تاریخ عرضه آزمایشی گوشی هوشمند تاشوی آینده هواوی مشخص شد

هواوی به دلیل تحریم‌های دولت ایالات متحده آمریکا واقعاً در بازار گوشی‌های هوشمند نمی‌تواند آن طور که باید، و آن طور که توان آن را دارد، به فعالیت بپردازد. با این حال و با تمام مشکلاتی که بر سر راه این شرکت وجود دارد، اما باز هم  این شرکت همچنان روی گوشی‌های هوشمند کار می‌کند و هرازگاهی یک دستگاه را روانه بازار می‌کند، هرچند که این روند بسیار کند باشد. طبق گزارش‌های اخیر، سازنده چینی احتمالاً در ۲۳ دسامبر (۲ دی ماه ۱۴۰۰) قصد دارد تا یک گوشی تاشو جدید را روانه بازار کند. این گوشی هوشمند تاشو جدید از طراحی تاشو از بالا به پایین استفاده می‌کند، به این معنی که یک گوشی تاشو شبیه گوشی هوشمند گلکسی زد فلیپ ۳ سامسونگ خواهد بود. همراه چیکاو باشید.

طبق گفته منابع آگاهانی که در زنجیره تامین فعالیت دارند، هواوی از ماه نوامبر (آبان ماه) تولید انبوه گوشی هوشمند تاشوی نسل بعدی خود را آغاز کرده است. آن طور که گفته می‌شود، این گوشی قرار است که در چین با گوشی گلکسی زد فلیپ ۳ سامسونگ  (Galaxy Z Flip 3) رقابت کند، ضمن آن که قیمت این گوشی تاشوی هواوی از گلکسی زد فلیپ ۳ سامسونگ کمتر خواهد بود. قیمتی که برای گوشی گلکسی زد فلیپ ۳ از سوی سامسونگ برای کاربران چینی اعلام شده، در عرضه اولیه از برچسب قیمتی 7599 یوان (1192 دلار) برخوردار است. بنابراین این مورد نشان می‌دهد که گوشی هوشمند تاشوی آینده هواوی گران‌تر از ۷۵۹۹ یوان (۱۱۹۲ دلار) نخواهد بود.

در فوریه سال جاری (بهمن ۱۳۹۹)، هواوی از گوشی هوشمند پرچمدار تاشو میت ایکس ۲  (Mate X2) خود رونمایی کرد. این دستگاه اولین دستگاه با طراحی یکپارچه گوه‌ای شکل است. همچنین از یک لولای منحصربه‌فرد با دو چرخش استفاده می‌کند. برخلاف گوشی تاشوی هواوی میت ایکس ۲ که مانند یک کتابچه به چپ و راست باز و بسته می‌شود، گوشی هواوی میت وی  (Huawei Mate V) از طرح تاشو به سمت بالا و پایین بدون قطعات زیاد استفاده می‌کند. بنابراین، جلوه و زیبایی این گوشی به اندازه گوشی تاشو هواوی میت ایکس ۲ نیست و به هیچ عنوان از آن بهتر به نظر نمی‌رسد.

در مورد مشخصات این گوشی نیز می‌توان گفت که با توجه به این که موجودی تراشه‌های کرین ۹۰۰۰ مجهز به ۵جی  (Kirin 9000 5G) به پایان رسیده است، گوشی هوشمند تاشو جدید هوآوی ممکن است از تراشه‌های کوالکام استفاده کند اما نکته‌ای که نباید از یاد برد این است که اگر این شرکت از تراشه کوالکام استفاده کند، در آن صورت این گوشی تاشوی جدید هواوی نخواهد توانست از شبکه ارتباطات ۵جی پشتیبانی کند زیرا شرکت فروشنده پردازنده، به خواست آمریکا مجاز به فروش تراشه‌های ۵جی به هواوی نیست.

گوشی هوشمند تاشو هواوی با گوشی‌های تاشوی شیائومی، اوپو و ویوو رقابت خواهد کرد - چیکاو

  • گوشی هوشمند تاشو هواوی با گوشی‌های تاشوی شیائومی، اوپو و ویوو رقابت خواهد کرد

در حال حاضر از برندهای زیادی، گوشی‌های هوشمند تاشو در بازار وجود ندارد. با کمرنگ شدن اشتیاق مصرف کنندگان برای گوشی‌های هوشمند سبک وزن و با وضوح بالا، شرکت‌های بزرگ اکنون روی توسعه گوشی‌های هوشمند تاشو تمرکز کرده‌اند. پس از مشاهده موفقیت‌آمیز فروش گلکسی گلکسی زد فلیپ ۳ سامسونگ، سایر شرکت‌ها از جمله هواوی نیز تولید دستگاه‌های تاشو خود را تسریع کردند.

با این حال، با وجود محبوبیت تلفن‌های هوشمند تاشو، آن‌ها به تازگی وارد بازار شده‌اند و بسیار گران قیمت هستند و اغلب دو برابر تلفن‌های هوشمند معمولی هزینه دارند. بنابراین وقتی سامسونگ تصمیم گرفت گلکسی زد فلیپ ۳ را با قیمتی پایین در آگوست (شهریور) امسال عرضه کند، موفق شد تا تنها در مدت زمان ۴۰ روز به فروش بیش از ۱ میلیون دستگاه دست یابد.

منبع Gizchina
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.