نحوه غیرفعال کردن رسید خواندن در تلگرام

بیشتر پلتفرم‌های پیام‌رسان راهی برای فرستنده دارند تا بدانند پیام او توسط گیرنده ارسال و خوانده شده است یا خیر. با این حال، ممکن است گاهی اوقات بخواهید پیامی را بدون اینکه فرستنده بداند پیام را خوانده اید یا خیر بخوانید.

رسیدهای خواندن چیزی است که به فرستنده کمک می‌کند بفهمد پیام او را خوانده‌اید. بنابراین، چگونه می توان رسید خواندن در تلگرام را خاموش کرد؟ در مورد آن به تفصیل بحث خواهیم کرد.

جواب سریع

وقتی شخصی در تلگرام برای شما پیامی می‌فرستد و شما آن را باز می‌کنید، می‌بیند که آن را خوانده‌اید. متاسفانه، تلگرام هیچ راهی برای خاموش کردن رسید خواندن برای پیام ها ارائه نمی دهد. بنابراین، اگر باید یک پیام تلگرام را بدون باز کردن آن بخوانید، از سه روش می توانید استفاده کنید. ابتدا پیام را از طریق پنل نوتیفیکیشن بخصوص در اندروید بخوانید. در مرحله دوم، شما می توانید از روش “snoop and look” استفاده کنید. آخرین روش استفاده از حالت هواپیما است.

چرا سعی کنید رسیدهای خواندن را خاموش کنید؟ ما به این سوال پاسخ خواهیم داد و توضیح می دهیم که چگونه می توانید در تلگرام به آن دست پیدا کنید. در ادامه به سه روش مختلف برای خواندن پیام در تلگرام بدون اطلاع فرستنده می پردازیم. همراه چیکاو باشید.

“رسیدهای خواندن” در تلگرام  به چه معناست؟

تلگرام یک پلتفرم پیام رسان است که به شما امکان می دهد به صورت آنی با دوستان خود ارتباط برقرار کنید. با تلگرام می توانید در صورتی که نام کاربری او را دارید یا در مخاطبین شما قرار دارد، پیام ارسال کنید. هنگام استفاده از تلگرام، متوجه خواهید شد که می توانید متوجه شوید که آیا کسی پیام شما را خوانده است یا خیر.

رسید خواندن یک ویژگی است که در پلتفرم‌های پیام‌رسانی استفاده می‌شود تا به فرستنده اطلاع دهد که پیامش تحویل داده شده و باز/خوانده شده است. اکثر رسیدهای خوانده شده، به ویژه برای پیام های خوانده شده، تیک آبی را نشان می دهند.

زمانی که نمی‌خواهید مردم از خواندن پیام‌شان مطلع شوند، می‌توانید رسید خواندن را خاموش کنید. وقتی این کار را انجام می دهید، متوجه نمی شوید که کسی پیام های شما را می خواند. برخی از پلتفرم‌های پیام‌رسان به کاربران اجازه می‌دهند که رسید خواندن را به دلایل مختلف خاموش کنند.

برای مثال، اگر کسی را دارید که می‌خواهید از او دوری کنید، ممکن است بخواهید پیام‌های او را بدون اینکه او بداند بخوانید. مجدداً، اگر نمی‌خواهید فوراً به کسی پاسخ دهید، خاموش کردن رسیدهای خوانده شده به شما فضایی برای تعامل با پیام‌ها بدون نیاز به پاسخ دادن به آنها می‌دهد. همین امر در مورد تلگرام نیز صدق می کند.

ممکن است شخصی برای شما پیامی ارسال کرده باشد، اما شما می خواهید آن را نادیده بگیرید اما می خواهید محتوای پیام را بدون اطلاع فرستنده بخوانید. چگونه رسید خواندن در تلگرام را خاموش کنیم؟

نحوه غیرفعال کردن «رسیدهای خواندن» در تلگرام

وقتی با تلگرام سر و کار دارید، گزینه ای برای خاموش کردن رسید خواندن برای شما وجود ندارد. بنابراین، هنگامی که پیام جدیدی دارید و روی آن ضربه می زنید تا باز شود، فرستنده متوجه می شود که آن را دیده و خوانده اید.

اگرچه تلگرام راهی برای خاموش کردن رسید خواندن ندارد، اما همچنان می‌توانید از ترفندهای مختلفی برای خواندن پیام بدون باز کردن آن استفاده کنید. به این ترتیب، برای خواندن پیام نیازی به باز کردن آن نخواهید داشت. از این رو، فرستنده می بیند که پیام آنها هنوز خوانده نشده است، اما اینطور نیست.

از حالت هواپیما استفاده کنید

وقتی آنلاین هستید، تلگرام رسیدهای خوانده شده را ثبت می کند. بنابراین، اگر پیامی از طرف یکی از دوستان تلگرامی دریافت کردید، با فعال کردن «حالت هواپیما» در تلفن خود شروع کنید. پس از انجام این کار، برنامه تلگرام خود را باز کنید و به پیام ارسال شده دسترسی پیدا کنید. می توانید به بالا بروید و مکالمه را بخوانید.

پس از اتمام کار، برنامه تلگرام را ببندید و آن را از تب های اخیر حذف کنید. سپس می توانید حالت هواپیما را خاموش کنید. فرستنده نمی داند که شما پیام او را بی صدا خوانده اید.

از “Snoop and Look” استفاده کنید

می توانید چت اخیر را در یک مکالمه تلگرامی زیر و رو کنید.

  • تلگرام خود را باز کنید و مکالمه‌ای را که می‌خواهید ردیابی کنید پیدا کنید.
  • روی عکس نمایه چت خاص فشار طولانی دهید.
  • می توانید به چت اخیر دسترسی داشته باشید.
  • پس از انتشار تصویر نمایه، متوجه خواهید شد که پیام همچنان خوانده نشده است، اما چت اخیر را زیر نظر گرفته اید.

از پنل اطلاع رسانی استفاده کنید

اگر از گوشی اندرویدی استفاده می کنید، پیام های تلگرام را در پنل اعلان ها دریافت خواهید کرد. برای خواندن محتوای پیام ارسالی بدون نیاز به باز کردن آن در تلگرام، می‌توانید صفحه را به پایین بکشید، مشروط بر اینکه «پیش‌نمایش پیام» را در برنامه تلگرام خود فعال کرده باشید.

نتیجه گیری

تلگرام اجازه غیرفعال کردن رسید خواندن را نمی دهد. با این حال، ما سه راه برای خواندن بی‌صدا پیام‌ها را به شما ارائه کردیم.
5/5 - (1 امتیاز)
منبع itgeared
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.