قویترین نرم افزار‌های ریکاوری هارد فرمت شده – نقد و بررسی 5 روش به صورت کامل

 مقدمه ای درباره قویترین نرم افزار‌های ریکاوری هارد فرمت شده

نرم افزار بازیابی اطلاعات یا ریکاوری، اپلیکیشنی است که می‌تواند فایل‌های از دست رفته‌ی شما را از هر نوع رسانه‌ی ذخیره سازی‌ای بازیابی کند. این نوع نرم افزار ها با اسکن محیط ذخیره سازی، انواع مختلفی از فایل ها مانند صدا، تصویر، مخاطبین، ایمیل و غیره ای را که به طور تصادفی به دلیل حملات ویروسی، خرابی و یا هر دلیل دیگری حذف و یا گم شده اند، به هارد بر می گردانند. همانطور که از عنوان نیز متوجه شدید، ما در ادامه به بررسی 5 مورد از قویترین نرم افزار‌های ریکاوری هارد فرمت شده خواهیم پرداخت. همراه چیکاو باشید. 

  • اگر که فایل‌های از دست رفته یا گم شده‌ای بر روی هارد خود دارید، به راحتی می‌توانید با استفاده از نرم‌افزار‌های ریکاوری، آنها را برگردانید.

 بررسی 5 مورد از قویترین نرم افزار‌های ریکاوری هارد فرمت شده

نرم افزار اول، AnyRecover

AnyRecover یک نرم افزار بازیابی و ریکاوری اطلاعات همه کاره است که برای سیستم عامل های ویندوز، مک، iOS و اندروید در دسترس است. این پلتفرم ریکاوری داده ها توانایی دارد بیش از 1000 نوع فایل مختلف را بازیابی کند. همچنین AnyRecover می تواند همه چیز را از هارد دیسک های پارتیشن بندی شده گرفته تا هارد های اکسترنال و SD card ها اسکن کند.

چیزی که AnyRecover را از بقیه‌ی قویترین نرم افزار‌های ریکاوری هارد فرمت شده در این لیست متمایز می کند سرعت پردازش آن است. این نرم افزار می تواند یک هارد دارای حجم 100 گیگابایت را در عرض چندین دقیقه اسکن کند. همچنین آپشن پیش‌نمایشی از فایل های داخلی، مشاهده‌ی موارد بازیابی شده را آسان می‌کند تا که بتوانید تصمیم بگیرید کدام فایل‌ها را بازیابی کنید.

نکته‌ی مهمی که در ارتباط با این نرم افزار می توان به آن اشاره کرد این است که AnyRecover رایگان نیست. اما به شما یک نسخه‌ی آزمایشی رایگان ارائه خواهد داد که می توانید به وسیله‌ی آن فقط داده های هارد خود را اسکن کنید. شما می توانید این نرم افزار را با قیمت 49.95 دلار در ماه و یا 79.95 دلار برای گرفتن دسترسی مادام العمر، خریداری کنید.

نرم افزار AnyRecover - چیکاو

 نرم افزار دوم، Disk Drill

Disk Drill که یکی دیگر از قویترین نرم افزار‌های ریکاوری هارد فرمت شده شناخته می‌شود، چیزی بیش از فقط یک نرم افزار بازیابی است. این پلتفرم شامل ابزارهایی برای انجام اعمال مرتبط با مدیریت هارد دیسک، از جمله پاکسازی دیسک، شبیه سازی دیسک و پارتیشن بندی آن است. اگر که به دنبال حفاظت کردن از داده های خود هستید و در عین حال می خواهید یک ابزار همه کاره نیز برای backup گیری و بازیابی داده ها داشته باشید، Disk Drill یک گزینه‌ی عالی برای شماست.

نقطه‌ی ضعف Disk Drill در این است که این نرم‌افزار به اندازه‌ی سایر نرم افزار ها، پشتیبانی از ریکاوری اطلاعات ارائه نمی دهد. این نرم‌افزار فقط از سیستم فایل‌های FAT32، NTFS، HFS+ و EXT4 پشتیبانی می‌کند و همچنین محدود به شناسایی حدود فقط 200 نوع فایل است. برای اکثر کاربران، این میزان پشتیبانی حتی بیشتر از اندازه‌ی کافی است. اما در صورتی که نیاز به بازیابی اطلاعات بسیار منحصر به فرد تری داشته باشید، ممکن است Disk Drill برای شما مناسب نباشد.

اما در طرف دیگر نکته‌ی مثبت راجع به Disk Drill این است که استفاده از آن آسان است. همچنین شما می توانید پیش نمایشی از عکس ها و فیلم های حذف شده از هارد‌تان را قبل از بازیابی آنها مشاهده کنید. این نرم افزار نیز مثل AnyRecover اسکن درایو رایگان به شما ارائه می دهد، اما قبل از اینکه بتوانید اطلاعات خود را به وسیله‌ی آن بازیابی کنید، باید آن را به قیمت 89 دلار خریداری کنید.

 نرم افزار سوم، Stellar Data Recovery

Stellar Data Recovery یکی از قویترین نرم افزار‌های ریکاوری برای کامپیوتر است که در بازیابی انواع رسانه‌ها از دستگاه‌های ذخیره سازی خارجی تخصص دارد. این دستگاه ها شامل هارد درایو های اکسترنال، فلش مموری ها، SD کارت ها و تلفن های همراه متصل به رایانه ها می شوند. تنها کاری که باید انجام دهید این است که دستگاه را به رایانه وصل کرده و Stellar Data Recovery را برای اسکن فعال کنید.

Stellar Data Recovery یک نرم افزار‌ ریکاوری است که در بازیابی انواع رسانه‌ها از دستگاه‌های ذخیره سازی خارجی تخصص دارد - چیکاو 

این نرم افزار به شما دو راه برای اسکن هارد ارائه می دهد، اولی اسکن سریع و دومی اسکن عمیق. اگر چه اجرای اسکن عمیق می تواند مقداری زمان بر باشد، به خصوص برای درایوهای دارای حجم زیاد، اما عملکرد باورنکردنی این نرم افزار را به وسیله‌ی اسکن عمیق در شناسایی باقی مانده‌ی فایل های حذف شده و فایل های خراب مشاهده خواهید کرد. هنگامی که اسکن تمام شد، می‌توانید از ابزارهای جستجو و فیلتر نرم افزار، برای پیدا کردن سریع داده های مورد نیاز خود استفاده کنید.

Stellar Data Recovery برای ویندوز، مک، دستگاه های تلفن همراه و… با گزینه های قیمتی منحصر به فردی در دسترس است.

نرم افزار چهارم، EaseUS Data Recovery Wizard

EaseUS Data Recovery Wizard نرم افزاری است که فرآیند بازیابی اطلاعات را با استفاده از رابط (interface) wizard خود تسهیل می کند. این فناوری شما را در انتخاب درایو مورد نظرتان برای نحوه‌ی انجام اسکن راهنمایی می کند. شما می توانید به راحتی تنها با چندین کلیک به پیش نمایش فایل های خود دسترسی داشته باشید.

نکته‌ی مثبت دیگری که در این نرم افزار وجود دارد، این است که تقریباً می تواند هر چیزی را بازیابی کند. EaseUS Data Recovery Wizard به عنوان یکی دیگر از قویترین نرم افزار‌های ریکاوری هارد فرمت شده، از 10 نوع فایل سیستم مختلف و بیش از 1000 نوع فایل گوناگون پشتیبانی می کند. همچنین توانایی دارد درایوهای RAID خراب شده را نیز بازیابی کند، که این یک ویژگی منحصر به فرد است و هر نرم افزاری آن را عرضه نمی کند. این نرم افزار روی سیستم عامل های windows و macOS کار می کند و روی iOS و یا Android عملکردی ندارد. اما توجه داشته باشید EaseUS نرم افزار های اضافی ای برای آن ها دارد.

نرم افزار EaseUS Data Recovery Wizard - چیکاو

برای کسب اطلاعات بیشتر و آموزش جامع فرمت هارد با به مقاله “آموزش فرمت کامل هارد با Cmd یا Command Prompt” مراجعه کنید.

نرم افزار پنجم، Ontrack EasyRecovery از جمله قویترین نرم افزار‌های ریکاوری برای کامپیوتر

Ontrack EasyRecovery یکی دیگر از قویترین نرم افزار‌های ریکاوری هارد فرمت شده موجود در بازار است. شما با این نرم افزار می توانید اطلاعات موجود در SSD ها، هارد درایوهای خارجی و یا حتی سی دی ها را نیز بازیابی کنید. علاوه بر این Ontrack EasyRecovery می‌تواند عکس‌ها و ویدیوهای خراب را نیز تعمیر کرده و داده‌ها را از درایوهای RAID فرمت‌شده، مجدداً جمع آوری کند. اگر که شما از سیستم مدیریت داده‌ی پیچیده ای برخوردار هستید، این نرم افزار بهترین گزینه برای ریکاوری اطلاعات شما است.

منبع itproportal softwaretestinghelp
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.