کوالکام ۴ پردازنده میان رده جدید از جمله اسنپدراگون ۷۷۸جی پلاس ۵جی را رونمایی کرد

کوالکام از چهار پردازنده جدید رونمایی کرده است که تمام این تراشه‌ها را برای استفاده در گوشی‌های هوشمند سطح میان‌رده معرفی کرده است. این تراشه‌های جدید پلتفرم گوشی هوشمند شامل اسنپدراگون ۷۷۸ جی پلاس مجهز به ماژول ۵جی، اسنپدراگون ۴۸۰ پلاس مجهز به ۵جی، اسنپدراگون ۶۹۰ مجهز به ۵جی و اسنپدراگون ۶۸۰ مجهز به ماژول ۴جی هستند. سازنده این تراشه‌ها می‌گوید پردازنده‌های جدید، گوشی‌های هوشمند در رده‌های بالا، متوسط و ابتدایی را هدف قرار خواهد داد. همراه چیکاو باشید.

  • تراشه اسنپدراگون ۷۷۸ جی پلاس مجهز به ۵جی کوالکام (Snapdragon 778G Plus 5G Qualcomm)

تراشه اسنپدراگون ۷۷۸ جی پلاس مجهز به ۵جی، درواقع همان تراشه ۷۷۸جی کوالکام است که اکنون به ماژول ۵جی نیز مجهز شده است. تراشه اسنپدراگون ۷۷۸جی که با ماژول شبکه ارتباطات ۴جی تولید می‌شود، یکی از پردازنده‌های بسیار پرطرفدار در میان شرکت‌های گوشی ساز است که گوشی‌های هوشمند بسیار زیادی با استفاده از این پردازنده تاکنون روانه بازار شده‌اند. کوالکام می‌گوید در نسخه ۵جی این پردازنده، قدرت و عملکرد هر دو بخش CPU (بخش اصلی پردازنده) و GPU (بخش گرافیکی پردازنده) را افزایش داده است.

  • پردازنده اسنپدراگون ۶۹۵ مجهز به ۵جی Snapdragon 695 5G (SM6375)

اسنپدراگون ۶۹۵ مجهز به ۵جی نسبت به تراشه نسل پیشین یعنی اسنپدراگون ۶۹۰ مجهز به ۵جی، پیشرفت قابل توجهی را در قدرت و عملکرد تجربه می‌کند. تراشه اسنپدراگون  ۶۹۰ مجهز به ۵جی کوالکام در سال گذشته به عنوان اولین پردازنده اسنپدراگون کوالکام در سری ۶۰۰ معرفی شد که از ماژول ۵جی بهره می‌برد.

پردازنده اسنپدراگون ۶۹۵ مجهز به ۵جی Snapdragon 695 5G (SM6375) - چیکاو

این پردازنده هشت هسته‌ای جدید بر اساس فرآیند ۶ نانومتری ساخته شده است که درواقع نسخه ارتقا یافته پردازنده ۸ نانومتری و ۸ هسته‌ای اسنپدراگون ۶۹۰ مجهز به ۵جی است. این تراشه، همچنین دارای پردازنده Kryo 660 با سرعت کلاک ۲.۲ گیگاهرتز و پردازنده گرافیکی Adreno619 است.

به گفته کوالکام، این تراشه جدید اسنپدراگون ۶۹۵ مجهز به ۵جی در مقایسه با پردازنده اسنپدراگون ۶۹۰ مجهز به ۵جی از ۳۰ درصد افزایش رندر گرافیکی و ۱۵ درصد بهبود عملکرد CPU بهره می‌برد.

پردازنده اسنپدراگون ۶۹۵ مجهز به ۵جی همچنین می‌تواند  FastConnect 6200کوالکام،  Spectra 346T ISP، مودم ۵جی ایکس ۵۱ کوالکام با پشتیبانی از موج میلی‌متری  mmWave و پشتیبانی از sub-6GHz، بلوتوث ۵.۲ و پشتیبانی از Quick Charge 4+ را ارائه دهد.

  • تراشه اسنپدراگون ۴۸۰ پلاس مجهز به ۵جی Snapdragon 480 Plus 5G (SM4350-AC)

پردازنده اسنپدراگون 480 مجهز به ۵جی نیز در بازار سازندگان گوشی هوشمند با استقبال بسیار خوبی رو به رو شده و فروش موفقیت آمیزی را برای کوالکام رقم زده است. اکنون کوالکام با معرفی اسنپدراگون 480 پلاس۵جی در زمینه عملکرد این تراشه در حال پیشرفت است.

تراشه اسنپدراگون ۴۸۰ پلاس مجهز به ۵جی Snapdragon 480 Plus 5G (SM4350-AC) - چیکاو

این تراشه 8 نانومتری دارای سی‌پی‌یو  Kryo460  کلاک 2.2 گیگاهرتز، تراشه گرافیکی آدرنو ۶۱۹ و مودم اسنپدراگون ایکس ۵۱ مجهز به ۵جی، Spectra 345 ISP،  FastConnect 6200 کوالکام، بلوتوث 5.2 و پشتیبانی از فناوری mmWave و sub-6 GHz است.این پردازنده همچنین دارای شارژ سریع 4+ است.

  • پردازنده اسنپدراگون ۶۸۰ مجهز به ۴جی Snapdragon 680 4G (SM6225)

این پردازنده ۶ نانومتری که امروز از سوی کوالکام معرفی شد، تنها تراشه کوالکام است که از فناوری شبکه ارتباطات ۴جی بهره می‌برد. این پردازنده باید نسخه‌ی ارتقا یافته‌ی تراشه ۱۱ نانومتری اسنپدراگون ۶۷۸ کوالکام باشد.

این پردازنده از هسته‌های سی‌پی‌یو CPU Kryo 265 با کلاک ۲.۴ گیگاهرتز بهره می‌برد و همچنین دارای پردازنده گرافیکی آدرنو ۶۱۰ است. کوالکام بر روی برد این تراشه مودم اسنپدراگون ایکس ۱۱ ال‌تی‌ای (Snapdragon X11 LTE) را قرار داده است و علاوه بر آن، کوالکام FastConnect 6100، بلوتوث ۵.۱ و پشتیبانی از شارژ سریع ۳.۰ را می تواند ارائه دهد.

پردازنده اسنپدراگون ۶۸۰ مجهز به ۴جی Snapdragon 680 4G (SM6225) - چیکاو

  • پشتیبانی از OEMها (سازنده اصلی قطعات) یا زنجیره تأمین قطعات

در همین رویدادی که کوالکام تراشه‌های جدید اسنپدراگون مخصوص گوشی‌های میان رده خود را معرفی کرد، شرکت ام اچ دی گلوبال سازنده گوشی‌های هوشمند نوکیا نیز فاش کرد که این شرکت دستگاه‌هایی را با استفاده از پردازنده اسنپدراگون ۴۸۰ پلاس مجهز به ۵جی را معرفی خواهد کرد. با توجه به این که این شرکت گوشی ساز تعداد ۵ دستگاه گوشی هوشمند با استفاده از پردازنده‌ی اسنپدراگون ۴۸۰ مجهز به ۵جی را در دست ساخت دارد، جای تعجب چندانی نیست.

آنر و موتورولا نیز دو شرکت دیگر سازنده گوشی‌های هوشمند هستند که برای تهیه و خرید پردازنده‌های جدید کوالکام ابراز تمایل کرده‌اند اما از بیانیه‌هایی که منتشر کرده‌اند، به آن صورت مشخص نمی‌شود که  آن‌ شرکت‌ها کدام یک از تراشه‌ها را برای استفاده در گوشی‌های هوشمند آتی خود انتخاب خواهند کرد.

از سوی دیگر،  اوپو نیز دیگر شرکت سازنده‌ی گوشی‌ هوشمند است که تأیید کرده است که دستگاهی مبتنی بر اسنپدراگون ۶۹۵ مجهز به ۵جی در دست تولید دارد که در ماه‌های آینده از آن رونمایی خواهد کرد. علاوه بر این شرکت‌ها، ویوو نیز یکی دیگر از شرکت‌های مهم و معتبر تولید کننده گوشی‌های هوشمند در بازار جهانی است که برای خرید برخی از این تراشه‌های جدید کوالکام اظهار تمایل کرده است. این شرکت بیش از همه پردازنده‌ی اسنپدراگون ۶۸۰ مجهز به ۴جی کوالکام را برای استفاده در گوشی های آتی خود مورد توجه قرار داده است.

پشتیبانی از OEMها (سازنده اصلی قطعات) یا زنجیره تأمین قطعات - چیکاو

شیائومی غول چینی دنیای فناوری نیز با وعده عرضه گوشی‌های جدید مجهز به تراشه‌های جدید پلتفرم‌های موبایل کوالکام و ازجمله تراشه‌های اسنپدراگون ۷۷۸جی پلاس مجهز به ۵جی کوالکام و پردازنده اسنپدراگون ۶۹۵ مجهز به ۵جی کوالکام پلتفرم موبایل، این فهرست را تکمیل می‌کند.

منبع Gizmochina
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.