وزیر ارتباطات از رکورد شکنی اینترنت داخلی خبر داد

زارع پور، وزیر ارتباطات کشور، در جریان بازی فوتبال جام جهانی ایران و آمریکا خبر از رکورد شکنی ترافیک داخلی اینترنت را داد. به گفته وی در زمان بازی ایران و آمریکا، رکورد 6 ترابیت بر ثانیه اینترنت داخلی شکست. وی در ادامه افزود که اولین بار است که شاهد چنین عددی برای ترافیک داخلی بودیم و بالاخره رکورد ترافیک اینترنت داخلی شکسه شد.

در 6 ترابیت بر ثانیه اینترنت مصرفی دیشب، حدود 2.5 ترابیت بر ثانیه را تلوبیون از آن خود کرده است. زارع پور در ادامه سخنان خود ضمن اشاره به اهمیت اصلاح مهندسی ترافیک شبکه کشور، افزود:

«تا پیش از این، بیش از 95 درصد ترافیک کشور در تهران بود. به‌طور مثال اگر کاربری در سیستان و بلوچستان قصد مشاهده فیلم یا استفاده از سرویسی را داشت، ترافیک او به تهران می‌آمد و باز می‌گشت. ما از پارسال شروع به کار کردیم تا در 8 نقطه، دیتا و سرویس‌های پرمخاطب را به شکل محلی در اختیار مردم قرار دهیم. شب گذشته و هم‌زمان با بازی ایران و آمریکا در مسابقات جام جهانی، 4 مرکز استان مشهد، اهواز، تبریز و شیراز برای اولین‌بار زیر بار رفتند و بیش از 15 درصد از ترافیک مورد‌نیاز مردم برای تلوبیون و سرویس‌های پرمخاطب دیگر از همان نواحی تقدیمشان شد.»

او در ادامه صحبت های خود دستیابی به این نتیجه مهم را نتیجه تلاش چندین ماه اخیر همکاران خود در وزارت ارتباطات دانست. به اعتقاد وی این رکورد نشان دهنده آماده بودن زیرساخت های کشور برای استفاده از پلتفرم های داخلی مختلف است.

در همین راستا به شما پیشنهاد می کنیم تا مقاله ” تعداد کاربران فعال روبیکا، ایتا، بله و سروش مشخص شد” را نیز مطالعه نمایید.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.