آموزش اتصال گوشی شیائومی به تلویزیون با چند ترفند ساده و فوق العاده

مقدمه

حتما شما هم دوست دارید تا فیلم ها و ویدیو هایی که بر روی گوشی خود دارید را بر روی تلویزیون نمایش دهید. خیلی از افراد به دنبال آموزش اتصال گوشی شیائومی به تلویزیون هستند و گاهی اوقات هم این آموزش خوب و قوی را پیدا نمی کنند. جالب است بدانید که این کار نسبتا ساده است. درون همه گوشی های موبایل، قابلیت های ویژه ای وجود دارد که شما تا آموزش آنها را دنبال نکنید، متوجه وجودشان نمی شوید. برخی از این ویژگی ها حتی به برنامه های سوم شخص و غیر عادی هم نیاز ندارند. شما می توانید از دو راه اصلی یعنی Casting یا Mirroring استفاده کنید.

مسلما رابط کاربری موبایل های شیائومی به شدت قوی و پر قدرت است. این قدرت، می توانید یک ارتباط امن، سریع و قوی را میان تلویزیون و گوشی شما برقرار کند.  البته، با کمی ترفند، شما می توانید از قدرت و سرعت اتصال بالا تر هم لذت ببرید. در نتیجه، اگر شما هم به دنبال یک آموزش اتصال گوشی شیائومی به تلویزیون خوب هستید، ادامه مقاله امروز چیکاو را از دست ندهید.

آموزش اتصال گوشی شیائومی به تلویزیون - چیکاو

آیا برای اتصال گوشی شیائومی به تلویزیون نیاز به روت کردن موبایل است؟ 

جواب این سوال مسلما خیر است. برای اتصال انواع گوشی مخصوصا گوشی شیائومی، شما هیچ ابزار مخربی همچون روت نیاز ندارید. شما با استفاده از گوشی اندرویدی ساده و معمولی خود، می توانید این کار را انجام دهید. حتی شرکت های تولید کننده ای که در زمینه ساخت گوشی های هوشمند فعالیت می کنند، گاهی اوقات محصولات خود را همراه با برنامه های خاص و از پیش نصب شده به فروش می رسانند. یعنی حتی برای دنبال کردن آموزش اتصال گوشی شیائومی به تلویزیون شما نیازی به استفاده از برنامه های جانبی نخواهید داشت.

البته، بسته به رابط کاربری که گوشی موبایل شما از آن استفاده می کند، شما می توانید امکانات مختلفی را دریافت کنید. ولی جدیدترین و قوی ترین نسخه های رابط کاربری شیائومی برنامه های مورد نیاز برای نمایش تصویر موبایل بر روی تلویزیون را خواهند داشت.

کدام برند ها قابلیت استفاده از این آموزش را دارند؟

مسلما برند تلویزیون شما برای دنبال کردن آموزش اتصال گوشی شیائومی به تلویزیون اصلا مهم نیست. شما می توانید با استفاده از هر تلویزیون هوشمندی این کار را در بهترین شکل ممکن انجام دهید. مهم نیست که شما از انواع تلویزیون سامسونگ، ال جی یا حتی اسنوا استفاده کنید! مهم ترین عاملی که شما باید به آن توجه داشته باشید هوشمند بودن تلویزیون شما است.

چرا که تلویزیون های غیر هوشمند فعالیت ها و فرآیند های نسبتا سختی خواهند داشت. برای استفاده از این قابلیت بر روی تلویزیون های غیر هوشمند، شما باید از ابزار ها و قطعات مخصوص استفاده کنید. علاوه بر پر هزینه بودن، گاهی اوقات این کار کاملا غیر ممکن خواهد شد.  در نتیجه، شما حتما باید هوشمند بودن تلویزیون خود را بررسی کنید و سپس ادامه آموزش اتصال گوشی شیائومی به تلویزیون را بخوانید.

آیا برای اتصال گوشی شیائومی به تلویزیون نیاز به روت کردن موبایل است؟ - چیکاو

آموزش اتصال گوشی شیائومی به تلویزیون غیر هوشمند

تلویزیون های غیر هوشمند، محصولاتی هستند که در خانه اکثر ما یافت می شوند. متاسفانه امکان اتصال بی سیم موبایل های شیائومی به تلویزیون های غیر هوشمند وجود ندارد. شما باید از دستگاه ها و کابل های مخصوص برای انجام این کار انجام دهید. مسلما هدف ما از این آموزش، یاد دادن نحوه اتصال گوشی های شیائومی به تلویزیون های هوشمند می باشد. در نتیجه، در ابتدا بررسی کنید و مطمئن شوید که تلویزیون مورد نظر شما هوشمند است یا خیر، سپس در این آموزش شرکت کنید.

استفاده از Mirror برای آموزش اتصال گوشی شیائومی به تلویزیون

در ابتدا شما باید گوشی خود و تلویزیون مورد نظر را به یک شبکه وای فای متصل کنید. این کار باعث می شود تا انتقال داده به خوبی صورت گیرد. فرآیند کلی به این صورت است که گوشی شما اطلاعات را از طریق مودم وای فای انتقال داده و مقصد نهایی یعنی تلویزیون هم اطلاعات را دریافت کرده و پردازش می نماید.

حال برنامه Google Home که بر روی گوشی یا تبلت شما نصب شده است را پیدا کنید و آن را اجرا نمایید. در مرحله بعدی شما باید از لیست نمایش داده شده، تلویزیون مورد نظر را انتخاب کنید.

در نهایت، شما می توانید بر روی گزینه Cast my screen کلیک کنید تا صفحه گوشی شما به تلویزیون انتقال پیدا کند. مسلما این کار، یک کار مهم و سریع است. با استفاده از این روش، شما خیلی راحت و سریع می توانید انتقال اطلاعات را انجام دهید.

استفاده از Mirror برای اتصال گوشی شیائومی به تلویزیون - چیکاو

استفاده از Miracast برای آموزش اتصال گوشی شیائومی به تلویزیون

همانطور که گفتیم، در حال حاضر دو راه اصلی برای انتقال اطلاعات از گوشی موبایل به تلویزیون وجود دارد. هر کدام از این راه ها یک سری معایب و مزایای خاص خواهند داشت. در راه اول که در قسمت های قبل تر گفته شد، بسته به سرعت انتقال داده توسط مودم وای فای شما، سرعت پخش ویدیو هم متغیر است. ولی، در این راه این تاخیر به صورت کامل از بین می رود. ولی، تلویزیون شما باید از انتقال هوشمند پشتیبانی کند.

در ابتدا مثل آموزش قبل گوشی و تلویزیون خود را دقیقا به یک شبکه وای فای متصل کنید. حال Miracast را بر روی تلویزیون خود فعال کنید. این عملکرد معمولا در منوی Sources قرار گرفته است. در صورت لزوم شما می توانید دیگر منو های تلویزیون را نیز بگردید.

حال گوشی خود را بردارید و به تنظیمات مراجعه کنید. در این مرحله شما باید وارد قسمت Connection and sharing شوید. گزینه Cast یا Wireless display را فعال کنید. این کار باعث می شود تا صفحه گوشی بر روی کامپیوتر اشتراک پیدا کند. در نهایت، از لیست تلویزیون های موجود در برنامه Google home، تلویزیون خود را انتخاب کنید.

استفاده از Miracast برای اتصال گوشی شیائومی به تلویزیون - چیکاو

در صورتی که تلویزیون هوشمند شما از اتصال بی سیم پشتیبانی نمی کرد، می توانید کابل های Hdmi مخصوص را تهیه کنید. خوشبختانه برخی از مدل های گوشی شیائومی با کابل های HDMI سازگار هستند. در نتیجه، شما می توانید از این کابل ها برای اتصال گوشی خود به کامپیوتر با خیال راحت استفاده نمایید. ولی اکثر تلویزیون های هوشمند از اتصال بی سیم پشتیبانی خواهند کرد.

منبع alfanotv adimorahblog
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.