آیفون های اپل برای دومین ماه متوالی عنوان پرفروش ترین گوشی ها در چین را کسب کردند

همان طور که توسط آخرین اعداد تحقیقاتی Counterpoint می‌توان مشاهده کرد، این گزارش نشان می‌دهد که آیفون‌های اپل همچنان در چین به عنوان محبوب‌ترین گوشی هوشمند در این کشور به حیات خود ادامه می‌دهند. بر طبق این گزارش منتشر شده  آیفون‌های اپل ۲۳.۶ درصد از کل فروش گوشی‌های هوشمند در چین در ماه نوامبر (آذر – دی ماه ۱۴۰۰) را به خود اختصاص داده‌اند که در مقایسه با مقدار ۲۲ درصدی که در اکتبر ۲۰۲۱ (مه ماه تا آبان) نشان داده بود، افزایش نسبتا خوبی را به خود اختصاص داده‌اند. همراه چیکاو باشید.

این اعداد و ارقام همچنین یک نکته دیگر را نیز خاطر نشان می‌کنند و آن این موضوع است که آیفون‌های برند اپل رهبری بازار را برای دو ماه متوالی در چین حفظ کرده است. برند چینی ویوو با ۱۷.۸ درصد از سهم بازار، اپل را دنبال کرده و در رده دومین گوشی پرفروش این کشور قرار دارد.

این اعداد چشمگیر که در مورد میزان فروش آیفون‌های اپل در سرزمین هستند، می‌تواند به دلایل مختلفی باشد، یکی از مهمترین آن‌ها عرضه سری آیفون ۱۳ است که این گوشی‌های هوشمند جدید این برند با استقبال گسترده‌ای در چین رو به رو شده است. سری آیفون ۱۳ دوربین‌های بهبود یافته و عملکرد عکاسی بسیار بهتر، عمر باتری بیشتر، و چندین نوآوری دیگر را با قیمتی همتراز با آیفون ۱۲ ارائه می‌دهد.

صفحه نمایش و ماژول دوربین اصلی آیفون 13 - چیکاو

 سایر مدل‌های آیفون نیز در بازار بسیار رقابتی چین که بازارهای محلی زیادی دارد، عملکرد بسیار خوبی را از خود به نمایش گذاشته‌اند که نسبت به فروش سایر گوشی‌های سایر برندها و پرچمداران پرمخاطب، از محبوبیت بیشتری برخوردار بوده‌اند. افزایش تعداد فروش گوشی‌های هوشمند آیفون اپل در ماه نوامبر بی‌ارتباط با روز مجردها در چین در طول این ماه نیست که شاهد فروش انبوه بودیم. در این روز که برای مجردها نام گذاری شده است به طول معمول و طبق روند هر ساله، میزان فروش محصولات هوشمند به در رأس آن‌ها گوشی‌های هوشمند بسیار افزایش می‌یابد و در رتبه بعدی نیز ساعت‌های هوشمند، تبلت‌ها، لپ‌تاپ‌ها و سایر محصولات این دسته نیز با فروش عالی و رویایی مواجه می‌شوند. البته در این روز قیمت کالاها نیز به طرز بی‌سابقه ای شامل تخفیف‌های حتی نجومی نیز می‌شوند که در میزان فروش این محصولات تأثیر به سزایی دارد.

تحقیقات Counterpoint پیش‌بینی می‌کند که انتظار می‌رود حباب فروش بسیار زیاد آیفون اپل از دسامبر یا ژانویه ۲۰۲۲ (نیمه دوم آذر تا نیمه اول بهمن ماه ۱۴۰۰) بترکد و با کاهش فروش رو به رو شود. علت آن نیز می‌تواند این مورد باشد که تقریباً اکثر کاربران قدیمی آیفون ممکن است به ارتقای دستگاه‌های خود پایان دهند یا در روز مجردها گوشی همراه مورد نیاز یا مورد علاقه خود را خریداری کرده باشند.

 کانتر پوینت همچنین افزایش میزان فروش دستگاه های غول کوپرتینویی را با کاهش و مشکلات شرکت قدرتمند سابق هواوی نیز مرتبط می‌داند که پیش‌بینی درآمد این شرکت را بسیار کمتر از حد انتظار بررسی کرده است. این شرکت در گزارش خود می‌افزاید که هواوی به دلیل تحریم‌های آمریکا نمی‌تواند در بازار گوشی‌های هوشمند به آن صورت فعالیت کند و بدتر از آن این است که این شرکت قادر به تولید هیچ گوشی هوشمند مجهز به نسل پنجم شبکه ارتباطات موبایل یعنی ۵جی نیست و این موارد باعث شده تا کاربران گوشی‌های هوشمند هواوی به دنبال تهیه تلفن های دیگر باشند که می‌توان گفت گوشی‌های هوشمند اپل بیش از سایر برندها این کاربران را به سوی خود جلب و جذب کرده است.

این گزارش نیز همچنین به این موضوع نیز واکنش نشان داده است که به جز شرکت هواوی که از قبل با تحریم‌های نابود کننده ایالات متحده آمریکا دست به گریبان شده و اکنون در ته جدول رده بندی بازار گوشی های هوشمند دست و پا می‌زند، برخی دیگر از برندهای پیشرو چینی مانند اوپو، شیائومی و ویوو نیز از رژیم تحریم‌های شدید ایالات متحده بی نصیب نمانده و رنج می‌برن، هرچند که سخت‌گیری ایالات متحده به این شرکت ها به شدت تحریم‌های هواوی نیست که باعث سقوط این شکت شده است.

گوشی موبایل سفید - چیکاو

با این حال، عملکرد کلی سه ماهه چهارم تاکنون نشان می‌دهد که برند ویوو نیز توانسته از خود عملکرد بسیار خوب و قابل قبولی را بر جای بگذارد و با کسب حدود ۲۳ درصد سهم  بازار گوشی های هوشمند یکی از شرکت‌های پیشرو در بازار بسیار گسترده و جذاب این کالا در سرزمین مادری یعنی چین باشد. گوشی‌های آیفون برند اپل نیز با در اختیار گرفتن حدود ۱۳ درصد از این بازار در رتبه پنجم قرار دارد.

اگرچه اعداد کامل برای سه ماهه چهارم هنوز منتشر نشده است، اما در موقعیت کلی می‌توان حدس زد که فروش گوشی‌های هوشمند آیفون اپل در این بازه زمانی مقداری کاهش یافته باشد. اپل در بازار جهانی گوشی های همراه نیز رتبه سوم را در اختیار دارد و سامسونگ نیز همچون سال های گذشته صدرنشین این بازار است و خیال ندارد فرمانروایی خود را به برند دیگری واگذار کند. شیائومی نیز رتبه دوم را در اختیار دارد که گاه جای این شرکت و اپل با یکدیگر تعویض می‌شود.

منبع Gizmochina
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.