مدیرعامل کوالکام انتظار دارد کمبود تراشه جهانی تا سال آینده کاهش یابد

در میان کمبود مداوم نیمه هادی‌ها که چندین صنعت را در سراسر جهان گرفتار کرده است، کریستیانو آمون، مدیرعامل کوالکام (Cristiano Amon, the CEO of Qualcomm,)، یک بیانیه‌ای اطلاعاتی را به اشتراک گذاشته است که در آن پرتو‌هایی از امید برای حل مشکل موجود در زمینه کمبود تراشه، موج می‌زند. همراه چیکاو باشید.

طبق گزارش TheElec، کریستیانو آمون (مدیر عامل کوالکام) گفت که کمبود تراشه جهانی در حال کاهش است و انتظار می‌رود وضعیت در سال آینده بهبود یابد. آمون در بیانیه خود به گزارش‌هایی از کره جنوبی اشاره کرد و گفت: «تامین قطعات در امسال نسبت به سال ۲۰۲۰ بهبود یافته است و انتظار می‌رود که وضعیت در سال ۲۰۲۲ حتی در مقایسه با سال ۲۰۲۱ نیز بهتر شود».

این بیانیه که در ۲ دسامبر (۱۱ آذر ماه) منتشر شده است، درواقع در تضاد با اظهارات قبلی توسط پت گلسینگر، مدیرعامل اینتل (Intel CEO Pat Gelsinger) است که او چنین تصور می‌کند که مشکل کمبود تراشه جهانی همچنان تا سال ۲۰۲۳ نیز گریبان‌گیر صنعت و شرکت‌های وابسته به آن را رها نخواهد کرد. در همان زمان، مدیر عامل Arm، سایمون سگارز (Arm CEO Simon Segars) نیز در این مورد هشدار داده است که انتظار می‌رود وضعیت تولید و عرضه تراشه حتی احتمال داده می‌شود که از وضعیت الان که به صورت یکنواخت در آمده نیز بدتر شود. هم اکنون به دلیل کمبود تراشه در سراسر جهان، برندهای تولید کننده گوشی‌های هوشمند قادر به تهیه تراشه‌های کافی برای قرار دادن در دستگاه‌های خود و پاسخگویی به تقاضای بازار نیستند. اما برخی از تولیدکنندگان تراشه مانند مدیاتک MediaTek به دلیل شکاف عرضه و تقاضا که به دلیل کمبود ایجاد این قطعات نیمه رسانا شده است، شاهد رشد سهم بازار خود بوده‌اند.

مدیرعامل کوالکام - چیکاو

اوایل این هفته، کوالکام از جدیدترین و بهترین تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۱ خود رونمایی کرد که به طور انحصاری توسط Foundries سامسونگ با استفاده از گره ۴ نانومتری آن‌ها ساخته شده است. این همکاری برای کوالکام بسیار مهم خواهد بود، زیرا نرخ بازدهی کارخانه ریخته‌گری تعیین می‌کند که آیا کوالکام خواهد توانست به تقاضاهای بازار در سال آینده پاسخ ‌دهد یا به از دست دادن جایگاه خود در برابر سایر تراشه سازان ادامه خواهد داد.

منبع Gizmochina
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.