اداره گمرک: گوشی های آیفون 14 رجیستر نشده، قاچاق نیستند

مدتی پیش سامانه همتا به اصناف و خریداران اعلام کرد که گوشی های آیفون 14 موجود در بازار ایران رجیستر نشده و قاچاق می باشند. برای دسترسی کامل به متن این خبر به مقاله هشدار سامانه همتا به اصناف و خریداران: گوشی‌های آیفون ۱۴ قاچاق هستند مراجعه نمایید. هم اکنون گمرک اعلام کرده است که گوشی های آیفون 14 موجود در بازار ایران قاچاق نبوده ولی فعلا رجیستر نشده اند. برای اطلاع از جزئیات خبر و تعیین تکلیف رجیستری شدن گوشی های آیفون 14 تا انتهای این مقاله همراه چیکاو باشید.

گمرک: گوشی های آیفون 14 قاچاق نیستند

بیش از یکماه است که گوشی های پرچمدار جدید اپل وارد بازار فروش ایران شده اند. با این حال هنوز تکلیف رجیستری این گوشی های پرطرفدار مشخص نشده است. در این مدت اخبار مختلفی درباره این محصول منتشر شده و حاشیه زیادی را ایجاد کرده است. چند روز پیش سامانه همتا خبر از قاچاق بودن این گوشی هوشمند را داد. امروز گمرک اعلام کرده است که: واردات گوشی های مسافری آیفون 14 کاملا قانونی است. ایسنا به نقل از گمرک اینگونه می نویسد:

براساس مقررات صادرات و واردات، هر مسافر می‌تواند در سال یک تلفن همراه وارد کشور کند و این نحوه ورود قاچاق محسوب نمی‌شود.

گمرک درخصوص رجیستر شدن این کالا توضیحی نداده و این امر را خارج از اختیارات خود دانسته است. اداره گمرک در این زمینه اعلام کرده است که گوشی آیفون 14 مسافری گرچه از نظر قانونی قاچاق نیست اما افراد باید اقدام به پرداخت عوارض گمرکی کنند.

بنابراین رجیستر شدن گوشی های مسافری مشروط به پرداخت عوارض گمرک می باشد. اما تاکنون امکان پرداخت عوارض برای متقاضیان ایجاد نشده است.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.