تعداد کاربران فعال روبیکا، ایتا، بله و سروش مشخص شد

تعداد کاربران روبیکا و سایر پیام رسان ها مشخص شد. به گفته زارع پور، وزیر ارتباطات کشور، تعداد کاربران روبیکا 35 میلیون، ایتا 15 میلیون و بله و سروش پلاس 9.5 میلیون نفر می باشد. وی ضمن اعلام این آمار ابراز امیدواری کرد که مردم به سراغ پلتفرم های داخلی بیایند.

در همین راستا نیز دیشب رکورد ترافیک اینترنت ایران شکسته شد. وزیر ارتباطات اظهار امیدواری کرد که پلتفرم ها و شبکه های اجتماعی داخلی که دولت از آنها حمایت کرده با استقبال خوبی از طرف مردم روبرو شده اند. زارع پور در ادامه صحبت های خود ضمن تاکید بر اهمیت بومی سازی شبکه های اجتماعی افزود: وزارت ارتباطات تمام تلاش خود را به کار گرفته است تا در صورت در دسترس بودن اینترنت بین المللی باز هم مردم به سراغ پیام رسان های داخلی بیایند.

آمار کاربران فعال پیام رسان های داخلی مشخص شد

همان طور که ابتدای مقاله گفته شد، کاربران ماهانه فعال در شبکه اجتماعی روبیکا 35 میلیون، ایتا 15 میلیون، سروش پلاس و بله 9 و نیم میلیون می باشند. آمار جالب دیگری که توسط عیسی زارع پور منتشر شد مربوط می شود که به فعالیت 17 میلیون کاربر تنها در یک روز در پلتفرم های داخلی کشور.

عیسی زارع پور در حاشیه جلسه هیات دولت افزود:

«در ابتدای دوره مسئولیت، کارگروه ویژه‌ای را با هدف توسعه پیام‌رسان‌های داخلی راه‌اندازی کردیم تا با تنوع و مزیت‌های متفاوت، مردم احساس تفاوت با پلتفرم‌های خارجی را نداشته باشند. در دو ماه گذشته با توجه به شرایط حاکم، جلسات به‌صورت روزانه برگزار شد و هر روز میزان توسعه پلتفرم‌های داخلی رصد شد. هدف ما این است که اگر قرار شد نسخه‌های خارجی فعال شود، پلتفرم داخلی به‌گونه‌ای تقویت شود که مردم تمایل به استفاده از پلتفرم داخلی داشته باشند.»

سوالات متداول

تعداد کاربران فعال روبیکا چند تا است؟

تعداد کاربران روبیکا به گزارش وزیر ارتباطات 35 میلیون نفر می باشد.

آیا شما هم از پیام رسان های داخلی استفاده می کنید؟

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

1 نظر
  1. ریحانه می گوید

    چرا از پیام رسان خیلی خوب گپ نامی نبردید؟؟!!
    پیام رسان گپ از همه ی اینها الحق و الانصاف بهتر هست..
    امکان قوی تری هم داره