بررسی 6 مورد از بهترین نرم افزار های بدسکتور‌گیری هارد به صورت جامع

 مقدمه

بدسکتور ها یکی از بزرگترین و مهمترین تهدیدات موجود برای هارد دیسک ها و داده های داخل آن به شمار می روند. حتی هارد دیسک‌های جدید از برندها و کمپانی های معتبر نیز ممکن است به این بدسکتور ها دچار شوند، چه رسد به اینکه چندین سال از عمر هارد دیسک شما بگذرد. وقتی که رایانه‌ی شما کند می شود و یا خطاهایی مانند صفحه‌ی آبی را مشاهده می کنید زمان آن است که هارد خود را برای وجود بدسکتور در آن بررسی کنید. ما در ادامه برای پیدا کردن این بدسکتور‌ها و از بین بردن آن ها به بررسی بهترین نرم افزار های بدسکتور‌گیری هارد خواهیم پرداخت. اما اجازه دهید قبل از پرداختن به بررسی نرم افزار ها، ببینیم به چه علت باید بدسکتور های هارد را تعمیر کرد؟ همراه چیکاو باشید. 

چرا باید بدسکتور های هارد را تعمیر کرد؟

بدسکتور ها به طور کلی مسئول عملکرد سطح پایین و مسائل مربوط به گرمای بیش از حد رایانه ها هستند. این موضوع به این خاطر است که خواندن داده ها از یک بدسکتور هارد بسیار سخت است. همچنین برخی از کاربران نیز گزارش کرده اند که بدسکتور ها باعث بروز خطای صفحه آبی (BSoD) در کامپیوتر های شان می شود. این مسائل ذکر شده، موضوعاتی بسیار آزاردهنده هستند. علاوه بر این در صورت حذف نشدن بدسکتور ها این امکان وجود دارد که کل اطلاعات موجود در هارد خود را از دست بدهید. به همین خاطر شما می بایست بدسکتور های هارد خود را تعمیر کنید.

بهترین نرم افزار های بدسکتور‌گیری هارد

بدسکتورها معمولاً به دلیل بارگذاری بیش از حد فایل سیستم ها و یا حمله‌ی ویروس ها و بد افزار ها ایجاد می شوند. وجود اینها برای هارد دیسک مشکل ساز است و توانسته است به یک کابوس بزرگ برای کاربران رایانه تبدیل شود. اگر شما هم گرفتار مسائل مربوط به بدسکتور ها هستید، نگران نباشید. ما در ادامه با بررسی بهترین نرم افزار های بدسکتور‌گیری هارد به کمک شما خواهیم آمد.

نرم افزار Disk Genius

Disk Genius یکی از بهترین نرم افزار های بدسکتور‌گیری هارد است که به صورت کاملا رایگان در دسترس همگان قرار دارد. این نرم افزار در میان متخصصان فناوری اطلاعات، یکی از محبوب‌ترین ابزارهای مدیریت هارد به شمار می رود. اما همه نمی‌دانند که دارای عملکردهای بررسی و تعمیر بدسکتور های هارد نیز است. این ویژگی نرم افزار در منوی Disk در قسمت نوار بالایی پنهان است، جایی که گزینه‌ی Verify or Repair Bad Sectors قرار دارد.

در نرم افزار Disk Genius شرایط مربوط به سکتور های هارد توسط بلوک‌هایی با رنگ‌های مختلف ارائه می شود. شما به این صورت می توانید گزارشی ساده از آن ها را دریافت کنید. پس از پیدا کردن بدسکتوری در هارد می‌توانید به راحتی فقط با کلیک روی دکمه‌ی Repair، به تعمیر خودکار خرابی هارد دیسک خود بپردازید.

نمایی از نرم افزار disk genius، یکی از بهترین نرم افزار های بدسکتور‌گیری هارد - چیکاو

نرم افزار Data Lifeguard Diagnostic

این نرم افزار به احتمال زیاد یکی از بهترین نرم افزار هایی خواهد بود که برای بررسی و تعمیر بدسکتور های هارد پیدا خواهید کرد. از ویژگی های منحصر به فرد این نرم افزار می توان به این موضوع اشاره کرد که Data Lifeguard Diagnostic هم با سیستم عامل ویندوز و هم با سیستم عامل macOS سازگار است. این نرم افزار بدسکتور‌گیری به شما کمک خواهد کرد که تمام بخش های مربوط به هارد دیسک خود را بررسی کنید. چه سکتور بد باشد یا خوب، همه‌ی مسائل مربوط به آن ها را شناسایی کرده و گزارش مفصلی از آن ها تحویل می دهد. شما می توانید این گزارشات را کامل تجزیه و تحلیل کرده و اقدامات لازم را برای جلوگیری از بروز مشکلات مربوطه در نظر بگیرید.

نرم افزار SeaTools

این ابزار که یکی از بهترین نرم افزار های بدسکتور‌گیری هارد است به کاربران خود در تعمیر سکتور های خراب کمک می کند. SeaTools توسط شرکت Seagate توسعه یافته که یکی از معروف ترین شرکت های فعال در صنعت تولید هارد دیسک است. این نرم افزار هم در سیستم عامل ویندوز و هم در سیستم عامل مک قابل استفاده است. علاوه بر این SeaTools دارای رابط کاربری (user-interface) به روزی است که کار کاربران با آن را بسیار آسان می کند. 

نرم افزار Check Disk

Check Disk نرم افزار قدرتمند دیگری است که می‌تواند به راحتی قسمت‌های خراب و یا به اصطلاح بدسکتور هارد را شناسایی و رفع کند. این نرم افزار از چندین زبان پشتیبانی می‌کند و کاربران به همین دلیل، از سراسر جهان آن را برای استفاده‌های شخصی خود انتخاب می‌کنند. تنها ایراد مربوط به check disk این است که فقط به طور انحصاری برای کاربران ویندوز در دسترس است.

نرم افزار HDD Scan برای بدسکتور‌گیری هارد

یکی دیگر از بهترین نرم افزار های بدسکتور‌گیری هارد نرم افزار HDD Scan است. انواع عیوب و بد سکتور های موجود در هارد ها به صورت خودکار توسط این نرم افزار رفع می شوند. برای انجام بدسکتور‌گیری شما فقط باید دستور اجرای اسکن کامل رایانه‌ را به HDD Scan بدهید. پس از انجام این کار، در عرض چند دقیقه گزارش‌های مربوط به اسکن، بسته به حجم هارد، در مقابل شما نمایش داده خواهد شد. شما می توانید تمام این گزارش ها را با فرمت MHT در رایانه‌ی شخصی خود برای تجزیه و تحلیل ذخیره کنید. علاوه بر این، نرم افزار HDD Scan به خوبی قادر است برخی از پارامترهای مربوط به HDD را برای رفع مشکل تغییر دهد.

فضای نرم افزار HDD Scan - چیکاو

نرم افزار Macrorit Disk Scanner

یکی دیگر از  بهترین نرم افزار های بدسکتور‌گیری هاردی که در این لیست بررسی خواهد شد، نرم افزار Macrorit Disk Scanner است. استفاده از این ابزار نرم افزاری به شما امکان می‌دهد تمام مسائل مربوط به بدسکتور های هارد را پیدا کنید. همچنین علاوه بر این، می توانید وضعیت فرایند اسکن در حال اجرا شدن را در یک پنجره‌ی پاپ آپ ردیابی کنید. مانند سایر نرم افزار‌ها، Macrorit Disk Scanner نیز به شما امکان می‌دهد گزارش مربوط به فرایند اسکن را بر روی رایانه‌ی خود دانلود کنید. رایانه‌هایی که با سیستم عامل ویندوز کار می‌کنند، کاملاً با این نرم افزار سازگار هستند و macOS پشتیبانی ای برای آن ارائه نمی دهد. همچنین Macrorit Disk Scanner تقریباً در هر نوع هارد HDD یا SDD ی پشتیبانی می شود.

  •   شما می توانید در صورت علاقه مندی به دانستن بیشتر راجع به بدسکتور ها، به مقاله‌ی “بدسکتور هارد چیست و چگونه می‌توان آن را برطرف کرد؟” نیز سر بزنید.
منبع jihosoft
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.