تبلیغات یوتیوب چگونه کار می کند؟

یوتیوب بیش از 2.5 میلیارد کاربر فعال ماهانه دارد که ظرفیت بازاریابی آن بسیار زیاد است. تبلیغات عامل اصلی درآمد YouTube و در نتیجه منبع درآمد اصلی YouTuber است.

اگر شما یک تولیدکننده محتوای مشتاق هستید، یادگیری نحوه عملکرد تبلیغات در YouTube بسیار مهم است. این اطلاعات به شما کمک می کند تا بفهمید چگونه ویدیوهای خود را بهینه کنید، مخاطبان مناسب را هدف قرار دهید و در نهایت از طریق تبلیغات از آن ها کسب درآمد کنید. همچنین با تبلیغات مختلف در این پلتفرم و میانگین درآمدی که هر نوع ایجاد می کند، آشنا خواهید شد.

جواب سریع

وقتی واجد شرایط پیوستن به YouTube Partner Program به‌عنوان یک سازنده محتوا هستید، می‌توانید به YouTube اجازه دهید تبلیغات را در ویدیوهای شما نمایش دهد. سازندگان 55 درصد از درآمد حاصل از تبلیغات را به دست می آورند. میانگین پرداخت 0.018 دلار به ازای هر نمایش تبلیغ است که به 18 دلار برای 1000 بازدید ترجمه می شود. YouTube انواع مختلفی از تبلیغات دارد: تبلیغات قابل رد شدن، غیرقابل رد شدن و تبلیغات بامپر.

ما در این مقاله به شما توضیح می دهیم که تبلیغات YouTube چگونه کار می‌کند و سازندگان چگونه می‌توانند بهترین تنظیمات تبلیغات را برای ویدیوهای خود انتخاب کنند. همراه چیکاو باشید.

مروری بر تبلیغات یوتیوب

همانطور که قبلا ذکر شد، تبلیغات عامل اصلی درآمد یوتیوب هستند. تبلیغ‌کنندگان برای قرار دادن تبلیغات در ویدیوهای سازندگان به YouTube پول می‌دهند تا سازمان‌ها بتوانند خدمات و محصولات را برای مخاطبان هدف خود بازاریابی کنند.

یوتیوب استراتژی و الگوریتم بازاریابی خود را اصلاح کرده است تا تبلیغ کنندگان را قادر سازد افرادی را که اخیراً برای یک مورد خاص جستجو می کنند، هدف قرار دهند. این تنها یکی از معدود راه هایی است که تبلیغات برای هزاران سازمان در سراسر جهان مفید است.

در حالی که یوتیوب تبلیغات را در مکان های مختلف در پلت فرم خود قرار می دهد، روش اصلی تبلیغات آن قرار دادن تبلیغات در ابتدا یا وسط ویدیوها است.

اینجاست که سازندگان محتوا وارد می شوند. اگر می خواهید از ویدیوهای YouTube خود درآمد کسب کنید، باید به YouTube اجازه دهید تبلیغات را در ویدیوهای شما قرار دهد.

به یاد داشته باشید، برای کسب درآمد از تبلیغات باید واجد شرایط برنامه شرکای YouTube باشید. پیش نیازهای کسب درآمد از ویدیو از طریق تبلیغات شامل موارد زیر است.

  • به 3000 ساعت تماشا و بیش از 500 مشترک در طول 12 ماه دست یابید.
  • 3 بارگذاری ویدیوی عمومی یا 3 میلیون بازدید YouTube Shorts در 90 روز داشته باشید.

در مرحله بعد، انواع تبلیغات یوتیوب و نحوه عملکرد آنها را پوشش خواهیم داد.

انواع تبلیغات یوتیوب

همانطور که مشخص کرده‌ایم، زمانی که سازندگان امکان کسب درآمد از محتوای خود را فعال می‌کنند، تبلیغات در ویدیوها ظاهر می‌شوند. انواع مختلفی از تبلیغات یوتیوب وجود دارد.

  • تبلیغات ویدیویی قابل رد شدن

تبلیغاتی هستند که می توانید بعد از پنج ثانیه از آنها رد شوید. آنها در ابتدا یا وسط یک ویدیو ظاهر می شوند.

  • تبلیغات غیرقابل رد شدن

تبلیغاتی هستند که بیننده باید قبل از پخش ویدیو تماشا کند. آنها معمولا 15-20 ثانیه طول می کشند. آنها می توانند در ابتدا یا در داخل ویدیو ظاهر شوند.

  • تبلیغات بامپر

ویدیوهای کوتاه و غیرقابل رد شدن تا 6 ثانیه هستند که در ابتدای ویدیوها ظاهر می شوند. تبلیغات باپر پس از فعال کردن تبلیغات قابل رد شدن و غیرقابل رد شدن ظاهر می شوند.

نکات تکمیلی

  • YouTube به سازندگان اجازه می‌دهد قالب‌های تبلیغاتی پیش‌فرض را تنظیم کنند تا مجبور نباشند تنظیمات را با هر بار آپلود تنظیم کنند. همچنین می توانید نوع تبلیغاتی را که می خواهید در ویدیوهای خود انتخاب کنید.
  • یوتیوب توصیه می‌کند که به انواع قالب‌های تبلیغاتی اجازه دهید تا حداکثر درآمد را داشته باشند. به یاد داشته باشید، بینندگان شما باید تبلیغات را تماشا کنند تا شما از آنها درآمد کسب کنید.
  • میانگین درآمد حاصل از تبلیغات بسته به منطقه بین 0.10 تا 0.30 دلار متغیر است. هرچه بازدیدکنندگان بیشتری روی تبلیغات کلیک کرده و تماشا کنند، درآمد بیشتری کسب خواهید کرد. به همین دلیل است که ساختن مداوم یک برند و به دست آوردن مخاطب برای کسب درآمد ثابت از تبلیغات YouTube حیاتی است.
  • YouTube از نرم افزار AdSense برای ردیابی تبلیغات و محاسبه درآمد کل استفاده می کند. می‌توانید به YouTube اجازه دهید تا تبلیغات را به‌طور خودکار قرار دهد یا نوع تبلیغاتی را که می‌خواهید در کانالتان از قبل تعیین کنید.
  • توجه داشته باشید که اگر تبلیغ‌کنندگان احساس کنند برند و نیازهایشان با مخاطبان شما همخوانی ندارد، می‌توانند از اجرای تبلیغاتشان در ویدیوهای شما امتناع کنند. به یاد داشته باشید، تبلیغ‌کنندگان مبالغ متفاوتی را برای تبلیغات مختلف پرداخت می‌کنند به این معنی که درآمد حاصل از تبلیغات استاندارد نیست.

تعیین مخاطب هدف برای تبلیغات یوتیوب

برخی از راه‌هایی که YouTube مخاطب هدف تبلیغات را تعیین می‌کند عبارتند از:

  • سابقه تماشای آنها
  • برنامه های نصب شده در دستگاه بیننده و استفاده از آنها
  • وب سایت های پربازدید
  • شناسه‌های ناشناس مرتبط با دستگاه کاربر
  • سایر تعاملات با تبلیغات گوگل
  • موقعیت جغرافیایی
  • سن
  • جنسیت

جمع بندی

یادگیری نحوه عملکرد تبلیغات یوتیوب یک نکته ضروری برای هر یوتیوبر مشتاق است. قبل از واجد شرایط بودن برای اجرای تبلیغات در ویدیوهای YouTube خود، باید به برنامه شریک YouTube بپیوندید.

در مرحله بعد، یک حساب AdSense برای ردیابی و قرار دادن تبلیغات در ویدیوهای خود ایجاد خواهید کرد. یوتیوب انواع مختلفی از تبلیغات دارد، از جمله تبلیغات قابل رد شدن و غیر قابل رد شدن.

متوسط ​​درآمد حاصل از تبلیغات یوتیوب بسته به منطقه بین 0.10 تا 0.30 دلار متغیر است.

امتیاز دهید
منبع itgeared
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.