سامسونگ ۹۳ درصد بازار رو به رشد گوشی‌های تاشو را در اختیار دارد و هواوی ۶ درصد

زمانی که تلفن‌های تاشو وارد بازار شدند، این تردید وجود داشت که آیا این تلفن‌ها با توجه به این که هم شکننده بودند و هم قیمت‌های بسیار بالایی که داشتند، آیا فقط به خاطر لذت بردن از عملکرد یکپارچه‌ای که ارائه می‌دادند، می‌توانستند در بازار مورد استقبال قرار گیرند یا خیر. با توجه به مشکلات موجود در نسل اول گلکسی زد فولد سامسونگ، به همین دلیل عرضه این گوشی نتوانست نظر مساعد و موافق کاربران را به سوی خود جلب کند و کمکی به این موضوع نکرد، زیرا شک و تردیدها را در مورد توانایی گوشی‌های تاشو ، باعث شد تا خریداران با دیده‌ی تردید به این گوشی نگاه کنند. قیمت‌گذاری بالا، شکنندگی و استقبال نه چندان گرم باعث شد تا در تصمیم TCL برای کنار گذاشتن پروژه تلفن تاشو کمک کند. همراه چیکاو باشید.

با عرضه نسل‌های بعدی تلفن‌های تاشو و رفع بسیاری از ایرادات و مشکلات موجود، توجه کاربران به این گوشی‌ها بیشتر جلب شد و این باعث شد تا سامسونگ با جدیت و پشتکار بیشتر در رفع نواقص بکوشد. اکنون که نسل سوم این گوشی‌های سامسونگ در بازار عرضه شده‌اند و این تلفن‌ها تقریباً به بلوغ کیفیت نزدیک می‌شوند، در بازار جهانی نیز با استقبال بسیار خوبی مواجه شده‌اند و به همین دلیل نیز هست که شرکت‌های بسیاری سعی می‌کنند تا هرچه سریع‌تر گوشی هوشمند خود را در بازار عرضه کنند.

گزارش تحقیقاتی منتشر شده توسط آژانس صفحه نمایش DSCC - چیکاو

 اکنون معلوم شده که مدل‌های تاشو گوشی‌های هوشمند در بازار بسیار خوب عمل می‌کنند و فراتر از انتظارات به فروش می‌رسند. یک گزارش تحقیقاتی منتشر شده توسط آژانس صفحه نمایش DSCC اشاره می‌کند که در سه ماهه سوم سال جاری، کل محموله‌های تلفن‌های همراه با صفحه نمایش تاشو نسبت به ماه قبل ۲۱۵ درصد و نسبت به سال قبل ۴۸۰ درصد افزایش یافته است.

از نظر برندها، محموله سامسونگ ۹۳ درصد سهم بازار را به خود اختصاص داده است در حالی که محموله هواوی ۶ درصد باقی مانده را در اختیار خود گرفته است. این بازار در حال حاضر تقریباً توسط دو شرکت کنترل می‌شود، سامسونگ و هواوی که گوشی‌های هواوی در این بازار به دلیل تحریم ایالات متحده محدود به چین است.

DSCC پیش‌بینی می‌کند که محموله‌های تلفن همراه با نمایشگر تاشو از ۲.۶ میلیون دستگاه به ۴ میلیون دستگاه در سه ماهه چهارم سال جاری افزایش خواهد یافت. این شرکت همچنین پیش‌بینی می‌کند که محموله‌ها تا سال آینده به ۲۰ میلیون دستگاه افزایش می‌یابد، اگرچه انتظار می‌رود بازار امسال کمتر از ۱۰ میلیون واحد در محموله‌ها ثبت کند.

محموله سامسونگ ۹۳ درصد سهم بازار را به خود اختصاص داده است در حالی که محموله هواوی ۶ درصد باقی مانده را دارد - چپکاو

از نظر مدل، محبوب‌ترین گوشی تاشو گلکسی زد فلیپ ۳ است و پس از آن گلکسی زد فولد ۳، گلکسی زد فلیپ ۵جی قرار دارند، در حالی که نسخه ۴جی هواوی میت ایکس ۲ و نسخه ۵جی آن در رتبه‌های چهارم یا پنجم قرار دارند.

شایان ذکر است که شایعات حاکی از آن است که هواوی یک گوشی موبایل با نمایشگر تاشو از سری Mate در دست ساخت دارد. انتظار می‌رود مدلی که از طراحی تاشو درست مانند گلکسی زد فلیپ ۳ و موتورولا ریزر ۵جی (Motorola Razr 5G) استفاده می‌کند در ماه دسامبر رونمایی شود. این مدل ارزان‌تر خواهد بود و احتمال داده می‌شود که سهم هواوی را در بازار گوشی‌های تاشو افزایش دهد.

منبع Gizmochina
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.