مایکروسافت به‌ روز رسانی اندروید ۱۲ را برای سری سرفیس دوئو خود عرضه نمی کند

مایکروسافت، این طور که شایعات می‌گویند، در رابطه با به ‌روز رسانی‌های گوشی هوشمند دو نمایشگره سری سرفیس دوئو (Surface Duo) خود تاکنون با مشکلات متعددی رو به رو شده است. این گوشی هوشمند مایکروسافت درواقع دستگاهی است که این شرکت به عنوان یک گوشی جایگزین برای کاربران گوشی‌های هوشمندی که خواهان گوشی‌های تاشو  مانند گلکسی فولد سامسونگ (Galaxy Fold) سامسونگ هستند، در بازار عرضه کرده است اما کاملاً مشخص است که چه از نظر ظاهری یا عملکرد این دو دستگاه با یکدیگر تفاوت‌های بسیار زیادی دارند که نمی‌توانند در یک کلاس قرار بگیرند یا دستگاهی مناسب به عنوان یک گجت جایگزین محسوب شوند. همراه چیکاو باشید.

این مشکل بیشتر به دلیل اشکالات متعدد و مشکلات نرم افزاری است که شرکت با صفحه نمایش تاشو با آن مواجه است و برخی از مشکلات هنوز هم تا به امروز وجود دارد. البته همان طور که می‌دانید صفحه نمایش تاشوی این گوشی مایکروسافت دو تکه است و به هم متصل و به اصطلاح یکپارچه نیست.

عدم ارائه سیستم عامل اندروید ۱۲ برای دستگاه‌های خط تولید سرفیس دوئو از سوی مایکروسافت! - چیکاو

  • عدم ارائه سیستم عامل اندروید ۱۲ برای دستگاه‌های خط تولید سرفیس دوئو از سوی مایکروسافت!

امروز، Windows Central گزارش داد که مایکروسافت به‌روز رسانی سیستم عامل اندروید ۱۲ را برای دستگاه‌های سرفیس دوئو که شامل دو نسخ سرفیس دوئو اصلی و سرفیس دوئو ۲ می‌شود، ارائه نخواهد کرد و منابع خود این شرکت نیز این موضوع را گزارش کرده است. این گزارش ادعا می‌کند که مایکروسافت به جای نسخه معمولی سیستم عامل اندروید ۱۲، آپدیت جدید اندروید 12L را برای سری گوشی‌های سرفیس دوئو عرضه خواهد کرد.

در حال حاضر، هیچ اطلاعاتی در مورد جدول زمانی ارائه این به‌روزرسانی اعلام نشده است، اما به نظر می‌رسد که مایکروسافت می‌خواهد این به روز رسانی را سریع‌تر از عرضه اندروید ۱۱ برای سرفیس دوئو منتشر کند. این امر پس از عرضه گوشی هوشمند سرفیس دوئو ۲ این شرکت انجام می‌گیرد که دومین تلاش مایکروسافت برای ساخت دستگاهی با دو صفحه نمایش محسوب می‌شود.

لولا تاشو گوشی هوشمند سرفیس دوئو ۲ - چیکاو

از نظر تفاوت، طراحی سرفیس دوئو ۲ بدون تغییر باقی مانده است و تنها تفاوت این است که مایکروسافت به جای تا کردن یک پنل، از دو نمایشگر جداگانه استفاده می‌کند. اندازه نمایشگرها ۵.۸ اینچ است که کمی بیشتر از پنل ۵.۶ اینچی سرفیس دوئو اصلی است.

صفحه نمایش برای یک پنل ۸.۳ اینچی با لبه‌های منحنی در کناره ترکیب شده است. این نمایشگر دارای یک صفحه نمایش با نرخ تازه‌سازی بالا با پشتیبانی از ۹۰ هرتز است. کاربران همچنین می‌توانند زمان و اعلان‌ها را در زمانی که لولا باز نیست، مشاهده کنند.

  • چه چیز دیگری در مورد دستگاه تاشو سرفیس دوئو مایکروسافت می دانیم؟

مایکروسافت همچنین قلم دیجیتالی سرفیس اسلیم پن ۲ (Surface Slim Pen 2) جدید خود را نیز معرفی کرد که می‌توان آن را به‌صورت بی‌سیم توسط این دستگاه سرفیس دوئو تاشو شارژ کرد. دکمه‌های روی قلم دیگر روی لبه نیستند و اکنون در سمت صاف قرار دارند و نوک قلم نیز تیزتر شده است تا راحت‌تر و روان تر بتواند بر روی صفحه نمایش دو تکه سرفیس دوئو ۲ حرکت کند و مورد استفاده قرار گیرد.

قلم دیجیتالی سرفیس اسلیم پن ۲ - چیکاو

از نظر ماژول دوربین نیز تفاوت‌هایی وجود دارد، اما قبل از آن، شایان ذکر است که حاشیه‌های بالا و پایین همچنان مانند نسل اول این دستگاه وجود دارند و اتفاقاً حاشیه‌های باریکی نیز نیستند. در قسمت پنل پشتی این دستگاه، یک سیستم ماژول دوربین سه‌گانه وجود دارد که برای دوربین اصلی آن نیز از یک حسگر ۱۲ مگاپیکسلی عریض (واید) استفاده شده است و علاوه بر آن یک سنسور ۱۶ مگاپیکسلی فوق عریض و یک سنسور تله فوتو ۱۲ مگاپیکسلی نیز دیگر حسگرهای این ماژول دوربین را تشکیل می‌دهند.

بنابراین این موضوع کاملاً مشخص است که دستگاه سرفیس دوئو ۲ مانند دستگاه سرفیس دوئو اصلی بر روی سطح صاف نمی‌تواند کاملاً صاف و بدون لنگر انداختن یا لق زدن قرار ‌گیرد. نسخه دوم دستگاه تاشوی سرفیس دوئو، اکنون با رنگ سیاه جدید نیز عرضه می‌شود. شایان ذکر است که دستگاه سرفیس دوئوی ۱ یا نسخه اصلی فقط در یک رنگ و آن هم سفید در بازار عرضه گردید اما اکنون خریداران از میان دو رنگ سیاه و سفید حق انتخاب دارند تا به سلیقه خود هر کدام را که بهتر پسند می کنند، انتخاب کنند.

صفحه نمایش گوشی هوشمند سرفیس دوئو ۲ - چیکاو

پورت USB-C این دستگاه بر روی لبه پایینی دستگاه سرفیس دوئو ۲ اکنون به سمت مرکز  صفحه نمایش سمت راست تعبیه شده است تا برای شارژ کردن این گوشی هوشمند یا استفاده از این پورت برای اتصال به سیستم‌های شخصی، کاربران راحت‌تر به آن دسترسی داشته باشند. علاوه بر این، حسگر اثر انگشت که در دکمه پاور ادغام شده است نیز بر لبه آن  وجود دارد.

ماژول دوربین دستگاه سرفیس دوئو ۲ مایکروسافت - چیکاو

از نظر عملکرد می‌توان گفت که دستگاه سرفیس دوئو ۲ مایکروسافت در بطن خود از پردازنده قدرتمند و پرچمدار نسل قبل کوالکام یعنی اسنپدراگون ۸۸۸ پلتفرم موبایل (Qualcomm Snapdragon 888 SoC) قدرت می‌گیرد. این دستگاه با حداکثر ۸ گیگابایت رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه ذخیره سازی داخلی روانه ویترین فروشگاه‌ها می‌شود. گزینه‌های اتصال در این دستگاه نیز تقریباً کامل بوده و شامل بلوتوث ۵.۰، پشتیبانی از نسل پنجم شبکه ارتباطات موبایلی یعنی ۵جی می‌شود و درنهایت، فناوری NFC نیز برای عملکرد پرداخت بدون تماس در دستگاه سرفیس دوئو ۲ مایکروسافت تعبیه شده است.

منبع Gizchina
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.