۳ مشکل صرافی بایننس که باید بدانید!

باوجود بیان مشکلات بایننس در این مقاله، باید بیان کرد که صرافی بایننس قوی‌ترین، پیشرفته‌ترین و بالاترین لیکوئیدیتی را بین صرافی های ارز دیجیتال دنیا دارد. برای فعالیت در این صرافی در صورتیکه حرفه‌ای هستید شک نکنید. برای تهیه حساب وریفای شده بایننس از مجموعه وین ‌برد کلیک کنید.

سلب‌ مسئولیت: بخش تحریریه‌ی چیکاو در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و هیچگونه مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.

مشکل بایننس به دلیل هک 570 میلیون دلاری این پلتفرم

بایننس، بزرگترین صرافی ارز دیجیتال دنیا، در روز جمعه اعلام کرد که 570 میلیون دلار آن به سرقت رفته است. این سرقت طی هک یک بلاک چین که مانند پلی بین شبکه ها عمل می‌کند اتفاق افتاده است. حمله به شبکه زنجیره هوشمند بایننس، باعث شد مشکل بایننس در امور مالی غیر متمرکز یا DeFi یعنی محل کنترل تراکنش ها به وسیله کد، مشخص شود.

مشکل بایننس

چانگ پنگ ژائو مدیر بایننس در مصاحبه ای با CNBC عنوان کرده ” کد نرم افزار هرگز بدون مشکل نخواهد بود.” او تایید کرد که هیچکدام از کاربران به خاطر این مشکل بایننس ضرر نکرده اند. اما گفت که پل های میان زنجیره ای در برابر هک ها آسیب پذیر هستند و این صنعت باید در زمینه آموزش آنها تقویت شود.

بایننس به وسیله یک پست در وبلاگ از کاربران خود عذرخواهی کرده و نوشته است: ” ما با یک سری حملات مواجه شده ایم که پل های میان زنجیره ای را مورد هدف قرار داده اند. ما همه جزییات این اتفاق و آموزش های مربوط به انجام اقدامات امنیتی برای مقابله با این آسیب پذیری ها را کاملا شفاف به اشتراک می‌گذاریم”.

طبق تخمین سازمان تحقیقاتی بلاک چین Chainalysis در ماه آگوست، 2 میلیارد دلار ارز دیجیتال در 13 حمله به پل میان زنجیره ای طی سال 2022 به سرقت رفته است. در ماه مارس حمله به یک پل پشتیبان بازی ویدئویی Axie Infinity که قدرت آن بر اساس ارزهای دیجیتال است باعث از دست رفتن 600 میلیون دلار شد. همچنین در ماه فوریه 325 میلیون دلار از شبکه Wormhole به سرقت رفت.

این مشکل بایننس نشان می‌دهد که استفاده از کد برای کنترل پلتفرم های DeFi این سیستم ها را در معرض دید قرار می‌دهد و در موقعیت های اضطراری، تمرکز زدایی می‌تواند مانع حل سریع مسائل شود. اکوسیستم زنجیره بایننس توسط جامعه ای از کاربران اداره می‌شود، که اعتبارسنج ها نامیده می‌شوند آنها ارزها را نگه می‌دارند و در خصوص تغییرات کد پیشنهادی حق رای دارند.

مشکل Binance

زنجیره هوشمند بایننس در بیانیه خود اعلام کرد:” زنجیره های غیر متمرکز برای توقف طراحی نشده اند، اما با تماس تک به تک با جامعه اعتبارسنج ها، توانستیم از گسترش این اتفاق جلوگیری کنیم. این بسته شدن را به تعویق انداخت اما ما توانستیم ضرر را به حداقل برسانیم.”

اکنون جامعه زنجیره هوشمند بایننس در زمینه مراحل بعدی مانند مسدود کردن وجوه به سرقت رفته و مشخص کردن جایزه برای دستگیری هکرها تا 10 درصد ارزش دارایی های دزدیده شده، فعالیت می‌کند. ویتالیک بوترین، یکی از بنیانگذاران شبکه اتریوم و دومین ارز دیجیتال یعنی اتر، از منتقدان سرسخت پل ها میان زنجیره ای بوده است.

زنجیره های غیر متمرکز جهت توقف طراحی نشده اند، اما تماس تک به تک با جامعه اعتبارسنج ها از گسترش این حادثه جلوگیری کرده است. این کار نسبتا راحت نبود چون BNB Smart Chain در حال حاضر دارای 26 اعتبارسنج فعال و در کل 44 اعتبارسنج در مناطق زمانی مختلف است. این بسته شدن را به تعویق انداخت اما ما توانستیم ضرر را به حداقل برسانیم. یک جدول زمانی از اتفاقات و جزئیات آنها با همه اعضا در میان گذاشته می‌شود، اما اتفاقی که در این میان افتاده است به شرح زیر است:

یک سرقت روی پل میان زنجیره بین BNB Beacon Chain (BEP2) و BNB Smart Chain (BEP20 یا BSC)، معروف به “BSC Token Hub” وجود داشت. در مجموع 2 میلیون BNB خارج شده است این سرقت از طریق جعل اثبات سطح پایین در یک کتابخانه مشترک، اتفاق افتاده است.

با وجود اینکه این مشکل بایننس پیش آمد اما به کمک کارشناسان امنیتی، پروژه ها و اعتبارسنج ها، وجوه موجود تحت کنترل باقی ‌ماند. بعد چه اتفاقی می‌افتد؟ برای اجرای روند قانونی چهار مرحله زیر جهت حفظ منافع عمومی BNB وجود دارد:

  1. با مبالغ هک شده چه باید کرد، باید مسدود کرد یا خیر؟
  2. آیا باید از BNB Auto-Burn برای پوشش باقی مانده وجوه هک شده استفاده کنیم یا خیر؟
  3. یک برنامه Whitehat برای باگ های آینده یافت شده، 1 میلیون دلار برای هر باگ مهم در نظر گرفته شده است.
  4. تعیین پاداش تا 10 درصد مبلغ بازیابی شده برای دستگیری هکرها.

عملکرد رای گیری اعتباردهنده های BSC برای نظرات عمومی در چند روز آینده از طریق ارتقای زنجیره BNB Beacon مشخص خواهد شد.

اگر از ابعاد بزرگتری بررسی کنیم، حملاتی را مشاهده خواهیم کرد که پل های میان زنجیره ای آسیب پذیر را هدف قرار می‌دهند. ما جزییات مربوط به این اتفاق و آموزش هایی در رابطه با اقدامات امنیتی حرفه ای تر برای تقویت این آسیب پذیری ها را با کاربران در میان می‌گذاریم. یک روند نظارتی جدید در زنجیره BNB برای مبارزه و دفاع در برابر حملات احتمالی در آینده معرفی خواهد شد.

تعداد اعتبارسنج های جامعه با حرکت به سمت تمرکز زدایی آینده، گسترش می‌یابد. ما معتقدیم این روند برای آینده Web3 ضروری است. در نهایت ما برای به حداقل رساندن زیان به این جامعه مدیون هستیم. همچنین از بابت مشکلاتی که تعلیق زنجیره هوشمند BNB ایجاد کرده است متاسف هستیم.

سایر مشکلات بایننس به عنوان یک صرافی

استفاده از آن سخت است– به دلیل پیچیدگی پلتفرم بایننس، امکان دارد استفاده از آن برای معامله‌گران مبتدی بسیار سخت باشد. حتی افرادی که دارای تجربه کافی در صرافی های دیگر هستند، ممکن است هنگام ورود به بایننس با چالش روبرو شوند.

مقررات-بایننس دارای فاصله زیادی با منظم ترین صرافی بازار است. سرمایه گذارانی که اولویتشان بیشتر ایمنی و نظم است تا دسترسی به ابزارهای پیچیده معاملاتی، ممکن است ترجیح دهند از صرافی بایننس دوری کنند.

بایننس در کنار کراکن، یکی از صرافی های برتر ارز دیجیتال در جهان محسوب می‌شود.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.