شیائومی می ۱۲ لایت و می ۱۲ لایت زوم با اسنپدراگون ۷۷۸جی و ۷۷۸جی پلاس عرضه می شوند

امروز، XiaomiUI اخبار زیادی در مورد گوشی‌های هوشمند شیائومی می ۱۲ لایت (Xiaomi Mi 12 Lite) و شیائومی می ۱۲ لایت زوم (Xiaomi Mi 12 Lite Zoom) منتشر کرد. این طور که به نظر می‌رسد این دو مدل گوشی جدید شیائومی احتمال دارد که همراه با گوشی شیائومی می میکس ۵ (Xiaomi Mi MIX 5) در بازار ظاهر شوند. همراه چیکاو باشید.

از زمان سری Mi 8، شیائومی مدل‌های لایت (Lite) را عرضه می‌کند. شیائومی از عرضه این گوشی‌ها یک هدف مشخص را دنبال می‌کند، هدف این شرکت نیز این است که نشان دهد که حتی یک گوشی هوشمند خوب هم می‌تواند قیمت پایینی داشته باشد. در سال ۲۰۲۲، شیائومی این استراتژی را همچنان ادامه خواهد داد تا نشان دهد که گوشی می ۱۲ لایت و گوشی می ۱۲ لایت زوم قادر به ارائه عملکرد خوب هستند، اما با چنان قیمت پایینی که شما انتظارش را ندارید. مانند سال‌های گذشته، شیائومی گوشی هوشمند می ۱۲ لایت نسخه زوم را به طور انحصاری برای بازار چین عرضه خواهد کرد. اما این باید تنها نسخه در این سری باشد که چنین مشخصاتی دارد.

  • مشخصات گوشی هوشمند شیائومی می ۱۲ لایت

کد تحقیق و توسعه شیائومی می ۱۲ لایت «taoyao» است. بر اساس اطلاعاتی که در پایگاه داده IMEI ثبت شده است، دو مدل با کد تجهیزات «taoyao»وجود دارند که این دو نسخه با کد‌های  2203129I و 2203129G به ثبت رسیده‌اند.

کل این سری که دو نسخه نیز بیشتر نیست با تراشه‌های اسنپدراگون ۷۷۸جی کوالکام پلتفرم موبایل (Qualcomm Snapdragon 778G) یا تراشه اسنپدراگون ۷۸۰ جی پلاس(Qualcomm Snapdragon 778G+ ) پلتفرم گوشی‌های هوشمند در بازار عرضه خواهند شد. این گوشی‌ها در پنل پشتی از ماژول دوربین سه‌گانه بهره خواهند برد.

مشخصات گوشی هوشمند شیائومی می ۱۲ لایت - چیکاو

 همچنین دوربین اصلی ماژول پشتی از لنز سامسونگ ISOCELL GW3 CMOS استفاده خواهد کرد، اما در کنار آن ۲ حسگر دیگر یعنی لنز اولترا واید و سنسور ماکرو نیز وجود خواهند داشت. جدا از این موارد، در مورد مشخصات صفحه نمایش این گوشی هوشمند نیز می‌توان گفت که دارای قطر ۶.۵۵ اینچی از نوع سوپر آمولد خواهند بود و از نرخ تازه سازی ۱۲۰ هرتز نیز پشتیبانی خواهند کرد و همچنین، وضوح تصویر آن فول اچ دی پلاس بوده و از رزولوشن ۱۰۸۰ در ۲۴۰۰ پیکسل استفاده خواهند کرد. علاوه بر این، این سری برای امنیت بیشتر از اثر انگشت زیر صفحه نمایش نیز پشتیبانی می‌کنند.

  • مشخصات گوشی هوشمند شیائومی می ۱۲ لایت زوم

در مورد گوشی شیائومی می ۱۲ لایت زوم می‌توان گفت که این تلفن همراه با نام رمز «zijin» یا (Forbidden) به معنی ممنوع شناخته می‌شود. طبق اطلاعاتی که از این تلفن همراه در پایگاه داده IMEI به ثبت رسیده است، تنها یک دستگاه اسمارت فون با این کد رمز به ثبت رسیده است که دارای شماره مدل 2203129BC است.

مشخصات گوشی هوشمند شیائومی می ۱۲ لایت زوم - چیکاو

بسیاری از ویژگی‌های کلیدی این گوشی با تلفن شیائومی می ۱۲ لایت یکسان است. به عنوان مثال، این گوشی‌ها با تراشه‌های اسنپدراگون ۷۷۸جی یا ۷۸۰ جی پلاس  نیز عرضه خواهند شد.

به طور کلی، طراحی گوشی شیائومی می ۱۲ لایت، درست مانند سری می ۱۲ شیائومی  بسیار شبیه به گوشی دیگر شیائومی با نام شیائومی می سیوی (Mi Civi) خواهد بود.

قرار است این گوشی‌ها همراه با سری گوشی‌های شیائومی می میکس ۵ (Xiaomi Mi Mix 5)  در ماه مارس سال ۲۰۲۲ (اسفند ماه ۱۴۰۰ تا فروردین ماه ۱۴۰۱) به بازار عرضه شوند. این فرض بر اساس عدد «۲۲۰۳» در این مدل تایید شده است که به احتمال زیاد منظور آن ماه «۰۳» سال «۲۰۲۲» است. مورد دوم نشان می‌دهد که این گوشی‌ها انتظار می‌رود در ماه سوم سال ۲۰۲۲ در بازار عرضه شود. هر دو گوشی باید دارای رابط کاربری MIUI 13  مبتنی بر اندروید ۱۲ باشند. علاوه بر این، آن‌ها باید حداقل ۲ به روزرسانی اصلی اندروید را نیز دریافت کنند.

مقایسه شیائومی می ۱۲ لایت و می ۱۲ لایت زوم  - چیکاو

به هر حال، اسمارت فون‌های سری می ۱۲ شیائومی نمی‌تواند با رابط کاربری MIUI 13 به طور پیش فرض عرضه شوند. نسخه رسمی رابط کاربری MIUI 13 در حال حاضر برای گوشی شیائومی می میکس ۴، می ۱۱ پرو، می ۱۱ اولترا، می ۱۱ لایت ۵جی، می ۱۰ اس، ردمی کی ۴۰، ردمی کی ۴۰ پرو، ردمی کی ۴۰ پرو پلاس و غیره در حال آزمایش است.

منبع Gizchina
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.