موجود است.

گزینه های سامسونگ در مقایسه با آنچه اپل ارائه می دهد، هنوز بسیار محدود به نظر می رسد. Galaxy Watch 6 دارای گزینه های نقره ای و گرافیتی است، در حالی که Galaxy Watch Classic در رنگ های نقره ای و مشکی موجود است. گلکسی واچ 6 44 میلی‌متری به رنگ گرافیتی و 47 میلی‌متری گلکسی واچ 6 کلاسیک نقره‌ای را برای بررسی دریافت کردم.

طراحی و مشخصات Samsung Galaxy Watch 6 و Galaxy Watch 6 Classic

سامسونگ گلکسی واچ 6 دارای قاب آلومینیومی با کناره‌های صاف است و طراحی و چیدمان دکمه‌ای مشابه مدل قبلی دارد. تنها تفاوت قابل مشاهده صفحه نمایش آن است که با افزایش قاب سامسونگ در سال جاری، چند میلی متر بزرگتر شده است.

برای مشتری معمولی، تشخیص تفاوت بین گلکسی واچ 4، گلکسی واچ 5 و گلکسی واچ 6 واقعاً سخت است. این به این دلیل است که از نظر طراحی در دو نسل گذشته برای شروع، پیشرفت کمی وجود داشته است. آن را در سال سوم کمی کهنه کند.

از طرف دیگر Galaxy Watch 6 Classic کمی با طراوت به نظر می رسد زیرا پس از یک سال تعطیلی طولانی وارد بازار شده است. سامسونگ سال گذشته تصمیم گرفت مدل کلاسیک را کنار بگذارد و به جای آن یک مدل جدید Pro را انتخاب کرد. Pro و کلاسیک جدید در واقع خریداران مختلفی را هدف قرار داده اند. گلکسی واچ 5 پرو همچنان بزرگترین باتری را در بین مدل های امسال و سال گذشته دارد و رقیبی شایسته در برابر مدل اولترا اپل واچ ساخته شده است. از نظر ویژگی‌ها، نسبت به مدل استاندارد گلکسی واچ 5 چیز دیگری برای ارائه نداشت، به جز عمر باتری بهتر و قاب تیتانیومی آن.

گلکسی واچ 6 کلاسیک عمدتاً قاب چرخشی بسیار دوست‌داشتنی را که جایگزین سامسونگ برای تاج دیجیتال اپل است، بازمی‌گرداند. در طول دوره آزمایش همانطور که انتظار می رفت کار کرد و اساساً عامل تعیین کننده هنگام انتخاب بین دو مدل است.

نکته جالب توجه در مورد طراحی کلاسیک این است که چگونه سامسونگ توانسته است عرض قاب چرخان را کاهش دهد و نمایشگری بزرگتر از نمایشگر گلکسی واچ 4 کلاسیک و گلکسی واچ 5 پرو اخیر را نیز در خود جای دهد. این قاب باریک به بدنه استیل ضد زنگ آن ظاهری تمیزتر و تازه‌تر نسبت به مدل‌های قبلی می‌دهد. همچنین قابل توجه است که روکش دو رنگ بسیار ممتاز است که ترکیبی از فولاد ضد زنگ جلا و برس خورده است.

هر دو مدل دارای دو دکمه فیزیکی هستند که می توانند برای انجام عملکردهای مختلف برنامه ریزی شوند. در حالی که کیفیت و پرداخت برای هر دو ساعت مشکلی نداشت، من بند گلکسی واچ استاندارد 6 را بهتر دوست داشتم، زیرا نرم تر است و به اندازه ی آن که به مدل کلاسیک وصل شده است سفت نیست و پوشیدن آن را راحت تر می کند. اما از آنجایی که هر دو مدل دارای بند های 20 میلی متری مشابهی هستند، من توانستم به راحتی بند ها را بین هر دو ساعت بدون هیچ مشکلی عوض کنم. با وجود قاب ضخیم 47 میلی متری در کلاسیک، من آن را در هنگام خواب ناراحت نکردم.

هر دو مدل استاندارد و کلاسیک امسال دارای مشخصات مشابهی هستند. و هر دو از یک چیپست 5 نانومتری Exynos W930 استفاده می‌کنند اما با 500 مگابایت رم اضافی (در کل 2 گیگابایت) نسبت به مدل‌های قدیمی‌تر. این ساعت از نظر سنسورها به دندان مجهز می شود و دارای شتاب سنج، ژیروسکوپ، قطب نما، ردیاب ضربان قلب، سنسور دما (برای دمای پوست)، فشارسنج، و سنسور سالن سه بعدی است که برای تشخیص موقعیت استفاده می شود.

به لطف حاشیه‌های باریک هر دو پوشیدنی، هر دو گلکسی واچ 6 44 میلی‌متری و گلکسی واچ 6 کلاسیک 47 میلی‌متری دارای صفحه نمایش 1.5 اینچی سوپر AMOLED با کریستال یاقوت کبود برای محافظت هستند. مدل های مشابه هر مدل نیز ظرفیت باتری 425 میلی آمپر ساعتی یکسانی دارند. انواع کوچکتر از هر مدل بسته بندی شده در باتری های 300 میلی آمپر ساعتی است. همه مدل‌ها و گونه‌های آن دارای مقاومت 5ATM در برابر آب با رتبه IP68 هستند و همچنین MIL-STD-810H تست شده‌اند، که اساساً به این معنی است که به اندازه ساعت‌های معمولی مدرن بادوام هستند.

عملکرد Samsung Galaxy Watch 6 و Galaxy Watch 6 Classic

طبق گزارش‌ها، صفحه‌نمایش‌ها می‌توانند در صورت نیاز به حداکثر روشنایی 2000 نیت (همانند Apple Watch Ultra) برسند و من می‌توانم تأیید کنم که این نمایشگرها به اندازه‌ای روشن هستند که بتوانند با انواع شرایط نوری مقابله کنند.

بلندگوی داخلی هر دو دستگاه برای شنیدن تماس‌گیرندگان و گوش دادن به پاسخ‌های ارائه‌شده توسط Google Assistant به اندازه کافی بلند است. میکروفون همچنین برای تماس‌گیرنده کاملاً واضح است حتی اگر باد کمی به آن می‌وزد. از آنجایی که ساعت دارای اتصال LTE است، مطمئناً دستگاهی ایده‌آل برای متصل ماندن در پیاده‌روی یا آهسته دویدن می‌سازد و به شما امکان می‌دهد گوشی هوشمند خود را پشت سر بگذارید. هر دو مدل می توانند به شبکه های وای فای متصل شوند که تلفن هوشمند جفت شده در دسترس نباشد.

عملکرد کلی نرم افزار نسبت به مدل قبلی به شدت بهبود یافته است. هیچ تاخیری در جابجایی بین کاشی‌ها، صفحه‌های ساعت و موارد دیگر وجود ندارد. سامسونگ چند چیز را در رابط کاربری One UI 5.0 Watch تغییر داده است. واچ فیس های جدیدی وجود دارند که بسیار قابل تنظیم هستند، اگرچه انتخاب هنوز با آنچه در اپل واچ دریافت می کنید بسیار متفاوت است. یک کاشی باتری جدید وجود دارد که به شما امکان می‌دهد سطح باتری همه دستگاه‌های سامسونگ خود را با کشیدن انگشت بررسی کنید. اکنون می توانید پوشه هایی ایجاد کنید که راه خوبی برای خارج کردن همه آن برنامه های غیر ضروری از منوی اصلی است و به شما امکان می دهد سریعتر به آنچه نیاز دارید برسید.

اکنون می‌توانید از ساعت خود پشتیبان‌گیری، بازیابی و حتی به یک گوشی دیگر (حتی یک گوشی هوشمند اندرویدی غیرسامسونگ) بدون نیاز به ریست کردن ساعت و بازیابی از یک نسخه پشتیبان تهیه کنید. کاربران اکنون می توانند یک سنجاق یا الگو برای ساعت خود قرار دهند که در صورت سرقت آن را بی فایده می کند.

همچنین با One UI 5.0، مربی خواب بهبود یافته است، که با توجه به جزئیات دقیق نتایج و اطلاعات بیشتر برنامه همراه، به نظر من بسیار جالب بود. در حالی که من نتایج معمولی را دریافت کردم که شامل مراحل مختلف خواب به همراه برخی از نتایج دقیق ردیابی خواب است. ویژگی کوچینگ خواب در واقع زمانی که داده های کافی داشته باشد به خوبی کار می کند (برای شروع جادوی خود به یک دوره هفت روزه استراحت نیاز دارد). این ساعت علاوه بر امتیاز خواب و نشان هایی که برای آن اعطا می شود، سطح اکسیژن خون را در هنگام خواب نیز ردیابی می کند و سامسونگ نیز از سنسور دمای آن با ثبت دمای پوست در هنگام خواب نیز به خوبی استفاده کرده است.

برنامه همراه همچنین متوجه می‌شود که شما از زمان‌بندی خواب معمولی خود دور می‌شوید و آن را با اعلان روز بعد با پیوند مرورگر دنبال می‌کند تا در مورد اینکه چرا انجام این کار ایده خوبی نیست، مطالعه کند. حتی یادآوری‌های معمولی برای زمان‌هایی که به صندلی کارم چسبیده‌ام، سه توصیه کوتاه برای حالت تمرین دارند که به سختی چند دقیقه طول می‌کشد تا اجرا شوند.

این کشش‌ها نیز به‌خوبی شمارش و ردیابی می‌شوند، که من را متقاعد کرد که هر بار که یکی از آن‌ها را می‌گیرم برای انجام یک ورزش سریع از صندلی خود بلند شوم، چیزی که وقتی از اپل واچ استفاده می‌کنم اتفاق نمی‌افتد. در واقع، پس از مدتی احساس کردم که ساعت من واقعاً به من اهمیت می دهد و این چیزی است که من به ندرت در مورد ساعت هوشمندی که تا کنون بررسی کرده ام احساس کرده ام.

یکی دیگر از جنبه‌های مربیگری شخصی‌سازی شده سامسونگ که دوست داشتم، توانایی ایجاد تمرین سفارشی خود و دریافت راهنمایی ضربان قلب در طول تمرینات دویدن همراه با مناطق ضربان قلب شخصی‌شده در حین دویدن بود. این اساسا به کاربران کمک می کند تا از تمرین یا ورزش خود بهره بیشتری ببرند.

با آمدن به بیت های ردیابی، ردیابی گام در نقطه بود و هنگام راه رفتن 500 قدم را با دقت شمارش می کرد. ردیابی SpO2 در مقایسه با یک پالس اکسیمتر مستقل هم دقیق و هم ثابت بود، اما من باید بنشینم و دستم را به سمت سینه ام با ساعت نزدیک قلبم بگیرم تا آن را ضبط کنم. خوانش ضربان قلب نیز به درستی انجام شد. مانیتورینگ فشار خون و ویژگی ECG هنوز در هند در دسترس نیست یا کاربردی نیست.

با این حال، هنگام استفاده از ساعت متوجه سکسکه‌های کمی شدم. ژست تلنگر برای مشاهده سامسونگ در هیچ کجا به اندازه اپل واچ سری 8 حساس نیست و به شما نیاز دارد که به معنای واقعی کلمه گاهی اوقات این حرکت را انجام دهید تا از AOD به صفحه ساعت جابجا شوید. فعل و انفعالات نرم افزاری هنگام استفاده از قاب چرخان می تواند بدتر شود زیرا برای برنامه های ساعت و سیستم عامل خود سامسونگ بهتر بهینه شده است و در هنگام حضور در فروشگاه Play یا برخی از برنامه های Google و شخص ثالث به صورت روان کار نمی کند. ژست‌های حرکتی معمول روی صفحه نمایش مطمئناً در چنین سناریوهایی بهتر عمل می‌کنند.

عمر باتری در سری گلکسی واچ 6 یکسان است، زیرا هر دوی آنها از نظر اندازه نمایشگر و ظرفیت باتری یکسان هستند. با این اوصاف، پیاده روی یا دویدن 1 کیلومتری متصل به GPS، حدود 3 درصد از عمر باتری را کاهش می دهد، که برای پیاده روی سریع 7 کیلومتری من به حدود 21 درصد رسید.

با AOD روشن، روشنایی تنظیم شده روی خودکار (در یک روز آفتابی)، پایش مداوم ضربان قلب، نظارت بر استرس و ردیابی خواب (با SpO2 و ردیابی دمای پوست)، ساعت 1 روز و 7 ساعت و 20 دقیقه (یا 31 ساعت) دوام آورد. و 20 دقیقه). با خاموش شدن AOD، حالت آماده به کار حدود 9 ساعت افزایش یافت و به من 1 روز و 17 ساعت و 2 دقیقه (یا 41 ساعت و 2 دقیقه) فرصت می دهد، که شبیه به اپل واچ سری 8 45 میلی متری است. شارژ دستگاه به همان سرعت سال گذشته بود. مدل هایی با 50 درصد شارژ در 30 دقیقه و شارژ کامل در 1 ساعت و 27 دقیقه.

جمع بندی

در حالی که چند ارتقاء نسبت به مدل قبلی انجام شده است، دلیل بسیار کمی برای ارتقا از گلکسی واچ 5 به گلکسی واچ 6 جدید وجود دارد، مگر اینکه خواهان عملکرد نرم افزار بهتر یا عمر باتری کمی بهتر باشید.

همچنین این واقعیت وجود دارد که بسیاری از ویژگی‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری که در بالا ذکر شد نیز از طریق به‌روزرسانی One UI 5.0 در مدل‌های سال گذشته عرضه می‌شوند، که سامسونگ قبلاً در برخی کشورها شروع به کار کرده است. در مورد گلکسی واچ 6 کلاسیک، همه چیز کمی متفاوت است زیرا طراحی جدیدی وجود دارد که در مقایسه با نمونه بازیافتی مدل استاندارد، طراوت‌بخش است.

اگر بخواهم بین این دو یکی را انتخاب کنم، در واقع Galaxy Watch 6 Classic را انتخاب می‌کنم، زیرا قاب چرخشی را باز می‌گرداند، که به نظر من بهترین راه برای استفاده از ساعت هوشمند گلکسی است. و این به طور خودکار این پوشیدنی را به توصیه من برای کسانی می کند که به دنبال یک دستگاه مجهز به سیستم عامل Wear-OS درجه یک در هند هستند، حتی اگر گوشی هوشمند سامسونگ ندارید.

امتیاز دهید
منبع gadgets360
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.