چگونه microsoft store را فعال کنیم؟

مایکروسافت از ویندوز 8، یک قابلیت جدید به نام Microsoft Store را به همراه سیستم عامل خود معرفی کرد. این قابلیت در ویندوز  بهبود یافته و به شما اجازه می‌دهد که برنامه‌های خود را به صورت مستقیم از ویندوز دانلود و نصب کنید. برنامه‌های موجود در این فروشگاه بهینه شده و کاملاً سازگار با نسخه ویندوز بوده و بیشتر آن‌ها رایگان هستند.

با توجه به تحریم‌های مایکروسافت، در صورت انتخاب ملیت IRAN هنگام نصب ویندوز، فعال‌سازی این ابزار کارآمد ممکن نخواهد بود. در این مقاله به روش دور زدن تحریم‌های مایکروسافت و فعال‌سازی Microsoft Store در ویندوز می‌پردازیم. همراه چیکاو باشید.

نحوه فعال سازی microsoft store در ویندوز 

برای فعال‌سازی Microsoft Store در ویندوز ابتدا باید اطمینان حاصل کنید که قسمت System Update فعال است. برای این کار، بر روی دکمه Start کلیک کنید و عبارت Services را جستجو کرده و وارد آن شوید. با کلیک بر روی گزینه Name، لیست را به ترتیب حروف الفبا مرتب کنید و سپس به دنبال عبارت Windows Update بگردید.

نحوه فعال سازی microsoft store - چیکاو

پس از یافتن این گزینه، دوباره روی آن کلیک کنید. صفحه‌ای مشابه شکل زیر باز خواهد شد. در منوی Startup Type گزینه Manual را انتخاب کرده و بر روی OK کلیک کنید.

در مرحله بعدی، از طریق منوی Start وارد بخش Settings شوید. آیکون این بخش مشابه شکل زیر است که می‌توانید با کلیک بر روی آن وارد تنظیمات ویندوز شوید.

Settings در منو استارت لپ تاپ و کامپیوتر - چیکاو

در صفحه باز شده، بر روی گزینه Time and Language کلیک کنید و در بخش Region، کشور خود را بر روی United States تنظیم کنید.

سپس بر روی گزینه Privacy کلیک کنید و در پنجره باز شده، به بخش Location بروید و گزینه Use my location برای دسترسی به موقعیت جغرافیایی خود را فعال کنید.

حالا برای فعال‌سازی Microsoft Store، بر روی دکمه Start کلیک کنید و عبارت Microsoft Store را جستجو کنید و وارد آن شوید. در پنجره باز شده، روی دکمه Get کلیک کنید تا Microsoft Store دانلود شود و پس از نصب آن، برنامه‌های مختلف را به صورت رایگان دانلود و نصب کنید.

به علت تحریم‌های موجود، در صورتی که مشکلی در فعال‌سازی Microsoft Store داشتید، می‌توانید از راهکارهای دیگری مانند استفاده از پروکسی‌های خارجی یا استفاده از VPN استفاده کنید. با این حال، ممکن است این راهکارها نیز هیچ گونه تضمینی برای فعال‌سازی Microsoft Store در دسترس شما نباشند.

جمع بندی

در این مقاله، روش فعال سازی Microsoft Store در ویندوز را به شما توضیح دادیم. ابتدا باید قسمت System Update را فعال کنید و سپس با تنظیم کشور خود را به United States و فعال کردن دسترسی به موقعیت جغرافیایی، می توانید Microsoft Store را فعال کرده و برنامه های مختلف را به صورت رایگان دانلود و نصب کنید. در صورت داشتن مشکل در فعال سازی Microsoft Store، می توانید از راهکارهای دیگری مانند استفاده از پروکسی‌های خارجی یا استفاده از VPN استفاده کنید.
1.3/5 - (3 امتیاز)
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.