مقایسه و بررسی Redmi K60 Ultra در مقابل OnePlus Ace 2 Pro

من می‌دانم که شما دوستان برای این مرور کامل K60 Ultra کمی طولانی منتظر بوده‌اید. در این ویدئو، شما نه تنها همه چیز درباره K60 Ultra را خواهید دید، بلکه همچنین خواهید دید که در مقایسه با OnePlus Ace 2 Pro کدام یک بهتر است. پس بی‌فراز و فرود، بی‌فرصت به این موضوع بپردازیم. همراه چیکاو باشید.

طراحی

طراحی K60 Ultra در مقایسه با Ace 2 Pro بدون تغییرات است. K60 Ultra به نسبت نسخه Pro بیشتر شکوه دار به نظر می‌رسد. و این پنل پشتی سفید به نظر می‌رسد که کمی شبیه سرامیک است، که باعث می‌شود من باور نکنم که یک تلفن Redmi است.

هر کسی سلیقه‌ای منحصر به فرد در طراحی دارد، اما از لحاظ ویژگی‌ها، K60 Ultra به اندازه Ace 2 Pro خوب نیست. درباره موتور ارتعاش و قرارگیری اثر انگشت، Ace 2 Pro به راحتی پیروز می‌شود. اما این همان چیزی است که شما برای پرداخت ۵۵ دلار اضافی شایسته‌اید.

نمایشکر

K60 Ultra ارزان است، اما صفحه نمایش آن چیزی نیست که یک گوشی 360 دلاری باید داشته باشد، حتی Xiaomi 13 و Ace 2 Pro گران تر نمی توانند آن را شکست دهند. از نظر نرخ تازه سازی، اوج روشنایی و کاهش نور PWM درجه یک است.

ابعاد تیره کردن با فرکانس بالا (PWM) و جریان مستقیم (DC) می‌توانند بر اساس روشنایی به طور خودکار تغییر کنند، این تنظیم نیاز به روشن کردن دستی ندارد. یک نکته درباره روشنایی صفحه نمایش خانواده شیائومی: با اینکه همه آن‌ها روشنایی قله بسیار بالایی دارند، اگر آن را به صورت دستی به بالاترین مقدار تنظیم کنید، احتمالاً تنها حدود ۵۰۰ نیت خواهد بود و نخواهید احساس کرد که به اندازه ای که می‌تواند روشن است. این تنها زمانی است که ویدئوهای HDR را تحت نور خورشید تماشا می‌کنید که K60 Ultra با فشار به نیت قله خود در حدود ۲۴۰۰ نیت، که نزدیک به ۲۶۰۰ نیت معرفی‌شده است، را تجربه خواهید کرد.
برخلاف Ace 2 Pro، K60 Ultra هنگامی که آب روی صفحه‌نمایش باشد قابل عمل نیست، اما دارای گواهی IP68 است. در زوایای مختلف نگاه کردن به تلفن، خطوط رنگارنگ رنگینک نیست. و بخصوص، این یک صفحه مستقیم است، باید اعتراف کنم که کمی بیشتر به صفحه مستقیم علاقه دارم.

بنابراین به جز عدم دستیابی به رزولوشن 2K و بزل‌ها کاملاً باریک نبودن، صفحه K60 Ultra بی‌بدیل است.

عملکرد و بازی

شما دوستان حتماً در حال تعجبید که آیا Dimensity 9200+ واقعاً می‌تواند به Snapdragon 8 Gen 2 غلبه کند، و من هم کنجکاو هستم. با نگاه به ارزیابی‌های عملکرد، به نظر نمی‌رسد که دیگر تفاوت چندانی بین آن و 8 Gen 2 وجود داشته باشد. اما به زودی خیلی شاد نشوید، منظورم این است که تراشه‌های MTK برای عملکرد قله‌ای شناخته می‌شوند، اما همیشه گرمایش نگرانی است. در جلسات آزمون تنش، می‌توانیم ببینیم که K60 Ultra بسیار سخت تلاش می‌کند تا بهترین عملکرد را ارائه دهد. دوست دارد تا توانایی تولید توان کامل را حفظ کند، اما نمی‌تواند. در سطح مشابهی با Ace 2 Pro قرار دارد.

در جلسه بازی‌بازی، K60 Ultra تقریباً همانند آزمون تنش عملکرد داشت. پس از ۱۰ دقیقه بازی Genshin، بسیار سخت تلاش کرد تا نرخ فریم را در ۶۰ فریم در ثانیه نگه دارد، اما به سرعت گرم شد و نرخ فریم به طور ناگهانی کاهش یافت. اگرچه دقت بیشتری نسبت به Ace 2 Pro دارد، استقرار پایداری نرخ فریم مهم‌تر است، به نظر می‌رسد که هنوز Redmi حقیقت را نمی‌داند: گاهی دانستن کیفیت تسلیم شدن، انتخابی خردمندانه است. به نظر می‌رسد که این بار اولین بار در یک تاریخ طولانی، تلفن Redmi با یک تراشه درج فریم عرضه می‌شود. مانند Ace 2 Pro، ویدئوها و برخی از بازی‌ها در K60 Ultra می‌توانند نرخ فریم نمایش را افزایش دهند، اما تاخیر نیز وجود دارد. اما حتی اگر تلفن بسیار گرم شده باشد، هنوز هم امکان درج فریم برای بازی‌ها وجود دارد، که از Ace 2 Pro بهتر است. به طور کلی، اگر یک گیمر سنگین هستید، احتمالاً Ace 2 Pro برای شما بهتر خواهد بود.

دوربین

دوربین K60 Ultra به اندازه دوربین پرچمدار شیائومی خوب نیست، اگرچه کمی از سبک لایکا در تن‌های رنگی وجود دارد. بیشتر زمان عکس‌ها کنتراست بسیار بالایی دارند، با مناطق تاریک که بسیار تاریک هستند و به نظر نمی‌آیند به اندازه عکس‌های Ace 2 Pro روشن هستند.

دمای رنگ در اکثر صحنه ها دقیق است، مانند این عکس از لامپ، زرد است و عکس Ace 2 Pro سفید است. هنگام عکاسی از غذا با Ace 2 Pro، عکس‌ها بهتر به نظر می‌رسند، عکس‌های گرفته شده توسط K60 Ultra به نظر می‌رسد که غذا کمی سوخته است. به غیر از آنچه که من به شما نشان دادم، آنها تقریباً به طور یکسان در قسمت های دیگر عمل می کنند. برای من سخت است که بگویم کدام یک بهتر است، این بیشتر یک تفاوت سبک رنگ است.
K60 Ultra پشتیبانی می‌کند تا برای دوربین اصلی 4K با سرعت 60 فریم در ثانیه و تا 1080p با سرعت 30 فریم در ثانیه برای دوربین اولترا واید. کیفیت ویدئوی دوربین اصلی در هر دو مورد تقریباً یکسان است، بسیار خوب هستند. دوربین‌های اولترا واید بر روی هر دو نیز شبیه هم هستند، هر دو بسیار ضعیف هستند. تنها تفاوت این است که مشکل اطراف بنفش دوربین اولترا واید K60 Ultra کمی بیشتر واضح است.

مقایسه Redmi K60 Ultra در مقابل OnePlus Ace 2 Pro - چیکاو

باتری و شارژ

شارژ سیمی 120 وات به نظر خوبی مانند 150 وات Ace 2 Pro نیست، اما شارژ کامل برای هر دوی آن‌ها حدود 20 دقیقه طول می‌کشد. با این حال، K60 Ultra از شارژ بی‌سیم پشتیبانی نمی‌کند، که این به اندازه K60 Pro یا نسخه استاندارد خوب نیست.

ظرفیت باتری ما را تعجب نیاورد، اما عمر باتری کرانی داشت. در استفاده روزانه تقریباً با یک تلفن 8 Gen 2 یکسان است، که برای MTK کفایت می‌کند.

در مورد بلندگوها، Ace 2 Pro با داشتن صدایی بازیگرانه بزرگ برنده می‌شود. ابزارها بهتر از یکدیگر تمیزتر تفکیک می‌شوند، در حالی که K60 Ultra به طور متوسطی عمل می‌کند.

نتیجه‌گیری

گوشی K60 Ultra ارزان‌تر است، اما دارای صفحه‌نمایش عالی است و در جنبه‌های دیگر اوضاع بدی ندارد. نقاط قوت Ace 2 Pro عملکرد و موتور آن است. در واقع هر دو تلفن ارزش خرید دارند، در نهایت همه چیز به نیاز شما بستگی دارد. آن‌ها در این میدان جنگ از یکدیگر برنده نمی‌شوند، هر دو برنده هستند.
1/5 - (1 امتیاز)
منبع gizmochina
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.