ال‌جی فناوری‌هایی مانند OLED شفاف و نمایشگرهای تاشو بدون چروک را با CES 2022 نشان می‌دهد

ال‌جی به تازگی اعلام کرده است که تمام جدیدترین نوآوری‌های مرتبط با نمایشگر خود را با موضوع «Display Your Universe» در نمایشگاه CES 2022 به نمایش می‌گذارد. این اختراعات نه تنها نیازهای روزافزون مردم را برآورده می‌کنند، بلکه مجموعه‌ای از تجربیات جدید را نیز به همراه خواهند داشت. درواقع از این ابداعات برای باز تعریف روشی که افراد در انجام وظایف معمولی در زندگی روزمره خود انجام می‌دهند، می‌توان استفاده کرد. همراه چیکاو باشید.

  • فناوری OLED.EX ال جی

در نمایشگاه امسال، فناوری OLED. EX که جدیدترین فناوری ال جی دیسپلی (LG Display)محسوب می‌شود، معرفی می‌شود که از این فناوری می‌توان برای تلویزیون‌های اولد استفاده کرد که نوید کیفیت تصویر بسیار بالاتر و تجربه مشاهده بهتر را برای کاربران ممکن می‌سازد. فناوری OLED. EX مخفف ترکیب دو واژه‌ی اولوشن «Evolution»  و اکسپرینس «Experience» است که با بهبودهایی مانند افزایش ۳۰ درصدی روشنایی و کاهش عرض قاب از ۶ میلی‌متر به ۴ میلی‌متر، همراه می‌شود. این فناوری از سه ماهه دوم سال ۲۰۲۲ با هر صفحه نمایش تلویزیون اولد (OLED) ال جی یکپارچه خواهد شد.

  • نمایشگرهای OLED شفاف ال جی

ال‌جی همچنین با هدف پر کردن شکاف بین فضای آنلاین و فیزیکی، روی نمایشگرهای اولد شفاف کار می‌کند. شفافیت اولد این شرکت آن قدر دارای شفافیت زیادی است که حتی می‌توان از آن به جای شیشه‌های معمولی پنجره‌های ساختمان استفاده کرد. تنها نکته‌ای که در این زمینه هنوز از سوی ال جی حل نشده است این موضوع است که کیفیت تصویر این نمایشگرها نسبت به دیگر نمایشگرهای سوپر آمولد اندکی کاهش می‌یابد.

نمایشگرهای OLED شفاف ال جی - چیکاو

همچنین گفته شده است که چنین نمایشگرهایی کاملاً باریک و سبک هستند و به آن‌ها امکان می‌دهد در طیف گسترده‌ای از سناریوها مورد استفاده قرار گیرند. از این نمایشگرها که ال جی آن‌ها را شو ویندو(Show Window) می‌نامد می‌توان برای بسیاری از مکان‌ها ازجمله برای مراکز خرید و فروشگاه‌ها استفاده کرد. ضمن آنکه از نمایشگرهای شبیه به این فناوری که ال جی آن‌ها را نیز اسمارت ویند(Smart Window) می‌نامد نیز می‌توان  برای دفاتر استفاده کرد و علاوه بر این از نمایشگرهای اولد شفاف نیز می‌توان برای قطارهای مترو بهره برد و از نمایشگرهای اولد شلف (OLED Shelf) نیز که دیگر فناوری در این زمینه است می‌توان برای هر نقطه‌ای از فضای داخلی خانه استفاده کرد و آنجا را به فضای زنده و جاندار یا متحرک تبدیل کرد.

  • سایر نوآوری های OLED ال جی

نوآوری دیگر این شرکت فناوری کره جنوبی ویرچوال راید « Virtual Ride» یا دوچرخه مجازی نام دارد که اساساً یک دوچرخه ثابت داخلی با سه نمایشگر اولد ۵۵ اینچی عمودی در جلو و بالای آن است. این به دوچرخه سواران اجازه می‌دهد تا فعالیت مورد علاقه خود را در حالی که در خانه خود هستند، انجام دهند.

سایر نوآوری های OLED ال جی - چیکاو

فناوری دیگری که این شرکت در نمایشگاه CES 2022 به نمایش خواهد گذاشت شامل نمایشگرهای اولد گیمینگ با زمان پاسخ دهی ۱۰ برابر سریعتر از نمایشگرهای ال سی دی LCD معمولی و البته اولد ۱۷ اینچی تاشو تقریباً بدون چروک برای لپ تاپ‌ها است. دومی با راه حل‌های صفحه نمایش لمسی این شرکت ارائه می‌شود که امکان استفاده توسط انگشتان و قلم را نیز فراهم می‌کند.

  • IPS Black

بزرگترین نقطه ضعف نمایشگرهای LCD در مقایسه با صفحه نمایش‌های سوپر آمولد AMOLED این است که فاقد رنگ مشکی عمیق هستند. ال جی بر روی راه حلی برای این موضوع کار می‌کند و قرار است فناوری IPS Black خود را از طریق نمایشگر ۲۷ اینچی UHD در نمایشگاه جهانی لاس وگاس CES 2022 به نمایش بگذارد.

IPS Black - چیکاو

این فناوری نوید ۳۵ درصد رنگ مشکی تیره‌تر از محصولات IPS موجود را به همراه کاهش سطح نور آبی می‌دهد که به طور قابل ملاحظه‌ای کیفیت نمایش رنگ‌ها در این نمایشگرها افزایش می‌یابد. این نمایشگر همچنین دارای طراحی تقریباً بدون حاشیه خواهد بود.

منبع Gizmochina
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.