هشدار سامانه همتا به اصناف و خریداران: گوشی‌های آیفون ۱۴ قاچاق هستند

براساس گزارشات جدید سامانه همتا گوشی های آیفون 14 هنوز مشکل رجیستری دارند و تمامی گوشی های موجود در بازار قاچاق می باشند. اطلاعایه این سامانه به عنوان یک هشدار برای واحد های صنفی و خرید و فروش می باشد. برای اطلاع از جزئیات خبر تا انتهای مقاله همراه چیکاو باشید.

تمامی گوشی‌های آیفون ۱۴ موجود در بازار ایران قاچاق هستند

نسل جدید گوشی های آیفون با نام آیفون 14 اپل اواخر شهریور ماه امسال وارد بازار فروش ایران شدند. این سری گوشی های هوشمند از روز اول عرضه در بازار ایران تا به امروز با مشکل رجیستری مواجه هستند. سامانه همتا به تازگی اعلام کرده است که تمامی گوشی های آیفون 14 موجود در بازار قاچاقی بوده و مشکل رجیستری این کالا حل نشده است.

محمدرضا عالمیان نیز در روز 20 مهر ماه اعلام کرد که هیچ کدام از گوشی های آیفون 14 موجود در بازار که به صورت مسافری وارد کشور شده اند از طریق سامانه همتا ریجستری نشده است. وی در ادامه صحبت های خود افزود:

«من از همتا پیگیری کرد‌ه‌ام و گفتند شناسه در این سامانه نشسته اما ندیدیم کسی رجیستر را انجام داده باشد.»

این مشکل برای علاقه مندان به گوشی های جدید شرکت اپل آزار دهنده می باشد. از همین رو سامانه همتا صبح امروز طی اطلاعیه ای اعلام کرد:

پیرو اخبار ضدونقیض در رسانه‌ها و سوالات مکرر مخاطبان در مورد وضعیت آیفون۱۴، به اطلاع می‌رساند با توجه به عدم واردات قانونی این مدل از گوشی‌ها، کلیه گوشی‌های آیفون۱۴ بازار قاچاق هستند. لذا به کلیه واحدهای صنفی اکیداً توصیه می‌شود تا زمان تعیین تکلیف وضعیت واردات قانونی آیفون۱۴ از خرید و فروش آن خودداری کنند.

سامانه همتا در ادامه متن اطلاعیه به مردم هشدار داد که برخی از واحد های صنفی خرید و فروش با وعده های پوچ و برخلاف رویه قانونی اقدام به فروش این کالا می کنند. اتحادیه های مربوطه موظف هستند که با این واحد های صنفی که در حال فریب مردم هستند به صورت جدی برخورد کنند.

شما می توانید اصالت کالای خریداری شده خود را از طریق سامانه همتا بررسی کنید. استعلان اصالت کالا از سه روش زیر امکان پذیر است:

  1. ارسال شناسه ۱۵ رقمی IMEI به سامانه همتا با کد دستوری #۷۷۷۷*
  2. مراجعه به سایت hamta.ntsw.ir
  3. استفاده از اپلیکیشن همتا
  • برای پیدا کردن شناسه IMEI تنها کافی است که کد دستوری #۰۶#* را شماره گیری کرده یا این شناسه را از روی جعبه محصول ملاحظه نمایید.

تکلیف رجیستری آیفون 14 نامشخص است!

سامانه همتا در این اطلاعیه تنها از عدم رجیستری آیفون 14 و قاچاقی بودن آن خبر داده است. علاوه بر خریداران فروشندگانی که از طریق مسافری این محصول را وارد کشور کرده اند نیز سردرگم می باشند. بعد از خرید آیفون 14 تنها یک ماه فرصت دارید تا این کالا را رجیستری کنید. در این شرایط نه تنها تکلیف رجیستری آیفون 14 مشخص نشده بلکه سازمان گمرک هم پاسخ قانع کننده ای برای این موضوع نداشته است.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.