گوگل به کاربران روبیکا هشدار داد تا این سوپراپلیکیشن را پاک کنند

نرم افزار روبیکا یک سوپراپلیکیشن ایرانی است. این برنامه در تلاش است تا یک بستر برای مشاهده فیلم و سریال، پیام رسانی، ایجاد کانال، کسب درآمد و… ایجاد نماید. صبح جمعه مورخ 6 آبان یک هشدار امنیتی توسط Play Protect گوگل برای کاربران این اپلیکیشن ارسال شده است. گوگل در این هشدار امنیتی به مخاطبان گفته است که “روبیکا را پاک کنید”. برای با خبر شدن از جزئیات این هشدار امنیتی تا انتهای مقاله همراه چیکاو باشید.

Google Play Protect چیست؟

گوگل دارای یک سپر امنیتی با نام گوگل Play Protect است. این سپر امنیتی نام جمعی برای مولفه ها و شاخصه های امنیتی این کمپانی به صورت آنلاین و آفلاین است. این سپر امنیتی بدون در نظر گرفتن منبعی که نرم افزار های گوشی خود را دانلود کردید تمامی برنامه ها را بررسی می کند تا از ایمن بودن آنها مطمئن شود.

این قابلیت به طور پیش فرض بر روی تمامی گوشی های رده بالا و جدید فعال است. این سرویس در نسخه های اندروید قدیمی تر ارائه نمی شود. این سرویس ضمن بررسی اپلیکیشن روبیکا به دلیل دریافت خطا از سوی این برنامه احتمال جاسوسی بودن آن را می دهد. گوگل پلی پروتکت مواردی از قبیل پیامک ها، تصاویر، صدا های ضبط شده و سایقه تماس ها را بررسی کرده و امنیت برنامه ها را تضمین می کند.

هشدار امنیتی گوگل: روبیکا را پاک کنید

همان طور که پیشتر گفتیم صبح جمعه مورخ 6 آبان 1401 سرویس گوگل پلی پروتکت برای کاربران اندرویدی روبیکا یک هشدار امنیتی ارسال کرده است. در این توصیه امنیتی به کاربران اعلام شده است که سوپراپلییکشن روبیکا پتانسیل به خطر انداختن امنیت اطلاعات موجود در موبایل شما را دارد.

بعد از حذف کردن برنامه Rubika از گوشی اندروید و اسکن کردن موبایل با سرویس امنیتی Google نرم افزار مخرب دیگری در گوشی همراه شما شناسایی نمی شود.

چگونه می توان حساب روبیکا را حذف کرد؟

متاسفانه تا امروز هیچ روشی برای دیلیت اکانت دائمی روبیکا وجود ندارد. اگر قصد حذف کردن این اپلیکیشن را دارید تنها می توانید برنامه را از گوشی خود پاک کنید.

نظر شما درباره اپلییکشن روبیکا چیست؟ آیا شما هم این پیغام امنیتی را دریافت کرده اید؟

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.